loading...
خبرهایی از آموزش و پرورش
سینا قائدی بازدید : 69 چهارشنبه 07 مهر 1395 نظرات (0)

مدیرکل آموزش از راه دور آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ثبت‌نام از متقاضیان در مدارس آموزش از راه دور تا پایان مهرماه ادامه خواهد داشت تا بتوانیم بازماندگان از تحصیل را جذب کنیم، گفت: امسال اولین تولید محتوای الکترونیک خودآموز به مدارس آموزش از راه دور ارسال خواهد شد.

به گزارش ایسنا، گودرز شاه‌حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه 1656 مدرسه آموزش از راه دور در اقصی‌نقاط کشور برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان داخل و خارج از کشور در کنار سایر مدارس در خدمت دانش‌آموزان هستند، اظهار کرد: رسالت مدارس از راه دور این است که در مواردی که امکان پوشش تحصیلی برای دانش‌آموزان اول و دوم متوسطه در مدارس عادی به سهولت انجام نمی‌شود بتواند امکان تحصیل را فراهم کند.

وی افزود: دانش‌آموزان لازم‌التعلیم که در سن قانونی هستند و لازم است تحصیل کنند، اما امکان ادامه تحصیل برای آنها وجود ندارد همچنین شاغلان و... می‌توانند از فرصت منعطف آموزش از راه دور استفاده کنند و تحصیل خود را کامل کنند.

مدیرکل آموزش از راه دور آموزش و پرورش با اشاره به حضور 2 میلیون و 913 هزار نفر در سیستم آموزش از راه دور تا کنون اظهار کرد: 441 هزار فارغ التحصیل ازراه دور داشته‌ایم و امیدواریم امسال با تمهید مقدمات بتوانیم جذب بیشتری داشته باشیم.

شاهمرادی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام از متقاضیان در مدارس آموزش از راه دور تا پایان مهرماه ادامه دارد تا بتوانیم بازماندگان از تحصیل را تحت پوشش قرار دهیم، اظهار کرد: شناخت از مدارس از راه دور ضعیف است و همه مدارس از راه دور را نمی‌شناسند که باید روی این موضوع بیشتر کار کنیم.

وی افزود: کیفیت‌بخشی در تمامی مولفه‌های آموزشی را در اولویت قرار داده‌ایم و توسعه ضابطه‌مند مدارس در داخل و خارج از کشور تا جایی که امکان داشته باشد انجام می‌دهیم.

مدیرکل آموزش از راه دور آموزش و پرورش به تقویت بخش نظارت در مدارس از راه دور اشاره کرد و افزود: شبکه مشاوره تحصیلی برای همه مدارس از راه دور را در سال جاری تقویت می‌کنیم و امسال برای نخستین بار اولین تولید محتوای الکترونیک خودآموز به مدارس ارسال خواهد شد.

سینا قائدی بازدید : 139 چهارشنبه 07 مهر 1395 نظرات (0)

کمکهای نقدی و غیرنقدی جمع‌آوری شده در مدارس با نظارت کمیته امداد و سازمان دانش آموزی برای رفع نیازهای دانش‌آموزان همان مدرسه (پوشاک، نوشت افزار و مساعدت مالی) هزینه می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد و حمید رضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش  به منظور تکریم دانش آموزان نیازمند و  توسعه و ترویج فرهنگ انفاق، نوع دوستی و احسان و تلاش جهت برقراری عدالت اجتماعی تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

علی محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد در  این مراسم با تاکید بر لزوم تکریم دانش آموزان تحت حمایت و نیازمند در جشن عاطفه هاگفت: گسترش همکاری موثر و مستمر برای کمک به امور دانش آموزان نیازمند، نشر و ترویج فرهنگ احسان و نوع دوستی و انفاق در بین دانش آموزان و ایجاد برقراری عدالت اجتماعی از اهداف این تفاهم است.

وی به تعهدات کمیته امداد و وزارت آموزش و پرورش در کمک به دانش آموزان نیازمند اشاره کرد و افزود: بهره‌مندی از ظرفیت های سایر تشکل های دانش آموزی، ارائه طرحهای فرهنگی و اجتماعی، نیازسنجی دقیق از احتیاجات دانش آموزان و نظارت بر توزیع عادلانه کمکهای جمع آوری شده و برگزاری مراسم تجلیل از نونهالان خیر کشوری از جمله این تعهدات است.

ذوالفقاری با اشاره به نحوه هزینه کرد کمک های نقدی و غیر نقدی جمع آوری شده، یادآور شد:  کمکهای نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده در مدارس با نظارت کمیته امداد و سازمان دانش آموزی برای رفع نیازمندی های دانش آموزان همان مدرسه (پوشاک، نوشت افزار و مساعدت مالی) هزینه می شود.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی با بیان اینکه در مرحله نخست جشن عاطفه ها تا کنون ۲۵۰ میلیارد ریال کمکهای مردمی ثبت شده است، خاطر نشان کرد: کمیته امداد برای نخستین بار همزمان با برگزاری جشن عاطفه‌ها و پیش از شروع آغاز سال تحصیلی با پرداخت ۱۱۰میلیارد ریال از محل اعتبارات این نهاد نسبت به تامین بخشی از هزینه‌های تحصیلی دانش آموزان تحت حمایت اقدام کرده است.

 شایسته ذکر است جشن عاطفه‌های امسال در بخش نخست و مردمی در روز ۲۵  شهریور ماه جاری برگزار شد  و در روز شنبه ۱۰ مهرماه نیز زنگ جشن عاطفه‌ها در مدارس  سراسر کشور  نواخته خواهد شد.

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 65 چهارشنبه 07 مهر 1395 نظرات (0)

رئیس سازمان مدارس غیردولتی از رونمایی سامانه نظارت جامع مدارس غیردولتی در هفته آینده خبرداد و گفت: ارزیابی جامع و استفاده از سامانه نظارت جامع بر مدارس و بانک اطلاعاتی امسال به صورت جدی در دستورکار قرار دارد.

به گزارش ایسنا، مرضیه گرد در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: معرفی مدارس توانمند، استانداردسازی آموزشی و اقدام برای کیفی سازی مدارس را در سال جاری دنبال می کنیم.

وی افزود: از جمله استراتژی های وزارت آموزش و پرورش کیفی سازی آموزش است و به شاخص های مختلفی بستگی دارد.

وی از رونمایی سامانه نظارت جامع مدارس غیردولتی در هفته آینده خبرداد و گفت: ارزیابی جامع و استفاده از سامانه نظارت جامع بر مدارس امسال به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

گرد ادامه داد: برنامه هایی برای تقویت معلمان داریم که با دوره های آموزشی تابستانی و ادامه آن در طول سال امیدواریم در این عرصه نیز موفق باشیم. امیدواریم با تقویت روحیه خودباوری و جایگاه علم و علم آموزی سال تحصیلی جدید را با قوت سپری کنیم.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی به روش‌های نوین یادگیری اشاره کرد و گفت تنوع بخشی به روش های آموزشی از جمله اهداف ماست.


وی به تقویت شوراهای آموزش و پرورش در سطوح مختلف استان ها نیز اشاره کرد و گفت: شوراها با انجمن‌های اولیاء و مربیان و بدنه آموزش و پرورش در ارتباط هستند. شوراها از مهمترین راه‌های ورود مردم برای کمک به مدیریت آموزش و پرورش هستند.

به گزارش ایسنا، گرد در ادامه این نشست خبری درباره طرح خرید خدمات آموزشی گفت: دو طرح خرید خدمات و صندلی خالی را برای خدمت رسانی در مناطق محروم داشتیم. صندلی خالی را در چندحالت پذیرفته‌ایم؛ به عنوان مثال مدارس در دست تخریب که دانش آموزان بدون مکان می ماندند و یا در مناطق شلوغ و به منظور کاهش بار مدرسه دولتی دانش آموزان را به مدارس غیردولتی منتقل می‌کردیم. ورود اندکی به این موضوع داشتیم اما رضایت خوبی از سوی والدین وجود دارد و احتمالا سقف پذیرش در همان حد باقی بماند و کاهش یابد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی درباره وضعیت قانون دائمی شدن مدارس غیردولتی گفت: چهار ایراد از سوی شورای نگهبان مطرح شده بود که برطرف شده و روز گذشته در کمیسیون آموزش مجلس تصویب شد و احتمال می دهیم هفته آینده در دستور کار صحن علنی مجلس قرار بگیرد.

سینا قائدی بازدید : 53 دوشنبه 05 مهر 1395 نظرات (0)


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری خانه ملت، مسعود پزشکیان درباره درخواست استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی برخی نمایندگان مجلس، گفت: زمانی باید یک وزیر استیضاح شود که مشکلات بزرگی ایجاد کرده باشد؛ نه آنکه به جای پیدا کردن راه حل مشکلات، با استفاده از استیضاح، به دنبال پاک کردن صورت مسئله‌ای رفت؛ این در حالی است که اکنون کمتر از یک سال به ادامه کار دولت یازدهم باقی مانده و باید پرسید وزیر جایگزین چگونه می‌خواهد عرض چند ماه، برنامه ارائه و آن را اجرا کند؟

باید به دنبال پیدا کردن راهکار بود، نه مقصر

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اشکال کار این است که ما همیشه سعی کردیم مقصری را برای مشکلات پیدا کنیم نه راهکاری؛ مگر آموزش و پرورش در طول ۳۸ سال گذشته وضعیت بهتری نسبت به امروز داشته که حالا با استضاح یک وزیر آن بخواهیم مشکلاتش را حل کنیم؛ اگر این وزارتخانه در طول سال‌های پیش راه درستی رفته بود، اکنون چنین وضعیتی نداشت.

وی با بیان اینکه مشکل آموزش و پرورش یک فرد نیست، گفت: ۹۸ درصد بودجه این وزارتخانه صرف حقوق کارکنان و فرهنگیان می‌شود و مجالس نهم و دهم نیز برای آن اعتبار مجزایی به منظور رفع مشکلاتش مصوب نکرده‌اند، آیا مسئولان آن باید با این ۲ درصد باقی مانده معجزه کنند؟ جالب است هر روز هم گفته می‌شود نباید از والدین پول گرفت، پس مدارس باید امورات خود را با گدایی اداره کنند؟!

پزشکیان با بیان اینکه بسیاری از مدارس در پرداخت پول آب، برق و گاز خود مانده‌اند، گفت: کمبود بودجه یکی از اصلی‌ترین مشکلات آموزش وپرورش است و بسیاری از مشکلات آموزشی و تربیتی نیز به دلیل کمبود در همین بخش ایجاد شده‌اند.

وی بیان کرد: اگر مشخص شود وزیر نتوانسته از امکاناتی که در اختیار دارد به خوبی استفاده و طبق برنامه عمل کند به یقین باید مورد سوال قرار گیرد اما زمانی که می‌دانیم بودجه این وزارتخانه بسیار ناکافی است، باید پرسید با پول موجود چه کاری می‌توانست انجام دهد که انجام نداده است؟

وی با بیان اینکه هیأت رییسه مجلس به دنبال قانع کردن نمایندگان درخواست‌کننده استیضاح وزیر آموزش و پرورش نیست، ادامه داد: نمایندگان باید مشکلات را با آرامش حل کنند چراکه با استیضاح گره‌ای باز نمی‌شود.

پزشکیان ادامه داد: ۳۷ سال است مسئولان ارشد مملکت اعم از وزیر، رییس بانک، استاندار و... مدام تغییر یافته‌اند؛ درواقع مدیران تا بخواهند برای حل مشکلی برنامه‌ریزی کنند، آن‌ها را تغییر می‌دهند؛ متاسفانه عمر مفید مسئولیت در ایران بسیار کوتاه است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: مقصر اوضاع نامناسب کنونی آموزش و پرورش آدم‌ها نیستند، مقصر را باید در ساختار، نحوه نظارت و مدیریت  جستجو کرد.

سینا قائدی بازدید : 104 دوشنبه 05 مهر 1395 نظرات (0)


حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات و بررسی تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: در رابطه با این صندوق و بانک سرمایه که وابسته به آن است، مباحث مختلفی مطرح بوده که از جمله آنها می‌توان به شایعه مفقودی سه هزار میلیارد تومان از سرمایه صندوق اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به این حواشی، تقاضای تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به اتفاق آرا در کمیسیون تصویب و قرار شد از ابتدای تأسیس صندوق، همه مسائل مو به مو و شفاف بررسی شود.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید کرد: این حق یک میلیون معلم است و قرار نیست سرمایه دوران بازنشستگی آنها مورد سوءاستفاده برخی‌ها قرار بگیرد یا حیات‌خلوت عده‌ای شود.

سلیمی گفت: با توجه به تصویب تقاضای تحقیق و تفحص در کمیسیون، در گام بعدی هیأت تحقیق و تفحص شامل تعدادی از متقاضیان تحقیق و تفحص و نمایندگان مد نظر هیأت رئیسه مجلس تشکیل می‌شود تا کار را شروع کنند. البته مدت زمان انجام تحقیق و تفحص مشخص نیست و بستگی به جزئیات کار دارد.

وی همچنین درباره سرانجام طرح استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش نیز اظهار داشت: با توجه به اینکه از ۵۸ نفر امضاکننده استیضاح آقای فانی، فقط ۱۸ نفر امضای خود را پس گرفته‌اند و ۴۰ نفر همچنان اصرار دارند و جلسات متعددی نیز تشکیل شده است، امروز جمع‌بندی نهایی صورت گرفت و نامه کمیسیون درباره منصرف نشدن متقاضیان استیضاح به هیأت رئیسه مجلس ارسال شد.

دبیر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طبق قانون آئین‌نامه داخلی مجلس، هیأت رئیسه مجلس باید استیضاح وزیر آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دهد.

سینا قائدی بازدید : 103 دوشنبه 05 مهر 1395 نظرات (0)

وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم با حضور در آیین متمرکز کشوری جشن شکوفه ها در البرز اعلام کرد با تلاش دولت تدبیر و امید و مشارکت خوب خیرین مدرسه ساز، در آستانه سال تحصیلی 96- 95 تعداد پنج هزار و 500 کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی کشور اضافه شد.

به گفته فانی، حدود 30 درصد از فضاهای جدید آموزشی توسط خیرین مدرسه ساز در مناطق مختلف کشورساخته شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال 200 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدرسه های کشور شدند، گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان در پایه اول ابتدایی کشور 25 هزار نفر نسبت به سال تحصیلی گذشته رشد دارد.

علی اصغر فانی درنشست با نمایندگان معلمان استان البرز در دبستان حضرت فاطمه الزهرا(س) مهر شهرکرج نیز به موضوع اجرای طرح رتبه بندی برای معلمان پرداخت وافزود: حقوق معلمان دردولت تدبیر امید رشد میانگین 85 درصدی داشته هرچند که این افزایش به دلیل نیاز معلمان درامورمعیشتی کافی نیست و به دنبال آن هستیم تا کاستی ها درهیات دولت مطرح و این طرح به طورکامل اجرا شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: دولت تدبیر وامید درطول سه سال گذشته خدمات خوبی در زمینه رفاهی و حمایت هایی همچون افزایش حقوق و بازنشستگی برای معلمان درکارنامه کاری خود به ثبت رسانده است به گونه ای که این خدمات در دولت های گذشته بسیار کمرنگ بوده است.

وی افزود: باید آموزش و پرورش با نگاه ملی مورد توجه قرار گیرد و نه به عنوان یک دستگاه آموزشی دیده شود چرا که زیرمجموعه های تاثیرگذاری این دستگاه بسیار گسترده است.

وزیرآموزش و پرورش گفت: معلم از دیرباز بین مردم جایگاه ویژه ای داشته و امروز معلمان در جایگاه نخست مردمداری قرار دارند.

وی اضافه کرد: بزرگترین سرمایه های جامعه به معلمان سپرده می شود تا با کسب علم و دانش رشد و تعالی پیدا کنند.

فانی به رشد فزاینده پژوهشی و دسترسی آسان گروه های مختلف سنی در جامعه به منابع مرجع علمی اشاره کرد و گفت: امروز معلمان درکشور نقش مرجع را دارند، به این معنا که قشرهای مختلف مردم ازتجارب علمی و شغلی این عزیزان در جامعه برای حل مشکلاتشان بهره می گیرند.

وی تاکید کرد که معلمان در کشور رتبه اول مردمداری و خدمات رسانی به مردم را به خود اختصاص داده اند چون با ارزشمند ترین سرمایه های کشور که همان نیروی انسانی است به این قشر سپرده می شود.

هفته گذشته معاون وزیر دادگستری سفری به آذربایجان شرقی داشت، سفری که 12 کلینیک حقوق شهروندی به بهره برداری رسید.

محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری در مراسم بهره برداری از این کلینیک های تخصصی با تاکید بر اهمیت حقوق بشر و حقوق شهروندی گفت: این مهم یکی از موضوعاتی است که از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته است.

عباسی افزود: برای تحقق حقوق شهروندی در جامعه ، سال گذشته معاونت حقوق شهروندی و امور بین الملل در وزارت دادگستری ایجاد شد.

وی با بیان اینکه کار مردم را باید به خود مردم سپرد و دولت نیز باید در نقش هدایتگری، نظارت و پایش، تسهیل کننده این مسیر باشد، گفت: در راستای تحقق طرح ارتقاء کلینیک های مددکاری به کلینیک های حقوق شهروندی، مجموعه ای متشکل از متخصصان امور حقوقی، روانشناختی و مددکاری اجتماعی ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: کلینیک های حقوق شهروندی در محلات با همکاری شورای اسلامی شهرها و شهرداری با نهادهایی که از بطن مردم شکل گرفته اند، ایجاد شده و همچنین کمیته حقوق شهروندی نیز در شورای اسلامی شهرها شکل می گیرد تا پیگیری و نظارت لازم را انجام دهند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری افزود: انجام امور مددکاری اجتماعی با همکاری و همیاری وکلا و متخصصان روانشناسی اقدامی است که در قالب 'کلینیک های حقوق شهروندی' انجام می شود.

وی ادامه داد: این کلینیک ها برای اقشار آسیب پذیر رایگان بوده و در راستای آموزش حقوق شهروندی، ترویج اخلاق شهروندی و همچنین پیشگیری از وقوع ناهنجاری ها عمل خواهد کرد.

تشکیل کلینیک های حقوق شهروندی در سرای محلات یکی از راهکارهای منطقی برای آموزش و ترویج حقوق شهروندی و ارائه خدمات مشاوره حقوقی و روانشناختی، معاضدت حقوقی و مددکاری اجتماعی است و نقش بسزایی در پیشگیری از تخلفات و ناهنجاری های اجتماعی خواهد داشت.

هفته گذشته اما در آذربایجان غربی مردم شاهد افتتاح و بهره برداری طرح های اقتصادی عمرانی بودند.

ساختمان نمایشگاه بین المللی و بوستان امام خمینی(ره) منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو از جمله طرح هایی بود که طی آیینی با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اکبر ترکان مشاور رئیس جمهوری و دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور و مسعود پزشکیان نائب رئیس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید.

همچنین قطعه اول اتوبان ماکو ـ بازرگان با حضور مدیران ارشد دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بهره برداری شد و مدیرعامل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در آیین بهره برداری از این طرح گفت: توسعه زیرساخت های حمل و نقل منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در اولویت کارهای ما قرار دارد.

حسین فروزان افزود: هم اکنون عملیات احداث اتوبان در محور محورهای منتهی به منطقه آزاد از جمله ماکو ـ مرگنلر با سرعت مناسب در حال اجراست و به زودی این خط جاده ای برای حمل و نقل و تزانزیت سریع کالا آماده بهره برداری می شود.

وی بیان کرد: امسال یکهزار و 800 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه زیرساخت های این منطقه هزینه می شود که در این میان اتمام طرح های راهسازی در اولویت قرار گرفته است.

وی از برنامه ریزی برای احداث و تکمیل اتوبان تبریز ـ بازرگان خبر داد و گفت: تکمیل شبکه زیرساخت های حمل و نقل این منطقه موجب تحول اقتصادی کشور و شمالغرب ایران خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز اقدامات مطالعاتی برای احداث یک خط ریلی به منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو افزود: ایران از این منطقه از طریق خاک ترکیه به شبکه ریلی اروپا متصل می شود.

فروزان همچنین تکمیل پایانه صادراتی و مجتمع خدمات ترانزیتی در ماکو را از جمله برنامه های دیگر مدیریت این منطقه برای فراهم ساختن زیرساخت های توسعه تجارت در شمالغرب کشور ذکر کرد.

برای اجرای این طرح در مجموع 73 میلیارد ریال از محل اعتبارات منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو هزینه شده است.

منطقه آزاد ماکو با پنج هزار کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین منطقه تجاری و صنعتی کشور است که در راستای اهداف اقتصادی در 24 مرداد ماه سال 1389 تصویب شد.

بر اساس لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی، کلیه فعالیت های موضوع قانون چگونگی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1372 و اصلاحات بعدی آن در منطقه آزاد ماکو مجاز است.

احداث فرودگاه بین المللی و خط راه آهن برای اتصال به راه آهن سراسری ایران و کشورهای ترکیه و آذربایجان یکی از مهمترین برنامه های توسعهٔ منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو است.

منطقه آزاد ماکو در 285 کیلومتری شمال ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی واقع است.

در هفته گذشته و در ادامه سفرهای استانی مدیران ارشد به نقاط مختلف کشور، 38 نفر از معاونان رییس جمهوری، وزیران، معاونان انها و همچنین استانداران به دهها شهر و روستا سفر کردند.

در ادامه این سفرها معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته به کاشان سفر کرد و معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به نوشهر، قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر به ارومیه، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید کشور به کرج ، قائم مقام و معاون سیاسی وزیر کشور به همدان و معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی هم به قم سفرداشت.

شهرهای اراک، ساری، مشهد، ارومیه نیز در هفته گذشته مقصد قائم مقام وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور حقوق شهروندی و معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

مردم استان گلستان نیز هفته گذشته میزبان معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده ، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون اجرایی رئیس جمهوری بودند.

هفته گذشته معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جیرفت سفر کرد و گنبدکاووس نیز مقصد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و رئیس سازمان حج و زیارت نیز به اصفهان سفر داشت .

اما پایان بخش سفرهای استانی اعضای دولت یازدهم در هفته گذشته سفر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه بود که در ساعات پایانی جمعه - 23:08 دقیقه - وارد زاهدان شد.

سینا قائدی بازدید : 93 دوشنبه 05 مهر 1395 نظرات (0)

وزیر آموزش و پرورش درباره پیشنهاد سازمان محیط زیست مبنی بر کاهش ساعت و یا تعطیلی مدارس در فصل پاییز به علت آلودگی هوا گفت: وضعیت تعطیلی دو هفته‌ای مدارس در پاییز هنوز مشخص نیست.

علی اصغر فانی در گفت وگو با ایسنا، در این باره افزود: تعطیلی دو هفته‌ای مدارس یک پیشنهاد است  و باید یک کمیته مشترکی برگزار شود تا در این کمیته مشترک امکان اجرایی شدن این مساله را بررسی کنیم و هر زمان به نتیجه رسیدیم اعلام می‌کنیم.

وی پیش از این درباره این پیشنهاد گفته بود: ما نمی‌توانیم به طور شناور مدارسمان را تعطیل کنیم. اینکه در چه تاریخ‌هایی وارونگی هوا رخ می‌دهد از ابهامات است اما ما استقبال می‌کنیم و در کمیته مشترکی با محیط زیست موضوع را بررسی می‌کنیم زیرا سلامت دانش‌آموزان برای ما مهم است.

فانی ادامه داده بود: از سوی دیگر 10 درصد مدارس ما در کل کشور دو شیفته هستند و اگر بخواهیم ساعات مدارس را تغییر دهیم به دانش آموزان لطمه وارد می‌شود. کار ابعاد مختلفی دارد و خیلی ساده نیست.

سینا قائدی بازدید : 116 دوشنبه 05 مهر 1395 نظرات (0)

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم پیش بینی احکام مناسب در برنامه ششم در مورد فرهنگیان همچنین خواستار برخورد با آنچه تخلفات صورت گرفته در صندوق ذخیره فرهنگیان می‌خواند، شد.

به گزارش ایسنا، محمد مهدی زاهدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی صبح امروز یک شنبه مجلس با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد:‌یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی به ویژه دفاع مقدس را گرامی داشته و اعلام می‌کنیم که خود را مدیون رشادت‌های آنان می‌دانیم  که با بذل جان خود نهال جمهوری اسلامی را تبدیل به درخت تنومندی کردند  که هر چه زمان می‌گذرد بر اقتدار و تاثیر گذاری آن در صحنه‌های بین‌المللی افزوده می‌شود و در مقابل طوفان‌های سیاسی و امنیتی و نظامی، اقتصادی، بین‌المللی و منطقه‌ای محکم و استوار ایستادگی می‌کند.

وی افزود: ما قدردان ایثارگران و جانبازان و خانواده‌های آنان هستیم که آنهاهم نقش به سزایی در تنومندی این نظام مقدس  ایفا کردند. همچنین از رزمندگان جبهه مقاومت قدردانی می‌کنیم  که با جریانات وابسته به استکبار و تحجر به ویژه جریانات تکفیری و داعشی مقابله می‌کنند و از خداوند پیروزی عاجل برای آنان را آرزو داریم و ضمن افتخار به سردار  سلیمانی که سنبل این مقاومت اسلامی در منطقه است آرزوی عزت بیشتر تا نابودی این جریانات را برای ایشان و همه همرزمانشان در منطقه داریم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات با تبریک آغاز سال تحصیلی به فرهنگیان و دانشگاهیان  و روحانیون حوزه‌های علمیه گفت: ضمن تشکر از نطق ریاست جمهوری در سازمان ملل که انعکاس دهنده مطالبات و نگاه ملت ایران به مسائل جهانی و منطقه‌ای بود انتظار داشتیم در آستانه سال جدید تحصیلی ایشان به مسائل مهمی مثل سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش، رتبه بندی فرهنگیان و مسائل این چنینی اشاره می‌کردند و به جای این که موضوع خشونت را به عنوان سوال مهر سال جاری مطرح کینند از امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی یا اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی سخن می‌گفتند.

زاهدی ادامه داد: از دولت تدبیر و امید انتظار می‌رفت در لایحه برنامه ششم احکام مناسبی برای آموش و پرورش ارائه می‌کرد از جمله در مورد وضعیت اقتصادی و معیشتی فرهنگیان، اعم از شاغل و بازنشسته یا بازسازی و بهسازی  120 هزار کلاس درس که در معرض تخریب قرار دارد، صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه که از مسائل حساسی است که فرهنگیان انتظار داشتند دولت و وزارت آموزش و پرورش نسبت به آن حساسیت به خرج داده و نسبت به تخلفات در آنجا برخورد جدی شود. چطور می‌شود تصور کرد حق و حقوق فرهنگیان آن گونه که در رسانه‌ها بیان شده دچار حیف و میل شده و دریغ از یک آه از مسئولین مرتبط .

وی همچنین گفت: از وزارت علوم ، بهداشت و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور انتظار است تمام هم و غم خود را بر توسعه شرکت‌های دانش بنیان و توجه به اقتصاد مبتنی بر دانش گذاشته ضمن آنکه موضوع اسلامی شدن دانشگاه  و آمایش سرزمینی در حوزه‌ی آموزش عالی را جزو اولویت‌های خود قرار دهند. متاسفانه وزارت علوم درگیر مسائل فرهنگی و سیاسی شده که غالب آنها حاشیه دارند و با توجه به اینکه فضای انتخاباتی سال آینده را در پیش رو داریم، این حاشیه سازی‌ها می‌تواند اثرات مخربی در فضای سیاسی کشور که نیاز به آرامش دارد داشته باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اضافه کرد:‌موضوع جایابی بورسیه‌ها که اکثر آنها از جوانان مستعد و خلاق و  نخبه هستند تعیین نشده و هر روز در این زمینه مراجعه کننده داریم چرا وزارت علوم با سرنوشت این جوانان نخبه این گونه بازی می‌کند. سیاسی بازی را کنار بگذارید و عقلانیت و درایت را ملاک عمل قرار دهید.

زاهدی با اشاره به در پیش بودن ماههای محرم و صفر یاد آور شد: اقتصاد مقاومتی ، سبک زندگی و جریان‌های ضد اسلام که به اسم اسلام فعالیت می‌کنند همچون اسلام امریکایی و شیعه انگلیسی می‌تواند در اولویت مباحث علما قرار بگیرد. شناساندن این دو جریان که ساخته و پرداخته استکبار هستند و موجب اختلاف انگیزی شدیدی بین امت اسلامی هستند از اهمیت والایی برخوردارند. به ویژه شیعه انگلیسی تمام تلاش خود را در این دو ماه بر تشدید اختلاف بین شیعه و سنی متمرکز می‌کند که باید با این توطئه مقابله کرد و بهترین راه حضور علما و آگاهی بخشی توسط آنان است.

وی خواستار پیگیری حقوق شهدای منا از سوی دولت شد و گفت: همچنین جهان اسلام باید برای عدم صلاحیت رژیم سعودی برای خادم‌آلحرمین بودن تلاش کند تا این دو حرم امن الهی توسط شورایی از کشورهای اسلامی اداره شود.

نماینده مردم کرمان در مجلس  ابراز امیدواری کرد که درمورد FATF به گونه‌ای عمل شود که دچار خودتحریمی و تحریم خودی نشویم.

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 88 پنجشنبه 01 مهر 1395 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش با شرکت در آزمون پایانی آخرین مرحله از مراحل مختلف ورود به شغل معلمی را پشت سرگذاشتند. افرادی که مرحله پایانی را نیز با موفقیت طی کردند از اول مهر به عنوان معلم وارد مدارس کشور می‌شوند.

178 هزار نفر در تاریخ 27 شهریور سال 94 برای جذب 3700 نفر در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش شرکت کردند. آموزش‌وپرورش از همان ابتدا اعلام کرد: «قبولی در این آزمون به منزله راهیابی به آموزش‌ و پرورش نیست و پذیرفته شدگان باید دوره آموزشی یک ساله را طی کنند تا از مهر 95 شروع به فعالیت کنند».

هم‌اکنون برخی از پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش نسبت به عدم قبولی یا قبولی مشروط در آزمون پایانی معترض هستند.

این افراد چنین توصیفی را از آزمون پایانی دارند: «آزمونی که بیش از 50 درصد افراد وقت جواب دادن و یا حتی درست خواندن سوالاتش را هم پیدا نکردند و برگه‌ها از زیر دستشان کشیده شد؟ سوالات چالش برانگیز و زمان 1 دقیقه‌ای؟
اکثریت دوستان در بخش‌های عملکردی با موفقیت عمل کردند اما ما ماندیم و تست‌های چالش برانگیز».

برای بررسی وضعیت این افراد با نعمت الله موسی پور معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان به گفت‌وگو نشستیم.

نعمت الله موسی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: پذیرفته شدگان آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش که دوره‌های آموزشی را در دانشگاه فرهنگیان طی کردند باید سه مرحله را با موفقیت طی می‌کردند.مرحله نخست مربوط به دروس است و افراد باید در تمام دروس نمره  12 را کسب می‌کردند.

وی افزود: مرحله دوم مربوط به مجموع نمرات است که براین اساس هر فرد باید معدل 14 را کسب کرده باشد و مرحله سوم شرکت در آزمون ارزشیابی صلاحیت حرفه‌ای یا آزمون جامع بود که افراد باید از مجموع یک هزار امتیاز 650 امتیاز که همان نمره 13 است را کسب می‌کردند.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان گفت: به افرادی که در آزمون درسی نمره لازم را کسب نکرده و معدل آنها کمتر از 14 بود فرصت مجدد برای شرکت در آزمون جبرانی داده شد و از آنجایی که نمرات آزمون جبرانی دیر اعلام شد به تمام افرادی که تصور می‌کردند معدل 14 را کسب کنند اجازه شرکت در آزمون جامع یا پایانی را دادیم.

موسی پور بیان کرد:‌ آزمون جامع شامل سه بخش آزمون کتبی متمرکز، آزمون فرهنگی و توان معلمی بود که در بخش سوم دو نفر از اساتید به عنوان داور نحوه تدریس فرد را مشاهده و به او امتیاز می‌دادند.

وی افزود: مرحله تدریس 350 امتیاز،آزمون فرهنگی 200 و آزمون‌های کتبی 450 امتیاز داشت.آزمون کتبی نیز شامل دو بخش سوالات گزینه‌ای و عملکردی بود که بخش عملکردی برای نخستین بار در نظام آموزشی دانشگاه‌‌های ایران برگزار می‌شد و براین اساس فرد باید تمام آنچه را آموخته در فرآیند تولید فعالیت‌های آموزشی به کار می‌گرفت  یعنی معیاری برای تلفیق دانش تخصصی و دانش حرفه‌ای معلمی بود.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان افزود:‌ مجموع امتیازات افراد محاسبه و به سه گروه تقسیم شدند، گروهی که صلاحیت آنها به طور قطعی احراز شد،‌گروهی که صلاحیت آنها قطعی نیست، اما میزانی از صلاحیت‌ها را برای کار تدریس دارند بنابراین به آنها صلاحیت مشروط اعطا شد و گروه سوم افرادی بودند که صلاحیت لازم را کسب نکردند.

موسی پور تصریح کرد: افرادی که از نمره 12 را در تمام دروس کسب و معدل آنها 14 شده است همچین 25 درصد نمره آزمون کتبی و در مجموع 650 امتیاز را کسب کردند،‌صاحب صلاحیت قطعی شناخته شدند که سهم آنها 53 درصد بود.

وی گفت:‌ افرادی که نمره کل آزمون جامع آنها 500 تا 650 امتیاز بود و 25 درصد آزمون کتبی را هم کسب کرده‌اند صاحب صلاحیت مشروط شدند و برای استمرار فعالیت در شغل معلمی باید مجدد در آزمون جامع شرکت کنند که سهم آنها 35 درصد است.

معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد:‌ گروه سوم که صلاحیت آنها تایید نشده است، نمره کل کمتر از 500 امتیاز را کسب کرده‌اند که سهم آنها 11 درصد است، همچنین تعدادی که آمار آنها کمتر از 100 نفر است،‌پرونده‌شان در حال بررسی است و شامل دو گروه هستند، عده‌ای که غیبت غیرمجاز دارند و عده‌ای که در هیچ یک از مراحل آموزشی شرکت نکردند.

موسی پور بیان کرد:‌ براساس مجوز سازمان مدیریت افرادی که دوره آموزشی دانشگاه فرهنگیان را با موفقیت طی کنند مجاز به شروع کار معلمی هستند و افرادی که احراز صلاحیت نشده‌اند مجدد می‌توانند در دوره شرکت کنند.

انتهای پیام/

سینا قائدی بازدید : 98 پنجشنبه 01 مهر 1395 نظرات (0)

در حالی مسئولان سازمان محیط زیست از احتمال تعطیلی زمستانی دو هفته‌ای و حتی یک ماهه مدارس خبر می‌دهند، متولیان تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش چندان با این موضوع موافق نیستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ تعطیلات یک یا دو هفته‌ای و در جدیدترین اظهار نظر رئیس سازمان محیط زیست تعطیلات یک ماهه مدارس در فصل زمستان به دلیل آلودگی هوا یکی از جدیدترین اخباری است که در آستانه سال تحصیلی جدید به گوش می‌رسد.

ماجرای تعطیلی زمستانی مدارس از کجا ریشه گرفته است؟

علی‌اصغر رجبی؛ مدیر مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم محیط زیست چندی قبل از بررسی کارشناسی این سازمان برای تغییر ساعت دستگاه‌ها و ادارات به‌همراه کاهش ایام و ساعت مدارس خبر داده و گفته بود: نتیجه بررسی‌ها به‌زودی به دولت ارائه می‌شود تا هیئت وزیران درباره آن تصمیم‌گیری کند؛ بسته مدیریت تقاضای سفر شامل تغییر ساعات شروع و پایان ساعات کار کارمندان دستگاه‌های مختلف، کاهش ساعت و ایام تعطیلی مدارس و تغییر زمان تعمیرات اساسی واحدهای صنعتی از تابستان به زمستان است.

پس از آن بود که معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست از پیشنهاداتی برای تعطیل یک تا سه هفته‌ای و حتی یک ماهه مدارس خبر داد.

پیشنهاد تعطیلی زمستانی مدارس در شرایطی از سوی سازمان محیط زیست مطرح می‌شود که متولیان تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در وزارت آموزش‌وپرورش چندان از آن استقبال نمی‌کنند و براین باورند که نمی‌توان به دلیل آلودگی هوا در یک یا چند استان، مدارس کشور را در 15 شهریور بازگشایی کرد همچنین هنوز کمیته مشترکی در این رابطه ایجاد نشده است تا پیشنهادات مربوط بررسی شود و اگر هم قرار باشد چنین موضوعی عملیاتی شود به مصوبه مجلس نیاز است.

علی اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش در این رابطه می‌گوید: این پیشنهاد در ستاد آلودگی هوا اعلام شده است اما نیاز است تا یک کمیته مشترک تشکیل شود و ما از آن استقبال می‌کنیم. ابهاماتی در رابطه با اینکه در چه تاریخی از پاییز مدارس تعطیل شوند و اینکه آیا آلودگی و وارونگی هوا قابل پیش بینی است که بتوان بر اساس آن برنامه‌ریزی کرد یا خیر مطرح است. نمی‌توان به صورت شناور مدارس را تعطیل کرد اما از بررسی این ابهامات در یک کمیته مشترک استقبال می‌کنیم.

در همین رابطه علیرضا کمرئی مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به پرسش تسنیم درخصوص اعلام تعطیلی دو هفته‌ای و یک ماهه مدارس از سوی محیط زیست و موضع آموزش‌وپرورش شهر تهران در این خصوص می‌گوید: اخبار مربوط به تغییر ساعت یا تعطیلی در فعالیت مدارس باید پس از تعیین و تأیید از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود و تا زمانی که اخبار رسمی در زمینه تغییر در ساعات آموزشی اعلام نشود تمام این مسائل را در حوزه کارشناسی می‌‌دانیم. هنوز اخبار رسمی از طریق وزارتخانه و مسیرهای قانونی به ما اعلام نشده است و این اخبار را از طریق رسانه‌ها شنیده‌ایم.

به گزارش تسنیم، شروع مدارس دو هفته زودتر از موعد مقرر می‌تواند دانش آموزان برخی مناطق کشور را با مشکل مواجه کند و باید بررسی شود که آیا می‌توان مدارس کل کشور را به دلیل آلودگی هوا در تعدادی از استان‌ها زودتر از اول مهر بازگشایی کرد و آیا امکان اجرای تعطیلات دو هفته‌ای در زمستان و بازگشایی زودهنگام مدارس در تعدادی از استان‌ها میسر است؟

انتهای پیام/

سینا قائدی بازدید : 100 پنجشنبه 01 مهر 1395 نظرات (0)

محمد فاضل (مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این مطلب گفت: صندوق ذخیره یک مجموعه‌ای است که هیات امنا و هیات مدیره دارد و درباره ریز مسائل خودشان باید اظهارنظر کنند، اما چون سهام‌داران این صندوق فرهنگیان هستند، آموزش و پرورش هم حساسیت دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این مطلب که مسائلی که در ارتباط با صندوق ذخیره مطرح شده، عمدتا مربوط به بانک سرمایه می‌شود که خیلی مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان نیست، اظهار داشت: چرا که بانک سرمایه براساس قوانین بانک‌های کشور اداره می‌شود و ما حق دخالت نداریم.

وی با اشاره به اینکه اتفاقاتی که در بانک سرمایه می‌افتد؛ باید براساس سیستم نظارت بانک‌های کشور پیگیری شود که می‌شود و اختیارات آموزش و پرورش در این بخش محدود است، خاطرنشان کرد: به هر حال رییس بانک و اعضای هیات مدیره‌شان براساس قوانین بانکی کشور انتخاب می‌شوند.

فاضل ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش و معاون ایشان رییس و نایب رییس هیات امنای صندوق ذخیره هستند، اما تصمیم‌گیری در زمینه مسائل بانک به آموزش و پرورش برنمی‌گردد. خبرهایی در رابطه با فساد مالی در صندوق ذخیره اعلام شده که ارقام قابل قبولی نیست؛ چرا که کل مجموع دارایی‌های منقول و غیرمنقول صندوق به 8 هزار میلیارد تومان هم نمی‌رسد، در حالی چندین برابر این رقم اعلام شده بود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره برکناری هیات مدیره و مدیر عامل صندوق ذخیره، گفت:‌ هیات مدیره صندوق یک زمانی دارد و زمانی که مهلت هیات مدیره سپری شد، مجددا درباره ابقا یا تفویض اعضا تصمیم‌گیری می‌شود.

وی افزود: در پایان دوره خدمت هیات مدیره، نشست و جلسه‌ای تشکیل شده و صحبت‌هایی مبنی بر تغییر اعضا مطرح شده، اما هنوز ابلاغ و یا حکم رسمی برای افراد جدید از سوی وزیر زده نشده است. مدیر عامل صندوق ذخیره نیز توسط هیات مدیره انتخاب می‌شود که همچنان درباره تغییر یا برکناری مدیرعامل صندوق هم تصمیمی اتخاذ نشده است.

فاضل همچنین در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه برخی از نمایندگان اعلام کرده‌اند، مستنداتی مبنی بر محرز بودن تخلفات در شرکت‌های زیر مجموعه صندوق ذخیره فرهنگیان مانند شرکت پتروشیمی و ماشین‌سازی اراک در اختیار دارند، گفت: آموزش و پرورش در درجه اول تلاش می‌کند از منافع معلمان دفاع کند؛ بنابراین در هر جایی یا هر شرکتی در زیر مجموعه صندوق، تخلفی چه کوچک و چه بزرگ صورت گرفته باشد، از نظر ما باید برخورد شود. آن چیزی که نمایندگان ادعا کرده‌اند، طبعا سیستم نظارتی کشور مانند همه بنگاه‌ها و مراکز اقتصادی این نظارت را دارد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: البته آموزش و پرورش هم این نظارت‌ها را اعمال و پیگیری می‌کند و مطمینا اگر تخلفی ثابت شود، برخورد خواهد شد. قرار است؛ هیات مشترکی متشکل از نمایندگان مجلس و اعضای منتخبین هیات امنا و سیستم نظارتی کشور تشکیل شود تا مستنداتی که نمایندگان در اختیار دارند، بررسی شود و طبعا اگر اثبات شود با متخلفان برخورد خواهد شد.

سینا قائدی بازدید : 52 پنجشنبه 01 مهر 1395 نظرات (0)

عیسی فرهادی (فرماندار تهران) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در واکنش به طرح تعطیلی ۲ هفته‌ای مدارس در فصل پاییز گفت: عملاً در این برهه، فرصت و زمان برای اتخاذ چنین تصمیمی برای سال تحصیلی پیش رو از دست رفته است و شاید باید در مورد اجرای احتمالی آن در سالهای آتی تصمیم‌گیری کرد.

وی افزود: به نظر من اگر ابتدا یکی دو سال این طرح بصورت آزمایشی اجرا شود و در مرحله بعد نتایج آن مورد بررسی قرار بگیرد و سپس درصورتی که نتایج مثبت ارزیابی شد، درباره ادامه اجرای آن تصمیم‌گیری بشود، بهتر است. هرچند معتقدم این طرح در نوع خود ایده بدی نیست، چرا که تعطیلات حدوداً ۴ ماهه مدارس (1 ماه بهار و 3 ماه تابستان) به نظر طولانی است.

فرماندار تهران درباره آخرین وضعیت جمع‌آوری متکدیان از سطح پایتخت نیز گفت: در بخش بزرگسالان که جمع‌آوری بطور کامل انجام شده است، اما در مورد کودکان متکدی باید اعلام کنم که تعدادی از آنها شناسایی شده‌اند و هماهنگی‌های لازم با اداره بهزیستی تهران به منظور جذب این کودکان صورت گرفته است.

فرهادی در ادامه با تاکید بر اینکه در بحث جمع‌آوری کودکان متکدی قوه قضاییه باید همکاری بیشتری داشته باشد، تصریح کرد: چرا که باید با اجازه دستگاه قضایی کار جمع‌آوری صورت گیرد و انشاله با تسریع این همکاری و کمک، کودکان متکدی هر چه زودتر جمع‌آوری شوند.

سینا قائدی بازدید : 94 پنجشنبه 01 مهر 1395 نظرات (0)

به گزارش ایلنا، مهلت سفارش کتب درسی و بسته های آموزشی تا دهه دوم اسفند ماه جاری ادامه دارد.

کلیه معلمان و دانش آموزان مقاطع مختلف تخصیلی از جمله پیش دانشگاهی، ابتدایی و متوسطه برای ثبت سفارش دوره ای و تک جلدی و یا دوره‌ای کتاب‌های درسی و بسته آموزشی (ویژه معلمان و دانش آموزان) تا ۲۰ اسفند ماه ۱۳۹۵ مهلت دارند تا از طریق ثبت نام در سامانه www.irtextbook.ir کتاب های مورد نیاز را انتخاب و سفارش را ثبت و پرداخت کنند.

تمامی کتب سفارش شده از طریق شرکت پست به متقاضیان ارسال می‌شود

سینا قائدی بازدید : 99 پنجشنبه 01 مهر 1395 نظرات (0)

مدیر آموزش و پرورش باوی گفت: پیکر مرحوم جلیل محمودی، معلم فداکار شهرستان باوی، امروز (یکم مهرماه) با حضور گسترده مردم و مسئولان تشییع شد.

به گزارش ایسنا، مجید موحدیان اظهار کرد: جلیل محمودی یک ماه پیش همراه با همکار و دوست خود رحمان علیمی پس از مراسم تجلیل از فعالان کنکور و خیرین آموزشی راهی شوشتر شد که کنار رودخانه کارون دچار حادثه شدند. وی که برای نجات همکار خود از غرق شدگی وارد آب شده بود، خود گرفتار آب های خروشان شد.

وی افزود: جسد رحمان علیمی پس از چند ساعت پیدا شد اما جستجوهای متعدد توسط غواصان حرفه ای برای پیدا کردن جسد جلیل محمودی بی نتیجه ماند تا اینکه در روز عید غدیر، کنار پل شناور شهر ملاثانی روی آب آمد.

موحدیان گفت گفت: جلیل محمودی و رحمان علیمی هر دو دانشجوی دکتری بودند و به عنوان خیرین آموزشی به صورت رایگان برای دانش آموزان و داوطلبان کنکور کلاس برگزار می کردند. علیمی معلم شهر ملاثانی و محمودی معلم شهر ویس از توابع شهرستان باوی بوده و هر دو در مقطع متوسطه اول و دوم تدریس می کردند. مراسم تشییع این معلم از درب آموزش و پرورش شهرستان باوی واقع در ملاثانی و تا آرامستان شهر ویس انجام شد.

به گزارش ایسنا؛ 22 هزار دانش آموز شهرستان باوی در 188 فضای آموزشی زیر نظر 1256 معلم تحصیل می کنند و 80 درصد معلمان این شهرستان غیربومی هستند.

سینا قائدی بازدید : 86 پنجشنبه 01 مهر 1395 نظرات (0)

به گزارش ایلنا، صبح امروز علی اصغر فانی در نشست صمیمی که با معلمان دبستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا«س» در کرج برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدای ورود به آموزش وپرورش خیرین حدود ۷۵۰ میلیارد تومان کمک کردند که حالا به یک و نیم برابر افزایش یافته است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت خیرین در دستور کار قرار دارد و مردم به ما اعتماد کرده اند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بودجه آموزش وپرورش در دولت تدبیر وامید افزایش یافته و به دو برابر رسیده است که کافی نیست.

وی با بیان اینکه رفتار معلم الگوی دانش آموزان است، بیان کرد: رفتارها و انتظارات متناسب با زمان استقرار این دولت و امکانات دولت تنظیم شود.

وزیرآموزش وپرورش با بیان اینکه دولت کاری بزرگ در مورد بازنشستگان انجام داد، بیان کرد: مردم به آموزش وپرورش اعتماد دارند و بچه های خود را که امانت است در اختیار ما گذاشته اند و این دانش آموزان سرمایه های اصلی کشور هستند و باید تلاش شود که رشد کنند.

فانی با بیان اینکه شخصا به ‌آینده آموزش وپرورش امیدوارم، گفت: تلاش کردیم در فضای عقلانیت حرکت کنیم و البته با فضای ایده آل فاصله داریم و باید برای رسیدن به آن تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در مورد بازنشستگی پیش از موعد برای بانوان شاغل به تنهایی تصمیم گیر نیستم، ادامه داد: تلاش می کنیم مشکلات همکاران را بررسی کرده و در صورت امکان نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

سینا قائدی بازدید : 52 پنجشنبه 01 مهر 1395 نظرات (0)

نتایج رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی بعد از ساعت 14 امروز پنج‌شنبه 1 مهرماه در AZMOON.COM اعلام می‌شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، بهروز دانشیان رئیس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: داوطلبان می‌توانند بعد از ساعت 14 با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.com از نتایج انتخاب رشته خود مطلع شوند.
همچنین پذیرفته‌شدگان می‌توانند با مراجعه به پورتال مرکز سنجش و پذیرش به نشانیsanjesh.iau.ac.ir و دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام از زمان و مدارک لازم برای ثبت‌نام مطلع شده و در روز های شنبه و یکشنبه هفته بعد ( سوم و چهارم مهر) به واحد های محل قبولی خود برای ثبت نام مراجعه کنند.
لازم به ذکر است ثبت نام بدون آزمون کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی از طریق سامانه http://www.azmoon.org تا نهم مهرماه ادامه خواهد داشت.

سینا قائدی بازدید : 51 یکشنبه 28 شهریور 1395 نظرات (0)

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 7 از اختصاص بن خرید لوازم التحریر به 800 دانش آموز کم برخوردار این منطقه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی حیدری با اشاره به اهمیت اقدامات خیرخواهانه گفت: با هماهنگی معاونت اجتماعی فرهنگی و آموزش و پرورش منطقه 7 بن کارت های لوازم التحریر بین دانش آموزان کم برخوردار توزیع می شود.
وی در ادامه از اجرای طرح اجتماع محور ارتقاء کیفیت زندگی بانوان و خانواده خبر داد و تصریح کرد: این طرح با هدف رصد وضعیت زنان و خانواده و شناسایی مسائل و اولویت های آنان در سطح محلات اجرا می شود.
معاون شهردار منطقه 7 یادآور شد: در اجرای این طرح هدف بهبود و ارتقاء کیفیت زندگی بانوان و خانواده‌های در معرض آسیب و فقر، از طریق گروههای همیار محلی زنان است که در راستای مأموریت ها و وظایف مدیریت شهری صورت می گیرد و برای اجرای آن از هم اندیشی های محلی، مطالعات صورت گرفته در هر محله و سایر منابع بهره گرفته می شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 7، بسترسازی جهت تداوم همیاری های اجتماعی در سطح محله با محوریت خانه، خانواده و سبک زندگی، افزایش سرمایه اجتماعی از طریق تشکیل گروه های بانوان همیار در جهت محرومیت زدایی و کاهش فقر خانواده های نیازمند و بسترسازی جهت تشکیل گروه‌های همیاری اجتماعی بانوان و پایدارسازی آنان در جهت بهبود وضعیت زنان و خانواده در سطح محله، از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 87 یکشنبه 28 شهریور 1395 نظرات (1)

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه در حال مذاکره با آموزش وپرروش در سطوح مختلف پیرامون تعطیلی مدارس در پاییز هستیم گفت: امیدواریم با توجه به همکاری‌های خوبی که با آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف داریم بتوانیم در این زمینه نیز برای کلانشهرها تدبیر کنیم تا فرزندانمان در زمان وارونگی در هوای سالمتری تنفس کنند.

معصومه ابتکار در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه توضیحاتی پیرامون پیشنهاد تعطیلی دوهفته‌ای مدارس در پاییز پرداخت و اظهار کرد: کار خوبی از سال گذشته شروع شد و برنامه کاهش آلودگی هوا را به طور جدی دنبال می‌کنیم، سازمان محیط زیست به صورت مرتب جلساتی را برگزار و در بخش‌های مختلف اعم از خودرو و سوخت از وزارت نیرو، وزارت صنعت و ... گزارش گیری می کند.

وی افزود: مرحله به مرحله بر اساس برنامه مصوب کاهش آلودگی هوا پیش می‌رویم. علاوه بر این رئیس جمهور به دلیل شرایط خاص کلانشهرها دستور داد کارگروه ویژه‌ای نیز تشکیل شود و بحث تجهیز منابع را نیز در بگیرد تا علاوه بر امور فنی و کاری که انجام می‌دهیم سیستم بانکی هم پای کار بیاید و طرح‌ها با شتاب بیشتر و همکاری نظام بانکی اجرا شود.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه دکتر شریعتمداری، معاون اجرایی رئیس جمهور مسئولیت این کار را برعهده گرفته است گفت: این کار گروه تشکیل شد و به طور مرتب جلسه دارد و تمام دستگاه‌ها مکلفند در جلسه حضور پیدا کنند.

ابتکار افزود: دولت مصوبه ویژه‌ای برای سال 95 داشت و یکی از مسائل این بود که برای سال جاری تغییراتی را در ساعات کار ادارات و ساعات مدارس و تعطیلی دوهفته‌ای مدارس در نیمه دوم سال لحاظ کرده و سازوکارهایی از این دست را که شاید هزینه‌کمتر اما نتیجه بخش باشد را دنبال کنیم.

وی با بیان اینکه در حال مذاکره با آموزش وپرروش در سطوح مختلف هستیم گفت: امیدواریم با توجه به همکاری‌های خوبی که با آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف داریم بتوانیم در این زمینه نیز برای کلانشهرها تدبیر کنیم تا فرزندانمان در هوای سالمتری تنفس کنند. بخصوص یک بازه 30 تا 40 روزه  را داریم که هوا ساکن می‌شود و سرد است و وارونگی هوا اتفاق می‌افتد. در این مدت تهران و یا سایر کلانشهرها همانند دیگی می‌شوند که درشان بسته می‌شود و هرچه آلودگی هست می‌ماند و  راه تبادل هوا بسته شده و دیگر راه فرار ندارد. بنابراین باید برای این چند روز فکر کرد.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست افزود: برنامه ریزی ما این بود که تردد ناشی از دانش آموزان به مدارس را کاهش دهیم و دانش آموزان با حضور در منزل و یا سفر کمتر در معرض آسیب ها قرا بگیرند. جلسات ما ادامه دارد و امروز هم یکی از موضوعات جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهرها در مورد پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای  مدارس بود که با حضور وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه  برگزار شد و  هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم  و سازمان همچنان در حال بررسی موضوع است و امیدواریم هرچه زودتر به تصمیمی در این خصوص برسیم.

 

بررسی تعطیلی دو هفته‌ای مدارس بدلیل آلودگی هوا امری پیچیده است

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش‌ و پرورش نیز امروز در نشست خبری در پاسخ به پرسشی مبنی بر پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای مدارس در فصل پاییز به علت آلودگی هوا اظهار کرد: ما نمی‌توانیم به طور شناور مدارسمان را تعطیل کنیم.

وی افزود: اینکه در چه تاریخ‌هایی وارونگی هوا رخ می‌دهد از ابهامات است اما ما استقبال می‌کنیم و در کمیته مشترکی با محیط زیست موضوع را بررسی می‌کنیم زیرا سلامت دانش‌آموزان برای ما مهم است از سوی دیگر 10 درصد مدارس ما در کل کشور دو شیفته هستند و اگر بخواهیم ساعات مدارس را تغییر دهیم به دانش آموزان لطمه وارد می‌شود. کار ابعاد مختلفی دارد و خیلی ساده نیست.

سینا قائدی بازدید : 86 یکشنبه 28 شهریور 1395 نظرات (0)

وزیر آموزش و پرورش با اعلام اینکه امسال جشن شکوفه ها و غنچه‌ها روز چهارشنبه 31 شهریور برگزار می‌شود، اظهار کرد: به دلیل آنکه روز اول مهر پنجشنبه است، مدارس و سال تحصیلی با حضور رئیس جمهور روز شنبه سوم مهرماه بازگشایی می شود.

به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی در نشست خبری خود در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 95-96 ، افزود : برنامه‌ریزی و اقدامات لازم برای بازگشایی مدارس در قالب ستاد پروژه مهر از  اواسط بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش بینی می شود شاهد حضور بیش از 13 و نیم میلیون دانش آموز در مدارس باشیم، گفت: در سامانه ستاد ثبت نام روزانه دانش آموزان ثبت می شود و آخرین آمار ثبت شده بیش از 12 و نیم میلیون دانش آموز را نشان می دهد.

به گفته فانی، 700 هزار نوآموز در پیش دبستانی، هفت میلیون و 600 هزار نفر در دوره ابتدایی، 5 میلیون و 300 هزار نفر در متوسطه اول و متوسطه دوم و  73 هزار نفر در مدارس استثنایی در حدود 107 هزار واحد آموزشی با بیش از 947 هزار پرسنل فرهنگی سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال 134 میلیون جلد کتاب درسی در بیش از 1000 عنوان چاپ شده و در حال توزیع است، گفت: با توجه به استقرار پایه دهم  140 عنوان کتاب جدیدالتالیف داشتیم و در پایه ششم نیز درس ریاضی تغییر کرده است.

وی بااشاره به ثبت نام برای کتب درسی ، ادامه داد: همچنین با توجه به هدایت تحصیلی، سایت فروش اینترنتی کتاب برای دانش آموزان متوسطه باز است و دانش آموزانی که موفق به تهیه کتاب های خود نشوند، می‌توانند از این طریق ثبت نام و کتب را در منازل تحویل بگیرند.

سینا قائدی بازدید : 86 یکشنبه 28 شهریور 1395 نظرات (0)

وزیر آموزش و پرورش درباره عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته در حال ارزیابی عملکرد هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان بودیم و در حال بررسی هستیم و متاسفانه برخی اطلاعات و آمار که برخی افراد اعلام کردند بدون بررسی دقیق بوده و ما هم از نهادهای نظارتی کمک گرفتیم و امید است بتوانیم به جمع بندی نهایی برسیم

به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی در ادامه نشست خبری خود که در آستانه بازگشایی مدارس و آغاز سال تحصیلی 95-96 ، برگزار شد، با بیان اینکه در بودجه سال 95، دولت 4500 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت مطالبات پایان خدمت بازنشستگان در نظر گرفته است که امیدواریم هرچه زودتر تخصیص یابد گفت: مطالبات بازنشستگان در سال 94، 1500 میلیارد تومان است.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: امسال 36 هزار همکار فرهنگی می توانند بازنشسته شوند، البته درخواست کردیم افرادی که امکان ادامه خدمت دارند بازنشسته نشوند و یکسال دیگر با ما همکاری کنند.

 

سیاست آموزش و پرورش در انتخابات

سازوکار آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو

 

وی درباره سیاست وزارت آموزش و پرورش برای حضور در انتخابات آتی گفت: سیاست ما در انتخابات، تقویت حضور مردم در پای صندوق های رای  و نه جانبداری از جریان خاص است.

فانی درباره سازوکار آموزش و پرورش برای جبران کمبود نیرو گفت: کمبود نیروی انسانی را از طریق پرداخت حق التدریس به همکاران شاغل و بکارگیری نیروهای آزاد تامین خواهیم کرد.

 

 

 

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از توزیع 25 میلیارد تومان بابت کمک سرانه مدارس، 40 میلیارد تومان بابت یارانه دفترچه تغذیه رایگان در مناطق محروم، 35 میلیارد تومان بابت توسعه فعالیت های تربیت بدنی، 35 میلیارد تومان بابت توسعه کمی و کیفی پیش دبستانی بویژه در مناطق دوزبانه خبر داد و گفت: بودجه مصوب امسال آموزش و پرورش 30 هزارو 500 میلیارد تومان است.

فانی با بیان اینکه میانگین حقوق فرهنگیان قریب به 85 درصد رشد کرده است گفت : همچنان کاهش فاصله دریافتی معلمان با پرسنل دستگاههای دیگر را وظیفه خود می دانیم.

 

جلسات فانی با نمایندگان استیضاح کننده

 

فانی درباره سرانجام استیضاحش گفت: استیضاح حق نمایندگان است و تا کنون سه جلسه با نمایندگان استیضاح کننده داشتیم. گلایه از عدم تامین معیشت معلمان مطرح است در حالی که هیچ وزیری از ابتدای انقلاب نتواسته این کار را انجام دهد اما ما در دولت یازدهم حقوق فرهنگیان را تا 85 درصد اضافه کردیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره مشکلات پیرامون نقل و انتقالات معلمان گفت: در چندسال اخیر شاهد بودیم که افرادی از مناطق برخوردار از ردیف استخدامی مناطق محروم استفاده می‌کردند و به مناطق کمتر برخوردار می رفتند و پس از چندسال متقاضی بازگشت به زادگاهشان می شدند. طرح استخدام از بوم برای بوم را در پیش گرفتیم اما به هرحال تا وقتی مناطق برخوردار با تورم نیروی انسانی و مناطق کمتر برخوردار با کمبود نیروی انسانی مواجه اند با این مشکلات روبرو هستیم.

 

بررسی تعطیلی دو هفته‌ای مدارس بدلیل آلودگی هوا امری پیچیده است

 

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش‌ و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری منی بر پیشنهاد تعطیلی دو هفته‌ای مدارس در فصل پاییز به علت آلودگی هوا اظهار کرد: ما نمی‌توانیم به طور شناور مدارسمان را تعطیل کنیم.

وی افزود: اینکه در چه تاریخ‌هایی وارونگی هوا رخ می‌دهد از ابهامات است اما ما استقبال می‌کنیم و در کمیته مشترکی با محیط زیست موضوع را بررسی می‌کنیم زیرا سلامت دانش‌آموزان برای ما مهم است از سوی دیگر 10 درصد مدارس ما در کل کشور دو شیفته هستند و اگر بخواهیم ساعات مدارس را تغییر دهیم به دانش آموزان لطمه وارد می‌شود. کار ابعاد مختلفی دارد و خیلی ساده نیست.

 

نمایندگان بدنبال معافیت مدارس از پرداخت قبوض آب، برق و گاز

 

فانی درباره عدم تخصیص سرانه به مدارس و مشکلاتی نظیر قطع آب و برق به علت کمبود بودجه اظهار کرد: ما با قطعی آب و برق و گاز در برخی مناطق روبه رو بودیم اما با پیگیری‌های صورت گرفته مشکل حل شده است. برخی نمایندگان در مجلس به دنبال معافیت مدارس از پرداخت آب و برق و گاز هستند و ما هم پیگیری می‌کنیم تا مشکل حل شود.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش نیز درباره ساماندهی تعطیلات اظهار کرد: در کمیته ساماندهی تعطیلات نماینده ما نیز شرکت می‌کند و علی رغم اینکه تاکنون چند جلسه پیرامون این موضوع برگزار شده هنوز به نتیجه قاطعی برای ارائه و تصویب طرح جدیدی نرسیده‌اند و حتی یک روز نتوانسته‌اند از تعطیلات سیاسی و مذهبی کشور بکاهند.

وی درباره برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در مدارس گفت: سال گذشته کرسی‌های آزاداندیشی در 10 استان برگزار شد و برای امسال محتوایی پیرامون اقتصاد مقاومتی در 10 محور تولید شده و کتابی را تدوین کرده‌ایم که به دبیرستان‌ها پیشنهاد شده از آن استفاده کنند. امیدواریم امسال در کل کشور نشست‌های آزاداندیشی را از ابتدای مهرماه کلید بزنیم.

انتهای پیام

تعداد صفحات : 26

درباره ما
Profile Pic
خبرهایی از آموزش و پرورش ******* کانال تلگرامی ما https://telegram.me/newsap
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 519
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 17
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 128
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 206
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 456
  • بازدید ماه : 456
  • بازدید سال : 5,604
  • بازدید کلی : 136,865