loading...
خبرهایی از آموزش و پرورش
سینا قائدی بازدید : 86 چهارشنبه 10 تیر 1394 نظرات (0)

محمد حسین کفراشی در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در پاسخ به این سوال که چه تعداد از فرزندان خانواده شاهد در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در اولویت هستند، گفت: طبق ماده 48 قانون ایثارگری مقرر شده که در هر استخدامی که انجام می شود، 25 درصد از فرزندان خانواده شهدا، آزاده و جانباز بالای 25 درصد استفاده شود.

وی افزود:‌ از میان 5 هزار نفری که قرار است در آموزش و پرورش استخدام شوند باید 25 درصد از میان خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران بالای 25 درصد باشند.

وی ادامه داد: علاوه بر این افراد، طبق قانون، باید 5 درصد نیز از سایر ایثارگران و فرزندان دوران دفاع مقدس زیر 25 درصد در آزمون های استخدامی وزارت آموزش و پرورش به کار گرفته شود.
 
کفراشی همچنین بیان کرد: اکنون در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش مقرر شده است که وزارتخانه از بین فرهنگیان افرادی که شامل این قانون می شوند و بالای 25 درصد هستند، را شناسایی کرده و آن ها را در آزمون شرکت دهند.
 
مدیرکل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: وزارتخانه تا 19 تیرماه این افراد را شناسایی می کند و با توجه به گفته و تاکید وزیر آموزش و پرورش که باید فرزندان شاهد در این آزمون در اولویت باشند، از فرزندان شاهد و جانباز بالای 25 درصد استفاده شود.
 
وی در پایان اضافه کرد: اگر این افراد در آموزش و پرورش نبودند می توان در آزمون استخدامی وزارتخانه از سایر افراد که در آموزش و پرورش جز افراد باسابقه هستند، استفاده کرد.
سینا قائدی بازدید : 45 چهارشنبه 10 تیر 1394 نظرات (0)

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تاکید به کمبود 4200 نیروی انسانی برای آغاز سال تحصیلی پیش رو، راهکار جبران این کمبود را خرید خدمات نیروی انسانی خواند و گفت: با مکانیزم‌هایی نیروی انسانی واجد شرایط را به کلاس درس می‌آوریم. این اقدام تحت ضوابطی است که استخدام تلقی نمی‌شود و رابطه استخدامی ایجاد نمی‌کند که در حال بررسی ضوابط این امر هستیم و پس از تایید، آن را اعلام می‌کنیم.

 

اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: برای مهرماه و آغاز سال تحصیلی پیش رو 4200 نیروی انسانی کمبود داریم که مربوط به مقطع ابتدایی و متوسطه دوم و جنس "مرد" می‌شود. در متوسطه نیروی مرد کمبود داریم و در ابتدایی آموزگار چه زن و چه مرد نیاز است.

 

وی با اشاره به ماده 51 قانون مدیریت خدمات کشوری که جذب هرگونه نیروی جدید را ممنوع می‌داند عنوان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باید به بدنه آموزش و پرورش بپیوندند که مهر امسال ورودی نداریم و اولین گروه از سال 95 فارغ‌التحصیل می‌شوند. همچنین نقل و انتقال به تهران ممنوع است. در چنین شرایطی است که هیچ راه قانونی برای تامین معلم نداریم، دست به خرید خدمات آموزشی می‌زنیم.

 

چهاربند افزود: مهرماه باید کلاس‌ها راه بیفتند و معلم لازم داریم، لذا خرید خدمات نیروی انسانی را انجام می‌دهیم. دانش‌آموز را در مدرسه نگه داشته و با مکانیزم‌هایی نیروی انسانی واجد شرایط را به کلاس درس می‌آوریم. این اقدام تحت ضوابطی است که استخدام تلقی نمی‌شود و رابطه استخدامی ایجاد نمی‌کند. حتما خرید خدمات نیروی انسانی را در سال 94 برای مدارسی که کمبود نیرو دارند، خواهیم داشت. ضوابط مربوطه را اعلام خواهیم کرد؛ در حال حاضر در حال بررسی ضوابط این امر هستیم.

 

با بیان اینکه عنوان «صندلی خالی در مدارس» به معنای ظرفیت خالی مدارس غیردولتی است و مشمول مدارس دولتی نمی‌شود، اظهار کرد: صندلی در آموزش و پرورش نماد ظرفیت است.

 

وی افزود: از روش خرید خدمات آموزشی و استفاده از صندلی خالی مدارس در تهران استفاده نمی‌کنیم. دلیل نخست آن است که مدارس غیردولتی عمدتا در مناطق برخوردار تهران هستند و اگر بخواهم علی‌رغم وجود ظرفیت و فضا در مدارس دولتی، از مدارس غیردولتی خرید خدمات کنیم و هزینه‌ای هم بپردازیم دو مساله پیش می‌آید.

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با بیان اینکه اولا کلاسی که باید در مدرسه دولتی با 30 نفر تشکیل و برای آن هزینه شود، حال اگر تعدادی را به مدرسه غیردولتی ببریم، آن هزینه به جای خودش باقی است و فقط تراکم کلاس پایین می‌آید، گفت: خرید خدمات آموزشی زمانی مصداق پیدا می‌کند که با مشکل ظرفیت روبه‌رو باشیم و به علت کمبود فضا ناچار باشیم دانش‌آموز را به مدارس غیردولتی منتقل کنیم. علاوه بر این مشکل بزرگ دیگری هم وجود دارد و آن این است که از یک کلاس 30 نفره، کدام دانش‌آموزها را انتخاب کنیم؟ با کدام ضابطه باید این کار را انجام دهیم؟ این امر امکان ایجاد تبعیض را به وجود می‌آورد.

 

چهاربند افزود: از سوی دیگر اگر دانش‌آموز را منتقل کردیم، آیا سال آینده هم بودجه و اعتبار هست و دانش‌آموز می‌تواند ادامه بدهد یا باید بازگردد؟.

 

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به اینکه خرید صندلی خالی برای مناطق محروم که ما ظرفیت ایجاد نکردیم و نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم و بخش غیردولتی می‌تواند کمک کند، مفید است، اظهار کرد: باید خرید خدمات آموزشی به کمبودهایمان معطوف شود؛ فعلا فضای آموزشی در تهران معضل نیست و بیشتر با کمبود نیرو روبه‌رو هستیم و در این بخش معضل داریم.

سینا قائدی بازدید : 40 چهارشنبه 10 تیر 1394 نظرات (0)

نماینده مردم رشت گفت: با اینکه استیضاح، اقدام خوبی نبود، ولی سبب شد که مشکلات آموزش و پرورش در صحن علنی مطرح شود تا مجلس و دولت در سال همدلی و همزبانی بتوانند مشکلات فرهنگیان را حل کنند.

غلامعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، با اشاره به جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: نمایندگان مجلس در حوزه سلامت از محل بند ب ماده 34 قانون برنامه پنجم توسعه و 10 درصد هدفمندی، بودجه مناسبی برای سلامت مردم تصویب کردند و اگر قرار است اتفاقی برای فرهنگیان بیفتد باید از سوی مجلس طرحی مدون توسط کمیسیون آموزش ارائه شود.

وی افزود: موافقان استیضاح دو گروه بودند، گروه اکثریت که واقعا دغدغه فرهنگیان را داشتند و گروه اقلیتی که معیشت و منزلت فرهنگیان مسئله‌شان نبود، بلکه دغدغه انتصاب و تغییر مدیران را داشتند.

جعفرزاده گفت: این عده می‌خواستند از مدیران کل تا آبدارچی وزارتخانه را تغییر دهند تا با اجابت این شرط استیضاح را متوقف کنند، اما فانی مقاومت کرد. اگر استیضاح رای می‌آورد، حداقل شش ماه طول می‌کشید تا شخص جدید بر امور آموزش و پرورش مسلط شود.

نماینده مردم رشت با بیان اینکه کلید حل مشکلات آموزش و پرورش در مجلس است، ادامه داد: با اینکه استیضاح، اقدام خوبی نبود، ولی سبب شد که مشکلات آموزش و پرورش در صحن علنی مطرح شود تا مجلس و دولت در سال همدلی و همزبانی بتوانند مشکلات فرهنگیان را حل کنند.

سینا قائدی بازدید : 476 چهارشنبه 10 تیر 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مدارس آموزش از راه دور وظیفه آموزش سواد به افراد ترک تحصیل کرده در دوره متوسطه اول و دوم تا اخذ دیپلم را به عهده دارد.

سوادآموزی مخصوص دوره ابتدایی است و آموزش سواد تا ششم دبستان در حیطه وظایف سازمان نهضت سوادآموزی است، اما مدارس آموزش از راه دور شرایط را برای ادامه تحصیل افراد بزرگسال، ترک تحصیل کرده و یا زنان خانه‌دار از کلاس هفتم تا اخذ مدرک دیپلم فراهم می‌کند.

در مجموع 1722 مدرسه مخصوص ادامه تحصیل افراد بزرگسال و ترک تحصیل کرده در کشور وجود دارد که در شهر تهران 48 مدرسه آموزش از راه دور و در شهرستان‌های استان تهران هم 85 مدرسه فعال وجود دارد و به طور کلی در استان تهران 133 مدرسه آموزش از راه دور برای ادامه تحصیل افرادی که از ادامه تحصیل بازمانده‌اند، وجود دارد.

در منطقه یک آموزش و پرورش تهران یک مدرسه، در منطقه دو تهران 3 مدرسه، در منطقه چهار تهران 4 مدرسه، در منطقه پنج تهران 5 مدرسه، در منطقه 6 تهران 6 مدرسه، در منطقه هفت تهران 2 مدرسه، در منطقه 8 تهران یک مدرسه، در منطقه 9 تهران پنج مدرسه، در منطقه 10 تهران دو مدرسه، در منطقه یازده تهران 4 مدرسه، در منطقه 12 تهران 2 مدرسه، در منطقه 13 تهران دو مدرسه، در منطقه 14 تهران دو مدرسه، در منطقه 15 تهران سه مدرسه، در منطقه 16 تهران دو مدرسه، در منطقه 17 تهران دو مدرسه، در منطقه 18 تهران یک مدرسه و در منطقه 19 تهران هم یک مدرسه آموزش از راه دور وجود دارد.

استان خراسان رضوی با 147 مدرسه آموزش از راه دور، استان فارس با 133 مدرسه و استان لرستان با 110 مدرسه به ترتیب بیشترین مدارس آموزش از راه دور را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

در مقابل نیز استان قزوین با 20 مدرسه، استان قم و سمنان با 15 مدرسه و استان خراسان جنوبی با 10 مدرسه آموزش از راه دور به ترتیب کمترین مدارس را در کشور دارا هستند.

نکته جالب توجه این است که در تمامی استان‌های کشور مدارس آموزش از راه دور وجود دارد و در استان‌هایی که شاید نیاز به این گونه مدارس بیشتر احساس می‌شود تعداد قابل توجه‌ای وجود دارد، اما همچنان نیاز به توسعه یک امر ضروری به نظر می‌رسد.

در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اصفهان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، شهرستان‌های تهران، کرمان، گیلان، لرستان، مازندران و هرمزگان بیش از 50 مدرسه آموزش از راه دور فعالیت می‌کنند.

علاقمندان به ادامه تحصیل شامل افرادی که سن آنها از 18 سال عبور کرده است و آخرین مدرک تحصیلی آنها به دوره ابتدایی باز می‌گردد، می‌توانند به یکی از مدارس آموزش از راه دور استان محل زندگی خود مراجعه و نسبت به دریافت اطلاعات و چگونگی ادامه تحصیل اقدام کنند.

به گفته گودرز شاهمرادی، مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش، در سال تحصیلی آینده تعداد مدارس آموزش از راه دور افزایش نخواهد داشت و بر کیفیت بخشی این مدارس تأکید خواهد شد.

به گزارش فارس، امکان ادامه تحصیل برای افرادی که سالهاست درس را کنار گذاشته‌اند و تصمیم به تحصیل مجدد دارند، فراهم است و با هزینه‌های اندک امکان تحصیل مجدد تا اخذ مدرک دیپلم در مدارس آموزش از راه دور برای آنها فراهم است.

سینا قائدی بازدید : 58 چهارشنبه 10 تیر 1394 نظرات (0)

عبدالرسول عمادی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا وضعیت نمرات امتحان نهایی دانش‌آموزان مدارس دولتی نسبت به غیردولتی متفاوت است؟»، اظهار داشت: نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان در سال گذشته تحلیل شد که بر اساس دانش‌آموز، مناطق و دروس متفاوت بود.

وی افزود: بر اساس تحلیل نمرات، در برخی مناطق مدارس دولتی و در برخی مناطق مدارس غیردولتی نمرات مطلوبی در امتحانات نهایی داشتند.

عمادی ادامه داد: در مدارس غیردولتی و در مراکز استان‌ها و شهرهای برخوردار، نمرات امتحان نهایی خوبی نسبت به مدارس دولتی داشتیم، اما در مناطق کم برخوردار و شهرستان‌ها، نمرات امتحان نهایی دانش‌آموزان مدارس دولتی نسبت به مدارس غیردولتی بهتر بود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: این موضوع نشان دهنده این است که توسعه مدارس غیردولتی در مناطق محروم نتیجه مطلوبی به همراه نداشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا میانگین نمرات امتحان نهایی دانش‌آموزان مدارس غیردولتی استخراج شده است؟»، تصریح کرد: میانگین نمرات امتحان نهایی در مدارس دولتی و غیردولتی متفاوت است و نمی‌توان گفت که برآورد چگونه است.

عمادی افزود: برای این موضوع می‌توانیم منطقه به منطقه تحلیل نمرات را بر اساس مدارس دولتی و غیردولتی اعلام کنیم؛ وضعیت نمرات امتحان نهایی دانش‌آموزان مدارس غیردولتی تهران نسبت به مدارس دولتی بهتر است.

وی با بیان اینکه بهترین مدارس تهران غیردولتی و بدترین مدارس تهران هم غیردولتی‌ها هستند، تصریح کرد: علت این موضوع، تعداد زیاد مدارس غیردولتی است که برخی از این مدارس، استانداردهای بالایی دارند و برخی استانداردهای پایینی دارند.

سینا قائدی بازدید : 46 چهارشنبه 10 تیر 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، موضوع برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش برای جذب 5 هزار نیرو این روزها موارد و مشکلاتی را با خود به همراه داشته است.

مشخص نبودن زمان برگزاری این آزمون و نبود هیچ گونه اطلاعاتی درباره موارد برگزاری و حتی شرکت کنندگان آزمون، مخاطبان و داوطلبان ورود به آموزش و پرورش را سر در گم کرده است.

اما اردیبهشت ماه امسال، مجوز کتبی استخدام از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به آموزش و پرورش داده شد؛ در نامه عسگری آزاد جانشین معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری به وزیر آموزش و پرورش، موارد برگزاری آزمون استخدامی در قالب مجوز کتبی ابلاغ شد، که متن نامه به شرح ذیل است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر فانی

وزیر محترم آموزش و پرورش

با سلام و احترام

بازگشت به نامه‌های 218921 مورخ 4 بهمن 1393 و شماره 251552 مورخ 18 اسفند 1393 و به استناد بند ج و تبصره یک ماده 24 قانون مدیریت خدمات کشوری بدینوسیله مجوز استخدام 5 هزار نفر برای استخدام پیمانی در مشاغل آموزشی تخصیص می‌یابد.

استخدام افراد از محل این مجوز منوط به رعایت بند ت ماده 224 قانون برنامه پنجم توسعه و تأمین اعتبار لازم و تنظیم و انتشار آگهی استخدام با رعایت تمامی قوانین و مقررات ذی‌ربط و اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، سهمیه استخدامی ایثارگران و معلولان و رعایت دستورالعمل برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای به کارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی موضوع بخشنامه 9757/92/200 مورخ 19 مهر 1393 و پس از تعیین این سازمان امکان پذیر می‌باشد.

در تمامی مکاتباتی که برای استخدام افراد از محل این مجوز انجام می‌شود به شماره و تاریخ نامه به عنوان مجوز قانونی استخدام اشاره شود.

شایان ذکر است، استخدام از محل این مجوز صرفاً برای مشاغل آموزشی در مناطقی که با مازاد نیرو مواجه نیستند امکان پذیر است و اختصاص به دانش آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور و حوزه‌های علمیه به غیر از دانشگاه فرهنگیان دارد و مابقی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه‌ها می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که پذیرفته شدگان آزمون پس از طی دوره یکساله مهارت‌آموزی در دانشگاه فرهنگیان مطابق ماده 28 اساسنامه دانشگاه مذکور به استخدام پیمانی آن وزارتخانه در خواهند آمد.

همچنین با عنایت به بند 16 نامه 172556/206 مورخ 26 اسفند 1393 شورای عالی اداری از این پس صدور مجوز استخدام برای آن وزارتخانه در چارچوب احکام قانونی و بر اساس شاخص‌ها و استانداردهای شورای مذکور خواهد بود.

به گزارش فارس، در نامه مذکور بیشتر موارد آزمون استخدامی روشن است اما نکته با اهمیت زمان برگزاری آزمون است که هنوز اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست.

سینا قائدی بازدید : 43 چهارشنبه 10 تیر 1394 نظرات (0)

مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی آموزش و پرورش از برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرروش تا پایان تابستان امسال خبر داد.

 

محمد فاضل در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که اختلافاتی میان سازمان مدیریت و آموزش و پرورش در خصوص زمان برگزاری آزمون استخدامی وجود داشت گفت: این مسئله حل شده و قرار است آزمون در تابستان برگزار شود.

 

وی افزود: در حال حاضر تیمی متشکل از نمایندگان آموزش و پرروش و سازمان مدیریت در حال کار بر روی جزئیات آزمون هستند و بزودی اخبار مربوط از سوی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی اعلام خواهد شد.

سینا قائدی بازدید : 54 چهارشنبه 10 تیر 1394 نظرات (0)

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازی سیستم " نظارت و کنترل فروش کتب درسی از مدرسه تا ستاد" به صورت 24 ساعته تاکید کرد: دانش آموزان نباید به جز قیمت پشت جلد کتاب، وجه دیگری بپردازند.

 

لیدا نیک روش در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی و سایر مواد آموزشی در سال تحصیلی 95-94 به صورت الکترونیکی انجام می‌شود اظهار کرد: از طریق سیستم "نظارت و کنترل فروش کتب درسی"، نظارت لحظه‌ای از ستاد تا مدرسه را به صورت 24 ساعته اعمال می‌کنیم.

 

وی افزود: عاملان توزیع آموزش‌های لازم را گذرانده‌اند و اگر تخلفی مشاهده شود برخورد می‌کنیم.

 

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه دانش آموزان نباید جز قیمت پشت جلد، به هیچ عنوان وجه دیگری بپردازند گفت: قبلا گزارشاتی از تخلف کتابفروشی‌ها بابت سی دی، کرایه حمل و یا بهانه‌های دیگر وجه بیشتری از دانش آموزان مطالبه کرده‌اند، داشتیم اما باید بگویم تنها وجهی که دانش آموز باید بپردازد، قیمت درج شده پشت جلد کتاب است.

 

نیک روش افزود: کتب دوره اول و دوم متوسطه نظری در سراسر کشور به جز استان‌های تهران و البرز از 15 شهریور و در تهران و البرز از 18 شهریور توزیع خواهد شد. کتب دوره ابتدایی و فنی و حرفه‌ای و کارودانش نیز همزمان با آغاز سال تحصیلی توسط مدارس توزیع خواهد شد.

سینا قائدی بازدید : 54 دوشنبه 08 تیر 1394 نظرات (0)

عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «زمان برگزاری امتحانات شهریور دانش‌آموزان چه زمانی خواهد بود؟»، اظهار داشت: برنامه امتحانات شهریور ماه دانش‌آموزان آماده شده است و در حال آماده‌سازی زمان دقیق آن هستیم.

عمادی تأکید کرد: زمان آغاز امتحانات جبرانی شهریور ماه دانش‌آموزان از اول شهریور خواهد بود.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: دانش‌آموزانی که دروس باقی مانده از خرداد ماه دارند می‌توانند در امتحانات شهریور شرکت کنند.

به گزارش فارس، دانش‌آموزان دبیرستانی که دروس باقی‌مانده از پایه‌های قبلی خود در دبیرستان دارند نیز می‌توانند در امتحانات شهریور ماه شرکت کنند. به عنوان نمونه اگر دانش‌آموزی در سال دوم و یا سوم دبیرستان تحصیل می‌کند و از سال اول خود دروسی را موفق به کسب نمره قبولی نشده است، امکان حضور در امتحانات شهریور ماه را دارد.

سینا قائدی بازدید : 218 دوشنبه 08 تیر 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمد فلاحی، فرماندار شهرستان مریوان در دیدار مدیر و معاونین آموزش و پرورش از اعمال حق نوار مرزی در احکام کارگزینی فرهنگیان خبر داد و از صدور و توزیع به موقع احکام یاد شده تقدیر و تشکر کرد.


وی افزود: برخورداری فرهنگیان شهرستان مریوان از افزیش فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته و فوق العاده بدی آب هوا در قالب حق نوار مرزی در اجرای ماده 36 آئین نامه اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری انجام شد.

وی از پیگیری همه افرادی که به نحوی در تحقق خواسته به حق فرهنگیان این شهرستان تلاش کردند تشکر کرد و افزود: با اعمال این افزایش 20 تا 25 درصدی بین 120 تا 320 هزار تومان به حقوق معلمان این شهرستان افزوده شد و همراه با حقوق تیرماه جاری پرداخت می شود.

سید فواد حسینی مدیر آموزش و پرورش شهرستان مریوان هم در این دیدار گزارش اجمالی از وضعیت آموزش و پرورش و مسائل جاری از جمله استقرار پایه نهم در دوره متوسطه اول ارائه داد و گفت:با استقرار این پایه شاهد تغییراتی در مدارس سطح شهرستان به منظور پوشش دانش آموزان پایه نهم هستیم و به طبع این تغییرات با مقاومت اولیا مواجه خواهد شد.

وی همکاری و همراهی مجموعه شهرستان مریوان به ویژه فرمانداری را در موفقیت اجرای طرح استقرار پایه نهم با توجه به فضاهای آموزشی موجود ضروری دانست.

حسینی افزود: علاوه بر کمبود فضای آموزشی ،عدم توزیع مناسب فضاهای آموزشی و پراکندگی آنها به صورت ناهمگون از عمده مشکلات پیش روی آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش مریوان در ادامه عنوان کرد به منظور رفاه حال اولیا محدوده ثبت نام مشخص شده و در این رابطه اطلاع رسانی لازم انجام شده است.

سینا قائدی بازدید : 58 دوشنبه 08 تیر 1394 نظرات (0)

محمدحسین سلیمی جهرمی رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «آیا تاریخ برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش مشخص شده است؟»، اظهار داشت: متأسفانه تاریخ برگزاری آزمون استخدامی هنوز مشخص نشده است.

وی افزود: در حال پیگیری هستیم تا با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ریاست جمهوری هماهنگی‌های این آزمون را انجام دهیم.

سلیمی جهرمی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه «آیا امکان برگزاری آزمون در فصل تابستان وجود دارد؟»، خاطرنشان کرد: بحث این موضوع است، اما هنوز جواب قطعی داده نشده است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری این آزمون، گفت: برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش قطعی است.

سینا قائدی بازدید : 89 دوشنبه 08 تیر 1394 نظرات (0)

لیدا نیک‌روش مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس با اشاره به فروش اینترنتی برخی کتاب‌های درسی در سال جاری، اظهار داشت: ثبت‌‌نام برای دریافت کتاب‌های دوره پیش‌دانشگاهی سراسر کشور و دانش‌آموزان ابتدایی مناطق 19 گانه شهر تهران به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

نیک‌روش با بیان اینکه ثبت نام کتاب‌های درسی دانش‌آموزان دوره ابتدایی تهران به صورت اینترنتی انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان مناطق 19 گانه شهر تهران از امروز ششم تیرماه می‌توانند به سایت اینترنتی  www.irtextbook.com مراجعه و نسبت به ثبت نام کتاب‌های مورد نظر اقدام کنند.

مدیر کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش افزود: اولیای دانش‌آموزان توجه داشته باشند که اگر به هر دلیل امکان ثبت‌نام در سایت اینترنتی مذکور را نداشتند، می‌توانند به مدرسه مورد نظر خود مراجعه و این کار به صورت گروهی توسط مدیر مدرسه انجام شود.

به گزارش فارس، ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی تهران فقط مربوط به دانش‌آموزان دوره ابتدایی است و دیگر دانش‌آموزان می‌توانند کتاب‌های درسی خود را از طریق کتاب فروشی‌ها و از اواخر شهریور ماه تهیه کنند.

همچنین پیش از این، ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان دوره پیش دانشگاهی سراسر کشور از اول تیر ماه آغاز شده است.

سینا قائدی بازدید : 33 جمعه 05 تیر 1394 نظرات (0)

به گزارش ایرنا، وزارت آموزش و پرورش امسال قصد دارد برای استخدام پنج هزار نیرو در این وزارتخانه آزمون برگزار کند که شرایط و جزییات این آزمون در دست بررسی است.

سید مصطفی آذر کیش روز پنج شنبه در همایش کارشناسان آموزش فنی و حرفه ای و کار دانش و مدیران هنرستان های استان اردبیل گفت: افزایش و توسعه همه جانبه مشارکت ها در حوزه آموزش های کار دانش با کیفیت بخشی و توسعه آموزش های مهارتی خارج از مدرسه و عملیاتی کردن تفاهم نامه های همکاری با سایر دستگاه ها نمود عینی یافته است.

وی اظهار امیدواری کرد، با توسعه این مشارکت ها قدم های بلندی برای نیل به اهداف آموزش های کار دانش برداشته شود.

وی گفت: اجرای نظام آراستگی (5s) در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار دانش استان اردبیل باعث جذابیت بیشتر محیط های هنرستان ها، افزایش بهره وری و همچنین استفاده بهتر از تجهیزات کارگاهی موجود شده که این مهم باید الگوی سایر استان ها قرار گیرد.

آذر کیش بیان کرد: مدیران هنرستان ها باید رهبران آموزشی باشند تا بتوانند مجموعه تحت مدیریت خود را برای رسیدن به اهداف آموزش و پرورش یاری کنند.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوره دوم کار دانش کشور همچنین با اشاره به این که امسال در بحث تخصیص اعتبارات تجهیزات هنرستان ها رشد40 درصدی پیش بینی شده بر لزوم آموزش و توانمندسازی نیروی انسانی برای همگامی با نیازهای مهارتی جامعه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش اردبیل، در این همایش از نمایندگان مدیریت آموزش و پرورش ناحیه یک، دو، مشگین شهر، پارس آباد، بیله سوار و هیر قدردانی شد.

سینا قائدی بازدید : 43 پنجشنبه 04 تیر 1394 نظرات (0)

دیرکل دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی سامانه الکترونیکی فروش کتاب های پیش دانشگاهی خبر داد.

 

به گزارش سرویس آموزش و پرورش ایسنا، لیدا نیک روش گفت: ​برای نخستین‌بار سامانه فروش اینترنتی کتب درسی در دوره پیش‌دانشگاهی از اول تیرماه راه اندازی شد و دانش‌آموزان این مقطع تا 31 تیرماه فرصت دارند به سایت www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com مراجعه کرده و سفارش خرید کتب درسی را ثبت کنند.

 

وی افزود: همچنین سامانه الکترونیکی فروش کتاب های ابتدایی فقط برای شهر تهران از 6 تیرماه راه اندازی و آماده خدمت رسانی به شهروندان محترم تهرانی خواهد بود.

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 63 چهارشنبه 03 تیر 1394 نظرات (0)

وزیر آموزش وپرورش به مناسبت کسب رای اعتماد مجدد از مجلس شورای اسلامی پیامی خطاب به فرهنگیان و معلمان صادرکرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، متن کامل پیام علی اصغرفانی به شرح زیر

است :

بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگیان فرهیخته ، همکاران ارجمند

خدای سبحان را شاکرم در سال همدلی و همزبانی ، در روز های پایانی سال تحصیلی  ، بار دیگر تلاش و مساعی همکاران خدوم در وزارت آموزش و پرورش ، از جانب نمایندگان ومنتخبان ملت، مهر تایید خورد تا در پرتو رهنمود های مقام معظم رهبری و توصیه های رئیس جمهور محترم وبا ابتنا بر سیاست های اعلام شده  وپرهیز از هر گونه تهور به نام تحول ، بیش از پیش مصمم به گام برداشتن برای ترسیم افقی امید بخش برای آموزش و پرورش ورشد و بالندگی نسل سرفراز کشور مان باشیم .

اینجانب ،ایمان راسخ دارم معلمان عزیزکشورم قهرمانان راستین توسعه همه جانبه و دستگاه تعلیم وتربیت، بستراصلی وسرنوشت ساز برای تحقق آینده ای امید بخش و متعالی خواهد بود.

شما معلمان و فرهنگیان هستید که افتخارات آینده‌ کشور را در پای تخته های سیاه به سفیدی می‌نگارید و با تقدیم مرواریدهای دین و دانش که از چشمه سار زلال معرفت حق به ودیعه گرفته‌اید، علی رغم همه تنگناهاو مشکلات با دلی دریایی و دمی مسیحایی، کودکان ،نوجوانان و جوانان این مرز وبوم را تا قله‌های دین و دانایی همراهی می‌کنید.

در این ایام بس با فضیلت ماه میهمانی خدا رمضان المبارک ، ضمن سپاس از اعتماد مجدد نمایندگان ملت به برنامه های وزارت آموزش وپرروش ،تلاش های مجدانه شمافرهنگیان گرامی کشور را قدر نهاده و با خدای خود عهد می بندیم که برای حفظ کرامت،منزلت،هویت ومعیشت معلمان وارتقای جایگاه معلمی در جامعه تلاش نموده و رفع مشکلات فرهنگیان معزز وارتقای دانش و مهارت‌های حرفه‌ای شما را سرلوحه‌ همت خویش قرار دهیم .

امیدوارم با اتکا به الطاف بیکران الهی وتوجهات خاصه حضرت‌ ولی‌عصر(عج)،فرصت اعتماد مجدد مجلس شورای اسلامی ، زمینه ساز همنوایی و همراهی بیشتر شما فرهیختگان و اهتمام ویژه‌ مسئولان کشور برای تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی در وزارت وزین آموزش وپرورش باشد.

سینا قائدی بازدید : 37 چهارشنبه 03 تیر 1394 نظرات (0)
1431240914057_ photo - hamid forootam-6.jpg

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تبیین نحوه فعالیت مدارس هیئت امنایی، به ابهامات و پرسش‌های مطرح درباره تاسیس و راه اندازی این مراکز پاسخ داد.

 

اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،به نحوه فعالیت مدارس هیئت امنایی اشاره و اظهار کرد: مدارس امنایی مدارسی هستند که وجه تمایز آنها با سایر مدارس دولتی روش مدیریتی آنهاست.

 

وی افزود: پذیرش در این مدارس همانند مدارس عادی است و با توجه به محدوده جغرافیایی معین می‌شود. اما فرض بر این بوده است که اگر ساختار مدیریت را اصلاح کنیم در کارکرد مدارس تاثیر مثبت دارد و به جای آنکه مدرسه متکی به یک نفر به نام مدیر شود، به امنا اتکا می‌کند.

 

 

بنا نیست در مدارس امنایی هزینه‌ای به خانواده‌ها تحمیل شود

 

 

به گفته مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران، مسئولیت و ماموریت هیات امنا این است که یک خرد جمعی برای برنامه‌ریزی‌های آموزشی و پرورشی ایجاد شود و بتواند منابع لازم برای بهبود کیفیت را از بیرون مدرسه تامین کند و نه از اولیای مدرسه. در واقع بنا نبوده و نیست که با اصلاح ساختار هزینه‌ای به خانواده‌ها تحمیل شود. اما تصور اشتباهی درسال‌های اولیه تاسیس این مدارس شکل گرفت مبنی بر اینکه امناها برای تعیین شهریه ایجاد شده‌اند و همانند مدارس غیرانتفاعی هستند.

 

 

با احتیاط مدارس هیئت امنایی را توسعه می‌دهیم

 

 

چهاربند با بیان اینکه تقریبا 182 مدرسه دولتی در تهران به شیوه هیئت امنایی اداره می‌شوند، گفت: با احتیاط مدارس هیئت امنایی را توسعه می‌دهیم، زیرا تا هیئت امنا قابلیت‌های مدنظر را نداشته باشد، شکل صوری به خود می‌گیرد و بهانه ای می‌شود که خدایی ناکرده از مردم تحت عنوان مدارس هیئت امنایی وجهی دریافت شود.

 

وی افزود:‌ هدف ما این است که مدارس امنایی به فلسفه اصلی خودشان که جذب منابع از خارج مدرسه است بازگردند. برای تحقق این موضوع سال گذشته با شهرداری تهران تفاهم‌نامه امضا کردیم و قرار شد 50 مدرسه را با حضور شهرداری‌ها در امنا اداره کنیم. در واقع هدف این است که شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی خدمات شهری که فعالیت فرهنگی و اجتماعی هم دارد به هیئت امنا بیاید و در بهسازی فضای فیزیکی مدرسه سرمایه گذاری کند.

 

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه بر این اساس چهار نفر از اعضای امنای این 50 مدرسه از سوی شهرداری معرفی می‌شوند، گفت: به عنوان مثال معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه مربوط هم عضو هیئت امناست.

 

چهاربند ادامه داد: ترکیب هیئت امنا را شورای عالی آموزش و پرورش تصویب کرده است و برای انتخاب ترکیب هیئت امنا بر اساس آیین‌نامه ای که دارد عمل می شود.

 

وی با اشاره به برخی محاسن حضور شهرداری در هیئت امنای مدارس نیز اظهار کرد: به عنوان مثال شهرداری کانون‌های تابستانی را راه اندازی و دانش آموزان بدون پرداخت هزینه‌ای در فعالیت‌ها حضور پیدا می کنند و در این صورت از بسیاری موازی کاری‌ها جلوگیری می‌شود. در واقع در قالب مدیریت یکپارچه فرهنگی در شهر خدماتی را تولید می‌کنیم که بازده آن برای مردم است و با تجمیع منابع بین دستگاهی قدری از فشارهای مالی که به عنوان فوق برنامه به خانواده ها وارد می‌شود کاسته خواهد شد  

برخی هیئت امناها فرمایشی شکل گرفتند  

چهاربند در پاسخ به اینکه اختیارات هیئت امنا در برخی مناطق رعایت نمی شود و بسیاری از این مدارس در انتصاب مدیر آیین نامه‌ها را رعایت نمی‌کنند گفت: هم سال گذشته و هم امسال تاکید کردیم که باید عملکرد هیئت امنا ارزیابی شود. یکی از موارد همین نحوه انتصاب و فعالیت مدیر است.

 

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران افزود: امسال مجدد شیوه انتصاب مدیران بازنگری و به مناطق ابلاغ شد و در آن یادآوری کردیم که باید آیین نامه مربوط رعایت شود.

 

وی درباره شیوه انتخاب مدیر یک مدرسه هیئت امنایی نیز گفت: هیئت امنا موظف است سه نفر را برای مدیریت مدرسه پیشنهاد کنند که در نهایت یک نفر از میان آنها از سوی رئیس منطقه انتخاب می‌شود. بهتر است افرادی را معرفی کنند که در سوابق و استعلام‌هایی که گرفته می‌شود به مشکلی برنخورند.

 

چهاربند با بیان اینکه برای تحقق کامل فلسفه مدارس هیئت امنایی نیاز به فرهنگسازی وجود دارد تاکید کرد: باید نگاه دولتی در مدیریت کمرنگ و اجازه داده شود هیئت امنا اختیارات خود را اعمال کنند. این در حالی است که برخی هیئت امناها فرمایشی شکل گرفتند و تعارضی با فلسفه تاسیس و نحوه اجرای آیین نامه ایجاد شد.

  

راه اصلی ارتقای مشارکت، گسترش مدارس هیئت امنایی

 

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: اعتقاد داریم راه اصلی ارتقای کیفیت و فراگیر کردن مشارکت در مدارس، از طریق اداره هیئت امنایی میسر می شود. اکنون حداکثر 18 درصد مدارس در تهران غیردولتی اند و پیش بینی می کنیم در شرایط عالی این آمار به 20 تا 22 درصد برسد. در حالی که استفاده از مکانیسم مدارس غیردولتی برای توسعه مشارکت‌ها یک سقف دارد. اما اگر اداره مدارس به شرط رعایت ضوابط مربوط به شکل هیئت امنایی نهادینه شود و مردم هم بپذیرند که مشارکت می کنند و این امر اختیاری است قطعا بر کیفیت مدارس هم افزوده خواهد شد.

سینا قائدی بازدید : 44 چهارشنبه 03 تیر 1394 نظرات (0)
نمایندگان مجلس مجددا به علی‌اصغر فانی برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند


علی‌اصغر فانی وزیر آموزش پرورش باقی ماند.

به گزارش «انتخاب»، جلسه علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی به بررسی استیضاح علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش اختصاص داشت و بهارستان‌نشینان پس از استماع سخنان نمایندگان موافق و مخالف استیضاح، در نهایت مجددا به فانی اعتماد کردند.

بر این اساس علی‌اصغر فانی از مجموع 256 رأی مأخوذه با 76 رأی موافق، 167 رأی مخالف و  13 رأی ممتنع توانست اعتماد دوباره وکلای ملت را برای صدارت بر وزارت آموزش و پرورش کسب کند.

فانی دومین وزیر کابینه دولت یازدهم بود که در عرصه محک مجدد نمایندگان مجلس قرار گرفت.
سینا قائدی بازدید : 52 سه شنبه 02 تیر 1394 نظرات (0)

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور حقیقت‌پور پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح نیروگاه بادی نیر در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: سطح نارضایتی‌ها از وزیر آموزش و پرورش بالا رفته و وزیر نتوانسته است توقعات فرهنگیان و معلمان را برآورده کند و به نظر می‌رسد استیضاح وزیر با رای بالا روبه‌رو شود.

وی ادامه داد: قاطبه نمایندگان و معلمان بر این باورند که باید تغییر اساسی در وزارت آموزش و پرورش رخ دهد تا بخش عظیمی از مشکلات فرهنگیان برطرف شود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سئوالی در مورد انتخاب احتمالی نجفی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: البته انتخاب سرپرست وزارت جزو اختیارات دولت است اما بعید به نظر می‌رسد نجفی به عنوان سرپرست انتخاب شود.

حقیقت‌پور یادآور شد: معقول است یکی از معاونان چند صباحی را به عنوان سرپرست انتخاب شود تا دولت گزینه اصلی خود را معرفی کند و از مجلس رای اعتماد بگیرد.

مجلس بدون ملاحظات روی آموزش و پرورش حساس است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی تصریح کرد: مجلس روی مسئله آموزش و پرورش حساس است و اجازه نمی‌دهد هر فردی در این سمت قرار گیرد.

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس گفت: عدم رای‌آوری نجفی و استیضاح و سقوط فانی نشان می‌دهد که مجلس در مسئله آموزش و پرورش حساس است و ملاحظات خاصی را برای این حوزه قائل است.

حقیقت‌پور افزود: ما انتظار داریم دولت یک نیروی قوی، بالنده و فارغ از نگاه سیاسی از جمع فرهنگیان به عنوان وزیر پیشنهاد کند تا قدرت رای‌آوری را داشته باشد.

وی بیان کرد: امیدواریم دولت وزیر حرفه‌ای معرفی کند چراکه وزارت آموزش و پرورش به یک وزیر حرفه‌ای نیازمند است.

سینا قائدی بازدید : 56 سه شنبه 02 تیر 1394 نظرات (0)

مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از رونمایی حساب یکپارچه مدارس در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

خبرگزاری فارس: حساب یکپارچه مدارس به‌زودی رونمایی می‌شود
 

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، منصور مجاوری مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در میزگرد تشریح و تبیین یکپارچه‌سازی حساب‌های مدارس که در ساختمان شهید رجایی برگزار شد، با اشاره به بند 6 سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش اظهار داشت: یکپارچه سازی حساب‌های مدارس در راستای ماده 11 قانون شوراهای آموزش و پرورش و ماده واحده قانون هزینه سرانه واحدهای آموزشی مبتنی بر سند تحول بنیادین و قانون تنظیم مقررات مالی دولت و قانون بودجه سالیانه اجرایی می‌شود.

مجاوری ادامه داد: ساختار حساب‌های یکپارچه مدارس با همکاری بانک ملی ایران و بر اساس قوانین نظام بانکی و آموزش و پرورش و به کمک فناوری‌های نوین برای ساماندهی، ارتقاء بهره وری، شفاف‌سازی و تقویت سیستم نظارت بر وجوه دریافتی از اولیاء طراحی شده است.

 وی افزود: این وجوه دریافتی که منابع غیر دولتی نامیده می‌شوند، عموماً شامل کمک‌های مردمی، هزینه کتاب، پوشاک و کلاس‌های فوق برنامه و غیره به منظور افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی به مدارس پرداخت می‌شود.

مجاوری گفت: طبق توافق انجام شده با بانک ملی، حساب 17 رقمی برای 105 هزار مدرسه در حال افتتاح است، این شماره حساب ترکیبی از  کد شناسه کشوری، استانی، منطقه‌ا‌ی و آموزشگاهی است.

مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: این، شامل دو نوع حساب جاری مدارس و حساب سپرده کوتاه مدت به نام انجمن اولیا و مربیان مدارس است.

وی گفت: تقاضای ما از اولیا این است که با شروع رسمی طرح به منظور شفاف سازی بیشتر، تمام وجوه واریزی را از طریق درگاه‌های الکترونیکی بانک‌ها و دستگاه‌های پوز مدارس انجام دهند.

مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تقویت و تنوع بخشی به منابع مالی مدارس موجب ارتقای اثر بخشی منابع موجود در مدارس می شود، افزود: مهم‌ترین هدف یکپارچه‌سازی حساب‌های مدارس، تقویت اعتماد بین انجمن اولیا و مربیان و مردم با واحدهای آموزشی از طریق شفاف سازی است.

مجاوری ضمن اینکه از مدیران مدارس خواست همکاری لازم را با این طرح انجام دهند، اضافه کرد: سایر حساب‌های موجود مدارس حذف و نظارت بر حساب مدارس ، از طرف منطقه، استان و وزارت به صورت برخط (آنلاین) امکان پذیر است و همه بخش‌های نظارتی و اداری موظف به نظارت بر عدم واریز وجوه دریافتی به سایر حساب‌هاست.

وی امکان کنترل برخط  و لحظه به لحظه حساب مدارس از طریق نرم افزارهای باامنیت بالا را از ویژگی مهم یکپارچه سازی حساب‌های مدارس عنوان کرد و افزود: پاسخگویی مدیران و عوامل اجرایی مدرسه بر اساس شاخص‌های دقیق و قوانین مالی، اداری، آموزشی و پرورشی و شفاف سازی فرآیند مالی مدارس از دیگر ویژگی‌های این طرح است.

مجاوری تسریع کرد: با اجرای این طرح، افزایش قدرت تصمیم‌گیری مدیران، استقلال نسبی، انعطاف پذیری و توسعه روش‌های غیر متمرکز بر اساس آیین‌نامه اجرایی مدارس و اطمینان خاطر اولیاء و شفاف سازی و رفع تمامی شبهات، حاصل خواهد شد.

مشاور اجرایی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به سپرده حساب یکپارچه مدارس طبق قوانین بانک مرکزی سود تعلق می‌گیرد، خاطر نشان کرد: این سود متعلق به مدرسه و برای هزینه‌های جاری همان مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرد و مسئولیت اصلی اجرای صحیح این طرح به عهده مدیران کل استان، روسای مناطق و مدیران واحدهای آموزشی است.

 

سینا قائدی بازدید : 56 سه شنبه 02 تیر 1394 نظرات (0)
arash khamooshi-7-27.jpg

یک عضو هیات رییسه مجلس با بیان اینکه فردا جلسه استیضاح وزیر آموزش و پرورش در صحن علنی مجلس برگزار می‌شود، گفت که طبق آیین نامه جدید مجلس حتی در صورت وجود یک متقاضی نیز استیضاح به قوت خود باقی است که این موضوع شامل استیضاح وزیر آموزش و پرورش می‌شود.

ضرغام صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) اظهار کرد: طبق آیین نامه جدید بعد از اعلام وصول استیضاح، حتی در صورت وجود یک امضا نیز استیضاح برگزار خواهد شد مگر آن‌که متقاضی برای استیضاح وجود نداشته باشد که در مورد استیضاح آقای فانی چنین اتفاقی تاکنون رخ نداده است و تا این لحظه استیضاح در دستور کار جلسه علنی فردا(چهارشنبه) قرار دارد.

وی با بیان اینکه استیضاح اولین دستور جلسه فردا مجلس است گفت: طبق آیین نامه حداکثر زمان بررسی استیضاح سه ساعت است که وزیر می تواند بخشی از زمان یک ساعته خود را به یک یا دو نفر از نمایندگان موافق خود بدهد، همچنین دو نفر از نمایندگان متقاضی استیضاح نیز در مجموع زمان نیم ساعته ای برای بیان نظراتشان دارند. رییس جمهور نیز نیم ساعت زمان برای دفاع از وزیر دارد.

 

این عضو هیات رییسه مجلس در مورد احتمال حضور رییس جمهور برای دفاع از فانی گفت که هنوز چیزی در این رابطه به اطلاع مجلس نرسیده است.

 

به گزارش ایسنا، بر اساس ماده 222 آیین‌نامه داخلی مجلس و اصل 89 قانون اساسی طرح استیضاح در دستور کار مجلس قرار گرفته است که در آن بندهایی شامل ناتوانی وزیر در جلب رضایت نیروها و کارکنان آموزش و پرورش، ناتوانی در جلب توجه دولت به اهمیت آموزش و پرورش و جایگاه آن، بی‌توجهی به وضع مدارس کشور و تبدیل مدارس به مدارس خودگردان بر خلاف اصل 30 قانون اساسی، ناتوانی وزیر در جلب توجه و عنایت عملی دولت در افزایش فضای آموزشی در مناطق محروم کشور که سرانه فضای آموزشی آنها به مراتب از متوسط کشور کمتر است، ناکارآمدی وزیر در جلب نظر دولت جهت تامین معیشت فرهنگیان، شاغل و بازنشسته و اعطای امتیازاتی مشابه سایر ارگان‌ها به فرهنگیان، ناتوانی وزیر در حذف تفاوت‌ها در حقوق و مزایای فرهنگیان نسبت به سایر دستگاه‌ها، عدم اقدام جدی و موثر در تهیه و تدوین نقشه راه و راهکار و برنامه‌ریزی عملیاتی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش علیرغم اعلام در برنامه پیشنهادی خویش به مجلس، عدم رویکرد جدی و برنامه‌محور به دانشگاه فرهنگیان با عنایت به اهداف بلند این دانشگاه، نداشتن برنامه مدون و عملیاتی برای غنی‌سازی و ارتقای بهره‌وری برنامه‌های آموزشی و پرورشی و کیفیت بخشی در محتوای برنامه‌های آموزشی و استقرار و توسعه عدالت آموزشی بخصوص در مدارس شبانه‌روزی، چندپایه‌ای در مناطق محروم روستایی و مرزی، نداشتن برنامه و نظام مشخص و موثر در استقرار نظام پویا و جامع، رصد، نظارت، ارزیابی و پایش مستمر برنامه‌ها و نتایج آنها در ابعاد آموزشی، پژوهشی و ارتقای کیفی نیروی انسانی به عنوان دلایل استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی امضاکنندگان مطرح شده است.

تعداد صفحات : 26

درباره ما
Profile Pic
خبرهایی از آموزش و پرورش ******* کانال تلگرامی ما https://telegram.me/newsap
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 519
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 19
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 75
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 110
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 360
  • بازدید ماه : 360
  • بازدید سال : 5,508
  • بازدید کلی : 136,769