loading...
خبرهایی از آموزش و پرورش
سینا قائدی بازدید : 155 جمعه 28 مهر 1396 نظرات (2)

آریا بازار - مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آیین‌نامه تشکیل صندوق حمایت از موسسان مدارس در دست بررسی است، گفت: با تاسیس صندوق حمایت از موسسان تسهیلات و امتیازاتی برای موسسان به منظور اداره مدارس، تامین تجهیزات و نظایر آن ایجاد می‌شود

سینا قائدی بازدید : 163 جمعه 28 مهر 1396 نظرات (0)

سیدمحمد بطحایی درباره برنامه وزارت آموزش و پرورش برای پرداخت بدهی حق التدریسی ها گفت: بخشی از بدهی وزارت آموزش و پروش به حق التدریسی ها مربوط به به سال تحصیلی قبل است؛ یعنی ما از سال گذشته نیز به همکاران حق التدریسی مان بدهکاریم.

سینا قائدی بازدید : 155 جمعه 28 مهر 1396 نظرات (0)

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس گفت: مسیر جذب معلم حق التدریس بسته نشده است؛ واقعیت این است که تعدادی معلم در آموزش و پرورش وجود دارند که ممکن است آموزش به اندازه کافی ندیده باشند و جای پای محکمی هم ندارند.

سینا قائدی بازدید : 146 پنجشنبه 06 مهر 1396 نظرات (0)

معاون اداره کل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: قرارداد بیمه تکمیلی فرهنگیان یک ماه دیگر تمدید شده است و در حال رایزنی برای انعقاد قرارداد جدید هستیم.

سینا قائدی بازدید : 144 پنجشنبه 06 مهر 1396 نظرات (0)

رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه اگر معضل معیشت مردم حل شود، کشور از همه لحاظ بیمه می‌شود، گفت: در حال حاضر در بنیاد برکت بیش از ۳ هزار تقاضای مشارکت مطرح شده که اگر هر کدام ۲میلیارد تومان آماده کرده باشند، ۶هزار میلیارد سرمایه می‌شود.

سینا قائدی بازدید : 173 پنجشنبه 06 مهر 1396 نظرات (0)

آموزش‌وپرورش در سال‌های اخیر برای جبران کسری نیروی انسانی، تراکم دانش‌آموزان در کلاس‌های درس را افزایش داده است در همین رابطه یکی از معلمان از حذف سرپرست بخش در هنرستان‌ها خبر می‌دهد که این تصمیم در برخی رشته‌ها می‌تواند خطرآفرین باشد.

سینا قائدی بازدید : 183 پنجشنبه 06 مهر 1396 نظرات (0)

اسامی سه برابر ظرفیت پذیرفته‌شدگان در چهارمین آزمون استخدامی دستگاههای اجرایی اعلام شد و داوطلبان باید سایر مراحل استخدام از جمله مصاحبه و گزینش را طی کنند.

سینا قائدی بازدید : 125 پنجشنبه 06 مهر 1396 نظرات (0)

رییس مجلس شورای اسلامی از تشکیل کمیته‌ای مشترک بین وزارت آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس جهت شناسایی و یافتن راه‌حل‌های مناسب برای رفع مشکلات این وزارتخانه خبر داد.

سینا قائدی بازدید : 112 جمعه 26 خرداد 1396 نظرات (0)

معاون توسعه منابع انسانی و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از تولید ۳۰ عنوان کتاب جدید در شاخه نظری و ۲۰۰ عنوان کتاب جدید در شاخه فنی و حرفه‌ای در پایه یازدهم خبر داد.

سینا قائدی بازدید : 147 جمعه 26 خرداد 1396 نظرات (0)

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه تدریس ۶ ساعته مدیران و معاونان مدارس به استان‌ها واگذار شده است، گفت: این موضوع در دوره ابتدایی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

سینا قائدی بازدید : 135 جمعه 26 خرداد 1396 نظرات (0)

قائم مقام دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: بیشترین تعطیلات در آموزش و پرورش در دنیا، نخست متعلق به ایران با ۱۲۶ روز و پس از ما به ترکیه با ۱۲۵ روز اختصاص دارد.

سینا قائدی بازدید : 166 یکشنبه 07 خرداد 1396 نظرات (0)

دبیرکل شورای عالی آموزش‌وپرورش گفت: در چند سال آینده تعداد قابل‌توجهی از معلمان بازنشسته خواهند شد که ظرفیت دانشگاه فرهنگیان امکان تأمین آنها را ندارد و نیاز است به‌طریقی این کسری را جبران کنیم.

سینا قائدی بازدید : 106 جمعه 05 خرداد 1396 نظرات (0)

در سال تحصیلی آتی برای هدایت تحصیلی بر اساس مبانی نظری سند تحول و آیین‌نامه مصوب شورای عالی آموزش و پرورش، انتخابی آگاهانه و آزادانه برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است

سینا قائدی بازدید : 136 جمعه 05 خرداد 1396 نظرات (0)

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: مهلت ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های دوم تا ششم دوره ابتدایی، پیش دانشگاهی و پایه‌های هشتم و نهم استعدادهای درخشان تا ۱۵ خرداد ادامه دارد.

سینا قائدی بازدید : 155 جمعه 05 خرداد 1396 نظرات (0)

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص بیمه‌گذار تکمیلی فرهنگیان گفت: با چندین شرکت بیمه مذاکره می‌کنیم و کارشناسان هم در حال بررسی هستند و هر موردی که بهتر باشد را انتخاب می‌کنیم.

سینا قائدی بازدید : 124 جمعه 05 خرداد 1396 نظرات (0)

مشهد- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: شرکت در آزمون تیزهوشان برای دانش آموزان مقطع متوسطه اول مضر است زیرا پذیرفته شدگان در این نوع آزمون ها اغلب در دوران آتی زندگی دچار بحران می گردند.

سینا قائدی بازدید : 95 جمعه 05 خرداد 1396 نظرات (0)

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش گفت: ارائه خدمات در مراکز درمانی فرهنگیان با تعرفه‌های دولتی و تخفیف ۲۰ درصد صورت می‌گیرد و تمام خدمات درمانی برای فرهنگیان شاغل که دارای بیمه تکمیلی هستند رایگان ارائه می‌شود.

سینا قائدی بازدید : 93 جمعه 05 خرداد 1396 نظرات (0)

وزارت آموزش‌وپرورش اعلام کرد: برای ارتقاء و بهبود وضعیت حقوق و مزایای فرهنگیان و در راستای مفاد بند ۲ ماده ۶۳ قانون برنامه ششم توسعه لایحه نظام حقوقی فرهنگیان در دست تدوین و اقدام است.

سینا قائدی بازدید : 110 جمعه 05 خرداد 1396 نظرات (0)

مدیرکل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش از آغاز برنامه‌های تابستانه آموزش و پرورش برای دانش آموزان از 10 تیرماه خبر داد و گفت: 25 هزار پایگاه تابستانی پذیرای دانش آموزان در تابستان خواهند بود.

سینا قائدی بازدید : 117 جمعه 05 خرداد 1396 نظرات (0)

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه دانش آموزان روزه‌دار حتما به توصیه‌های متخصصان تغذیه توجه کنند گفت: دبیرستانی‌ها می‌توانند سحرها بیدار بمانند و از فرصت طلایی که وجود دارد برای مطالعه و مرور دروس خود استفاده کنند و برای رفتن به جلسه امتحان آماده شوند.

سینا قائدی بازدید : 113 سه شنبه 05 اردیبهشت 1396 نظرات (0)

رییس امور آموزش و پرورش در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: با تخصیص اعتبار یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی، ۵۰ درصد از پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۹۵ پرداخت می‌شود.

سینا قائدی بازدید : 104 چهارشنبه 30 فروردین 1396 نظرات (0)

رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش از تمدید مهلت پرداخت وجه ثبت نام متقاضیان آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان خبرداد.

سینا قائدی بازدید : 142 چهارشنبه 30 فروردین 1396 نظرات (0)

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از بازنشستگی 70 هزار نیروی انسانی آموزش و پرورش در دو سال جاری خبر داد و راهکارهای موجود برای جایگزینی این نیروها را تشریح کر

سینا قائدی بازدید : 100 چهارشنبه 30 فروردین 1396 نظرات (0)

پذیرفته شدگان آزمون استخدامی سال ۹۵ وزارت آموزش‌وپرورش سهمیه شهر تهران از هفته دوم اردیبهشت تعیین منطقه شده و اسامی آنها اعلام خواهد شد.

سینا قائدی بازدید : 206 چهارشنبه 30 فروردین 1396 نظرات (0)

بخشنامه تعیین ضریب حقوق کارکنان از سوی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش ابلاغ شد، که بر این اساس ضریب حقوق سال ۹۶ و حداقل و حداکثر حقوق مزایای مستمر شاغلان مشخص شده است.

سینا قائدی بازدید : 162 چهارشنبه 30 فروردین 1396 نظرات (0)

وزیر آموزش و پرورش گفت: هر ساله در وزارت آموزش وپرورش تعدادی از معلمان به افتخار بازنشستگی نائل می شوند که در سال ۹۵، حدود ۵۰ هزار نفر بازنشسته شده اند و در سال۹۶ هم همین تعداد بازنشسته پیش بینی می شود.

سینا قائدی بازدید : 129 جمعه 25 فروردین 1396 نظرات (0)

مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: افرادی که در آزمون استخدامی سال ۹۴ موفق به کسب حدنصاب امتیاز لازم نشدند همراه با قبول‌شدگان سال ۹۵ به مراکز دانشگاهی معرفی شوند.

سینا قائدی بازدید : 114 پنجشنبه 24 فروردین 1396 نظرات (0)

نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش اعلام شد که براین اساس پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت باید مرحله گزینش را نیز طی کنند در همین رابطه آموزش وپرورش شهر تهران اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

سینا قائدی بازدید : 225 پنجشنبه 24 فروردین 1396 نظرات (0)

قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس از سوی مجلس مصوب شد اما با ابلاغ نشدن آن برای اجرا از سوی دولت، رئیس مجلس خواستار چاپ آن در روزنامه رسمی کشور شد.

سینا قائدی بازدید : 141 پنجشنبه 24 فروردین 1396 نظرات (0)

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش از الحاق حقوق نیروهای قراردادی، حق التدریسی‌ها و سرباز معلمان به بند "و" بودجه خبر داد و گفت: بدین ترتیب پرداخت متمرکز حقوق این افراد از فروردین یا اردیبهشت انجام می شود.

سینا قائدی بازدید : 142 پنجشنبه 24 فروردین 1396 نظرات (0)

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی ممنوع نیست اما نباید در قالب دریافت شهریه باشد گفت: شهریه مدارس غیردولتی طی یک تا دوهفته آینده ابلاغ می‌شود.

سینا قائدی بازدید : 230 دوشنبه 01 آذر 1395 نظرات (0)

مدیرکل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح «افزایش دوام زندگی» برای دانش‌آموزان دختر متوسطه دوم آماده شده است، از اجرای قانون کاهش ساعت کار زنان فرهنگی سرپرست خانوار خبر داد.

سینا قائدی بازدید : 172 دوشنبه 01 آذر 1395 نظرات (0)

به گفته رئیس سازمان سنجش کشور "قانون مصوب سال 86 مجلس شورای اسلامی در رابطه با نحوه پذیرش دانشجو به «قانون حذف کنکور» معروف شد؛ بر اساس این قانون بنا بود از سال 90 کنکور سراسری به شکل مطلق حذف شود و اگر این قانون اجرا می‌شد سوابق تحصیلی به شکل صددرصدی تاثیر مستقیم در پذیرش دانشجو داشت اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت نتوانست به مرحله اجرا برسد.

این قانون در سال 1395 و پس از گذشت 9 سال هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و طی سه سال اخیر تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور در حد 25 درصد باقی مانده است و طبق گفته رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش "میزان تاثیر نمرات دانش آموزان در کنکور سراسری سال 95 هم برای سوم متوسطه 25 درصد و برای پیش دانشگاهی 5 درصد بود؛ در واقع شاهد تاثیر مثبت 30 درصدی سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور بودیم. با وجودی که کنکور خواهد ماند اما به تدریج به سمت کاهش تاثیرآن خواهیم رفت چرا که برگزاری کنکور در یک روز و رقابت، بسیار استرس‌زا است که در دهه اخیر در نظام آموزشی کشور تاثیر منفی و فشارهای روانی را در بین دانش آموزان ایجاد کرده است. "


به گزارش ایسنا، میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1396 نیز همانند سال گذشته خواهد بود.


بنا به اعلام مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان سنجش کشور، با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 26 آبان ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی، و براساس مصوبه هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 9 آبان ماه سال جاری، میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1396 همانند آزمون سراسری سال 1395 به صورت زیر است:


الف- آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک‌ یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می شود.


ب- داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 91-1390 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش دانشگاهی (صرفاً نمرات دروسی که به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است) به میزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق‌تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

تبصره: برای داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی بندهای الف و ب، هر دو مورد اعمال خواهد شد.


انتهای پیام

تعداد صفحات : 11

درباره ما
Profile Pic
خبرهایی از آموزش و پرورش ******* کانال تلگرامی ما https://telegram.me/newsap
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 519
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 50
  • آی پی دیروز : 16
  • بازدید امروز : 65
  • باردید دیروز : 17
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 203
  • بازدید ماه : 203
  • بازدید سال : 5,351
  • بازدید کلی : 136,612