loading...
خبرهایی از آموزش و پرورش
سینا قائدی بازدید : 114 پنجشنبه 24 فروردین 1396 نظرات (0)

نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش اعلام شد که براین اساس پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت باید مرحله گزینش را نیز طی کنند در همین رابطه آموزش وپرورش شهر تهران اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

سینا قائدی بازدید : 227 پنجشنبه 24 فروردین 1396 نظرات (0)

قانون الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس از سوی مجلس مصوب شد اما با ابلاغ نشدن آن برای اجرا از سوی دولت، رئیس مجلس خواستار چاپ آن در روزنامه رسمی کشور شد.

سینا قائدی بازدید : 141 پنجشنبه 24 فروردین 1396 نظرات (0)

مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش از الحاق حقوق نیروهای قراردادی، حق التدریسی‌ها و سرباز معلمان به بند "و" بودجه خبر داد و گفت: بدین ترتیب پرداخت متمرکز حقوق این افراد از فروردین یا اردیبهشت انجام می شود.

سینا قائدی بازدید : 142 پنجشنبه 24 فروردین 1396 نظرات (0)

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه پیش ثبت نام در مدارس غیردولتی ممنوع نیست اما نباید در قالب دریافت شهریه باشد گفت: شهریه مدارس غیردولتی طی یک تا دوهفته آینده ابلاغ می‌شود.

سینا قائدی بازدید : 230 دوشنبه 01 آذر 1395 نظرات (0)

مدیرکل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش با بیان اینکه طرح «افزایش دوام زندگی» برای دانش‌آموزان دختر متوسطه دوم آماده شده است، از اجرای قانون کاهش ساعت کار زنان فرهنگی سرپرست خانوار خبر داد.

سینا قائدی بازدید : 172 دوشنبه 01 آذر 1395 نظرات (0)

به گفته رئیس سازمان سنجش کشور "قانون مصوب سال 86 مجلس شورای اسلامی در رابطه با نحوه پذیرش دانشجو به «قانون حذف کنکور» معروف شد؛ بر اساس این قانون بنا بود از سال 90 کنکور سراسری به شکل مطلق حذف شود و اگر این قانون اجرا می‌شد سوابق تحصیلی به شکل صددرصدی تاثیر مستقیم در پذیرش دانشجو داشت اما به دلیل مشکلاتی که وجود داشت نتوانست به مرحله اجرا برسد.

این قانون در سال 1395 و پس از گذشت 9 سال هنوز به مرحله اجرا نرسیده است و طی سه سال اخیر تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور در حد 25 درصد باقی مانده است و طبق گفته رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش "میزان تاثیر نمرات دانش آموزان در کنکور سراسری سال 95 هم برای سوم متوسطه 25 درصد و برای پیش دانشگاهی 5 درصد بود؛ در واقع شاهد تاثیر مثبت 30 درصدی سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور بودیم. با وجودی که کنکور خواهد ماند اما به تدریج به سمت کاهش تاثیرآن خواهیم رفت چرا که برگزاری کنکور در یک روز و رقابت، بسیار استرس‌زا است که در دهه اخیر در نظام آموزشی کشور تاثیر منفی و فشارهای روانی را در بین دانش آموزان ایجاد کرده است. "


به گزارش ایسنا، میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1396 نیز همانند سال گذشته خواهد بود.


بنا به اعلام مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان سنجش کشور، با توجه به ابلاغ قانون اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 26 آبان ماه سال جاری مجلس شورای اسلامی، و براساس مصوبه هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورخ 9 آبان ماه سال جاری، میزان و نحوه تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 1396 همانند آزمون سراسری سال 1395 به صورت زیر است:


الف- آن دسته از دیپلمه‌های ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 1384 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک‌ یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دیپلم (سال سوم آموزش متوسطه) به میزان حداکثر 25 درصد به نسبت سوابق تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می شود.


ب- داوطلبان دارای مدرک پیش دانشگاهی ریاضی و فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، علوم و معارف اسلامی و هنر که مدرک دوره پیش دانشگاهی خود را از سال تحصیلی 91-1390 به بعد اخذ کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی بوده و سوابق تحصیلی موجود دوره پیش دانشگاهی (صرفاً نمرات دروسی که به صورت نهایی، سراسری و کشوری برگزار شده است) به میزان حداکثر 5 درصد به نسبت سوابق‌تحصیلی موجود داوطلب و به صورت تأثیر مثبت در نمره‌کل نهایی آنان لحاظ می‌شود.

تبصره: برای داوطلبان مشمول سوابق تحصیلی بندهای الف و ب، هر دو مورد اعمال خواهد شد.


انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 145 دوشنبه 01 آذر 1395 نظرات (0)

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به بازنشستگی 39 هزار نفر از فرهنگیان در سال جاری گفت: احکام بازنشستگان بتدریج صادر می‌شود و تمام تشریفات صدور احکام بازنشستگان تا پیش از بهمن ماه به اتمام می‌رسد.

اسفندیار چهاربند در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ساماندهی مناسب نیروی انسانی در آموزش و پرورش  در سال تحصیلی جاری و رد هرگونه مشکل در این زمینه اظهار کرد: ساماندهی نیروی انسانی انجام شده است و ثبت آمار دانش آموزان در سامانه "سناد" نیز رو به پایان است.

سینا قائدی بازدید : 152 پنجشنبه 15 مهر 1395 نظرات (0)

به گزارش ایلنا، سازمان سنجش آموزش کشور تقویم برگزاری آزمون‌های سال ۹۶ را منتشر کرد. بر این اساس کنکور سراسری سال آینده از بهمن ماه امسال کلید می‌خورد و داوطلبان از روز ۱۹ تا ۲۸ بهمن ماه فرصت ثبت نام در آزمون را خواهند داشت. این آزمون روزهای ۱۵ و ۱۶ تیرماه سال آینده برگزار می‌شود.

همچنین ثبت نام آزمون کار‌شناسی ارشد ۹۶ اول تا هفتم دی ماه انجام شده و آزمون در روزهای هفتم و هشتم اردیبهشت آینده برگزار می‌شود.

نقویم آزمون های سال 96 منتشر شد/ کنکور سراسری 15 و 16 تیر96

 

 

سینا قائدی بازدید : 94 پنجشنبه 15 مهر 1395 نظرات (0)

نماینده مردم تهران در مجلس نسبت به عدم طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش که طی دو جلسه گذشته اعلام وصول شده بود اخطار داد.

به گزارش ایسنا، محمود صادقی در اخطاری با استناد به اصل 89 قانون اساسی گفت: نمایندگان می‌توانند در مواردی که لازم می‌دانند هیأت وزیران یا وزرا را استیضاح کنند و وزرا هم باید ظرف 10 روز پس از اعلام وصول در مجلس حاضر شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: چهارشنبه هفته گذشته استیضاح فانی وزیر آموزش و پرورش اعلام وصول شده اما برخلاف قانون اساسی و ماده 223 آیین‌نامه داخلی مجلس تاکنون در مجلس طرح نشده است.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس افزود: بعضی از اعضای هیأت رییسه مصاحبه‌ کرده‌ و گفته‌اند هیأت میانجیگری برای تعیین تکلیف استیضاح مشخص شده است در حالی که این کار برخلاف آیین‌نامه می‌باشد و استیضاح زمانی منتفی می‌شود که استیضاح کنندگان امضای خود را پس بگیرند.

صادقی خاطرنشان کرد: بنابراین، هیأت رییسه باید استیضاح را مطرح کند زیرا این حالت دوگانه و تعلیق باعث بعضی سوء استفاده‌ها می‌شود. ضمن اینکه برخی شواهد پیداست که بعضی عزل و نصب‌های تحمیلی به وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار، گفت: در دو جلسه گذشته برخی از امضاکنندگان خودشان آمده و اعلام کردند که می‌خواهند مذاکره بیشتری انجام شود و اگر همچنان پافشاری در امضا داشتند اعلام وصول خواهد شد.

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 104 پنجشنبه 15 مهر 1395 نظرات (0)

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: مدیران مدارس به جای توجه به آموزش، پرورش و کیفیت تربیتی دانش‌آموزان دغدغه تامین هزینه‌های مدرسه از جمله تامین پول آب، برق و گاز مدارس را دارند.

به گزارش ایسنا، ضیاءالله اعزازی در تذکر شفاهی خطاب به رییس‌جمهور متذکر شد: انتظار دارم با همکاری مجلس و دولت وضعیت معیشتی معلمان در برنامه ششم توسعه مورد توجه و اقدام جدی قرار گیرد.

وی افزود: وضعیت اعتبارات وزارت آموزش و پرورش کافی نیست. مدیران مدارس به جای توجه به آموزش و پرورش و کیفیت تربیت دانش‌آموزان فکر کنند دغدغه تامین هزینه‌های مدرسه از جمله آب، برق و گاز مدارس را دارند. مدارس در مضیقه دارند به ویژه مدارس حوزه انتخابیه‌ام که احتیاج به تخریب و بازسازی دارند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: از معلمان و دانش‌آموزان شرمنده هستم. پاداش آخر سال 93 و 94 معلمان هنوز پرداخت نشده است. رییس جمهور به این مسئله مهم توجه ویژه داشته باشد.

سینا قائدی بازدید : 105 پنجشنبه 15 مهر 1395 نظرات (0)

سامانه جامع نظارت بر مدارس غیردولتی ظهر امروز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

به گزارش ایسنا، مرضیه گرد، معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به منظور انجام وظیفه قانونی خود و استفاده از تکنولوژی های روز بر آن بودیم تا اطلاعات لازم استانها را از این طریق برای سرمایه گذاری و برنامه ریزی شورای نظارت مرکزی و مسئولان ذیربط بگذاریم، افزود: دسترسی آسان به اطلاعات مدارس و استفاده شایسته از آن باید به صورت صحیح و قاطعانه انجام شودو در اختیار مدیران ارشد برای برنامه ریزی ها قرار بگیرد.

همچنین مجتبی زینی‌وند، مدیرکل مدارس غیردولتی با بیان اینکه این سامانه در چهار سطح تعریف شده است گفت: سطح اول، سطح موسس است و وی اطلاعاتی که از مدارس غیردولتی می گیریم را در سامانه وارد می کند و به نوعی سطح خودارزیابی موسسان است. سطح دوم، سطح منطقه است و اطلاعات موسس توسط ارزیابان ما در مناطق بررسی و صحت و سقم آن مشخص می شود.

وی ادامه داد: سطح سوم، سطح ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و سطح آخر مربوط به ادارات کل مدارس غیردولتی است. در سطح سوم گزارش گیری و نظارت بر روند اجرای طرح را خواهیم داشت و گردش اطلاعات میان ارزیاب اداره کل و منطقه و ارزیاب اداره کل و مدرسه قابل انجام است و ارزیاب اداره کل آموزش و پرورش می تواند مستقیما با مدرسه در ارتباط باشد.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت این سامانه به معنای کمرنگ شدن حضور ارزیابان در مدارس غیردولتی نیست گفت: فعالیت در این سامانه در راستای تقویت اقداماتی است که کارشناسان ما با حضور در مدارس داشتند و اکنون کار محکمتر شده است. ما در دستورالعمل جامع نظارت، اطلاعات و مولفه های مورد ارزیابی را طبقه بندی و تعریف کرده‌ایم.

زینی‌وند با اشاره به هشت محور نظارتی بر مدارس غیردولتی اظهار کرد: ضوابط تاسیس، بکارگیری نیروهای متخصص و کارآمد، فضا و تجهیزات، شرایط ثبت نام، شهریه، امور اداری، امور مالی و برنامه ریزی تربیتی از این جمله هستند.

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 134 پنجشنبه 15 مهر 1395 نظرات (0)

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از استخدام 10 هزار نیرو در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: داوطلبان از روز یکشنبه، 18 تا شنبه 24 مهر می توانند در این آزمون ثبت نام کنند.

دکتر حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا با اعلام این مطلب اظهار کرد: اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در باره ثبت نام داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون استخدامی سال 95 از ساعت 19 امروز چهار شنبه 14 مهر بر روی سایت سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: حدود 10 هزار نفر در آزمون استخدامی وزارت آموزش پرورش پذیرفته می شوند و داوطلبان باید در زمان اعلامی نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

مشاور عالی سارمان سنجش آموزش کشور در پایان با تاکید بر اینکه زمان ثبت نام آزمون استخدامی وزارت آموزش پرورش تمدید نخواهد شد، خاطر نشان کرد: آزمون استخدامی آموزش پرورش همزمان با آزمون استخدامی 12 دستگاه اجرایی و 68 دانشگاه علوم پزشکی کشور روز جمعه 21 آبان ماه جاری برگزار می شود.

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 102 پنجشنبه 15 مهر 1395 نظرات (0)

سنجش نمرات نهایی دانش آموزان سال سوم متوسطه یکی از ابزارهای آموزش و پرورش برای اطلاع از کیفیت تحصیل و آموزش در مدارس است و به همین علت همواره بر کیفی بخشی و نظارت بر نظام ارزشیابی آموزش و پرورش تاکید می‌شود.

به گزارش ایسنا، در این میان مدارس غیردولتی نیز از کیفی بخشی آموزش مستثنی نیستند و عملکردشان تحت نظام ارزشیابی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش به منظور رصد نمرات دانش آموزان اقدام به بررسی نتایج امتحانات نهایی دانش آموزان مدارس سراسر کشور در سه سال اخیر کرده است و عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش در روزهای پیشین، به نهایی شدن نتایج این بررسی‌ها اشاره کرد و در جریان سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش درباره وضعیت مدارس غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی در مناطق برخوردار از  وضعیت خوبی در جدول برخوردارند، اما مدارس غیردولتی مناطق محروم در وضعیت اسفباری هستند و برخی در انتهای جدول قرار دارند که نیازمند توجه بیشتر هستند.

وی چندی بعد در گفت وگو با ایسنا، بر مطالب مطرح شده صحه گذاشت و تاکید کرد که وضعیت مدارس غیردولتی مطلوب نیست.

وی با بیان اینکه مدارس غیردولتی در برخی مناطق در بالای جدول میانگین نمرات هستند و وضعیت نمراتشان خوب است که البته تعدادشان اندک است گفت: اما معمولا در تمام مناطق کشور مدارس آخر جدول هم مدارس غیردولتی هستند؛ به این معنا که در مقابل مدارس غیردولتی با کیفیت خوب، بسیاری مدارس غیردولتی ما کیفیتشان مطلوب نیست و میانگین نمراتشان از بسیاری مدارس عادی هم پایین تر است که باید به آن توجه شود.

این در حالیست که هفته گذشته زینی‌وند، مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش واکنشی دیرهنگام به این اظهارات داشت و در نشستی خبری با بیان اینکه سنجش یک مقوله تخصصی و ظریف است اظهار کرد: نمرات کمی دانش آموزان در امتحانات نهایی یکی از مواردی است که مورد سنجش قرار می‌گیرد.

زینی وند با بیان اینکه 63 درصد رتبه‌ های اول در تهران مربوط به مدارس غیردولتی است، در حالی که گاهی بیان می شود کارنامه مدارس غیردولتی موفق نبوده و باید تاکید کنم که اینگونه نیست گفت: همچنین بیش از 40 درصد دانش‌آموزان دارای رتبه زیر 1000 در کنکور سراسری، دانش‌آموزان مدارس غیردولتی هستند.

مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: میانگین نمرات مدارس غیردولتی نسبت به کل مدارس کشور قابل قبول است و در تهران رتبه یک تا هفت مختص مدارس غیردولتی است. واقعیت این است که عدم نگاه تخصصی به سنجش موارد مربوط به اندازه گیری شاخص ها باعث هجمه به مدارس غیردولتی می‌شود. کسانی که رتبه نمرات مدارس غیردولتی را اعلام می کنند، چرا رتبه مدارس دولتی، کاردانش و... را اعلام نمی کنند؟.

زینی‌وند با بیان اینکه نگاه‌های غیر تخصصی به حوزه آموزش و پرورش موجب سیاه‌نمایی است گفت: در خصوص پایین‌ترین رتبه‌های مدارس در کشور نیز باید گفت وضعیت مدارس غیردولتی نسبت به سایر مدارس مناسبت تر است و رتبه‌های پایین مدارس غیردولتی کمتر از 9 درصد است.

هرچند رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش ، دو روز گذشته در رسانه‌ها بابت انتشار این خبر از موسسان مدارس غیردولتی و فعالان این حوزه عذرخواهی کرد و گفت:  رسانه‌ها از حرف بنده سوء استفاده  و آن را به گونه‌ای منتشر کرده اند که گویا بنده اذعان کردم « میانگین نمرات نهایی مدارس غیردولتی پایین است» اما میانگین نمرات امتحانات نهایی مدارس غیردولتی پایین نیست. در جدول میانگین نمرات امتحانات نهایی تعداد زیادی از مدارس غیردولتی در صدر جدول، تعداد زیادی در میانه جدول و در حال رقابت با مدارس دولتی و تعدادی نیز در انتهای جدول هستند و این امر نشان دهنده ضعیف بودن مدارس غیردولتی نیست.

به گزارش ایسنا، فارغ از ضرورت بررسی وضعیت کیفیت آموزش در تمام مدارس کشور اعم از دولتی و غیردولتی و علت کسب نمرات ضعیف در برخی مدارس غیردولتی، تناقض‌گویی مسئولان و مقصر جلوه دادن رسانه در بازتاب وقایع خبری در وزارتخانه‌ای که تعلیم و تربیت فرزندان این مرزو بوم را برعهده دارد و باید احساس مسئولیت پذیری و صداقت را در وجود دانش آموزان نهادینه کند، جای بسی تامل دارد و انتظار می‌رود وزارت آموزش و پرورش در عمل به سیاست ابلاغی وزیر آموزش و پرورش در ابتدای شروع بکار دولت یازدهم مبنی بر کیفی سازی آموزش و پرورش در مدارس  بیش از این کوشا باشد.

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 111 پنجشنبه 15 مهر 1395 نظرات (0)

روابط عمومی و امور بین الملل صندوق ذخیره فرهنگیان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فرهنگیان بازنشسته که به عضویت خود در موسسه ادامه داده‌اند علاوه بر دریافت وام بدون بهره معادل موجودی خود، از مهرماه ٩٥ به بعد از سهمیه خودرو لیزینگی مختص بازنشستگان برخوردار می شوند.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است: شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان از مرحله مهرماه توزیع خودرو، سهمیه جداگانه برای بازنشستگان عضو موسسه در نظر گرفته و با شرایط فروش اقساطی که در بخشنامه مرحله بعد به آگاهی خواهد رسید واگذار می کند.

این اطلاعیه می‌افزاید: در همین حال همکاران بازنشسته‌ای که قبلا از تسهیلات خودرو استفاده کرده و بدهی خود را تسویه کرده اند می توانند برابر سهمیه اعلام شده به ادارات آموزش و پرورش استانها مجدداً درخواست تسهیلات خودرو لیزینگی بدهند البته به این شرط که حق عضویت صندوق ذخیره فرهنگیان در فیش حقوق شهریور ماه سالجاری آنها کسر شده باشد. بازنشستگان می توانند جهت اطلاعات بیشتر به کارشناس رفاه اداره مربوطه مراجعه کنند.

بنابر آنچه در اطلاعیه فوق ذکر شده است؛ فرهنگیان بازنشسته مهرماه ٩٤ به بعد می توانند با مراجعه به اداره تعاون مناطق آموزش و پرورش متبوع و با پر کردن فرم استمرار عضویت ضمن بهره مندی از وام بدون بهره با کارمزد دو درصد، از سایر مزایای موسسه مانند افراد شاغل از جمله سود سالیانه فعالیت های اقتصادی برخوردار شوند.

بر اساس این اطلاعیه؛ طرح استمرار عضویت بازنشستگان عضو موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان از مهر ٩٤ وارد مرحله اجرا شده و تاکنون هزاران نفر از فرهنگیان بازنشسته از مزایای این طرح بهره مند شده و اقدام به استمرار عضویت کرده اند.

این اطلاعیه می‌افزاید: در همین حال بر اساس آمارهای شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان، طی سه سال اخیر تعداد ٤٦٢٧٣ دستگاه خودرو لیزینگی بین فرهنگیان عضو موسسه توزیع شده که نسبت به سه سال قبل  از آن (٢٢٠٩٨ دستگاه خودرو) بیش از دو برابر افزایش نشان می دهد. از سوی دیگر میانگین مبلغ وام پرداختی به فرهنگیان از ٦٧ میلیون ریال به بیش از ١٢٠ میلیون ریال افزایش پیدا کرده و مدت زمان بازپرداخت وام نیز به ٤٢ ماه رسیده است.

در پایان اطلاعیه مذکور آمده است: در حالی خدمات شرکت لیزینگ و رفاه فرهنگیان به معلمان عضو موسسه گسترش یافته که میزان سودآوری این شرکت در سه سال اخیر بیش از دو برابر مدت مشابه قبل و بالغ بر ١٢٢٢ میلیارد ریال بوده است. خودروهای لیزینگی با شرایط وام ١٥ درصد و سند به نام خریدار تحویل فرهنگیان عضو موسسه می شود.

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 84 چهارشنبه 07 مهر 1395 نظرات (0)

به گزارش ایلنا، عباس جعفری دولت آبادی با گرامیداشت هفته‌ دفاع مقدس، یکپارچگی سرزمین ایران، حفظ تمامیت اراضی و پیروزی ملت غیور ایران و در مقابل ذلت و زبونی صدام، رژیم بعث و ایادی و اربابان و حامیان وی را از ثمرات جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس دانست.

وی با یادآوری روز مباهله، تاکید کرد: امروز جهان، میان اندیشه و‌ تفکر شیعی و عقاید تکفیری تفاوت قائل شده است؛ از دل تکفیر و سلفیت، داعش بروز کرده و از بطن تفکر شیعی، نظام جمهوری اسلامی ایران ظهور یافته که مبتنی بر حاکمیت قانون، تفکیک قوا و استقرار یک نظامی اسلامی است که مایه سرافرازی مسلمانان است.

اهمیت دستورالعمل جدید قوه قضاییه در مورد زندان‌ها

دادستان تهران با اشاره به تصویب و ابلاغ دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها از سوی قوه‌ قضاییه، آن را دستورالعمل جامعی دانست که پیش از تصویب در جلسات متعدد مسوولان عالی قوه قضاییه بحث و بررسی شده است.

جعفری دولت‌آبادی اجرایی کردن این دستورالعمل را امری ضروری و از اولویت‌های قوه قضاییه و دادستانی تهران اعلام و اظهار کرد: دادستانی تهران پیش از تصویب دستورالعمل نیز فعالیت‌ها و برنامه‌های گسترده‌ای در بازدید از زندان‌ها و در راستای کاهش جمیت کیفری زندان‌ها صورت داده است.

جعفری دولت‌آبادی از تجربه‌ موفق تدوین و اجرایی کردن دستورالعمل حل اختلاف پرونده‌ها در نواحی دادسرای تهران یاد کرد و به ضرورت فرآیندسازی و تعیین شاخص برای بررسی مسائل و مشکلات پیش روی دادسرای تهران مانند اطاله‌ دادرسی، پرونده‌های مهم، سرقت‌ها و جرایم مرتبط با آن اشاره و اظهار کرد: می‌بایست بر روی این موضوعات تمرکز کرد و با تهیه دستورالعمل، آن‌ها را به صورت نظام‌مند تبیین کرده و ارائه‌ راهکار نمود.

دادستان تهران بازدید جمعی معاونان و سرپرستان نواحی دادسرای تهران از زندان‌ها را منشاء آثار بسیار دانسته و تمرکز بر روی وعده‌های داده شده و رفع مشکلات را از پیامدهای مثبت این بازدیدها دانسته که در مرحله‌ بعد می‌بایست اجرایی گردد؛ به نحوی که مشخص شود این بازدیدها، اقدامی تبلیغاتی و تشریفاتی نبوده است.

جعفری دولت‌آبادی تعداد جلسات برگزار شده با مسوولان زندان‌ها و معاونان دادستان سال جاری را ۹ جلسه دانست و گفت: فضای امروز زندان‌های استان تهران‌ با سال قبل و حتی اوایل سال جاری متفاوت است؛ چرا که دادسرای تهران اقداماتی جدی در این زمینه انجام داده است. بخش‌های متعددی در پیگیری امور زندان‌ها فعال شده و بازدید قضات و مقامات دادسرا از زندان‌ها افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: هر چند ممکن است تحقق سیاست کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، ملموس نباشد، اما اقدامات صورت گرفته در این راستا بسیار موثر بوده است.

دادستان تهران ضمن تاکید بر عدم معرفی معتادان به زندان‌ها، بازدید مدیران قضایی و سرپرستان دادسراها از زندان‌ها را در امر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها موثر دانست.

جعفری دولت‌آبادی ضمن تاکید بر مساله‌ ادغام محکومیت‌ها به عنوان یکی از راهکارهای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، اعلام کرد: افرادی در زندان حضور دارند که از مصادیق مواد ۵۱۰ و ۵۱۱ قانون آیین دادرسی کیفری و ماده‌ ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی هستند که با پیگیری پرونده‌های آن‌ها می‌توان به کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها کمک شایانی کرد.

جعفری دولت آبادی با برشمردن چهار نقش محوری سازمان زندان‌ها، مراجع قضایی، قوه قضائیه و مدیران قضایی در اجرای بخشنامه کاهش جمعیت کیفری، ابراز امیدواری کرد که بتوان با توجه به نقش این چهار محور، جمعیت کیفری را در استان تهران کاهش داد.

تشکیل کمیسیون جبران خسارت ناشی از بازداشت

دادستان تهران در بخش زندان هم‌چنین به نوآوری قانون آیین دادرسی کیفری در پیش‌بینی کمیسیون جبران خسارت ناشی از بازداشت اشاره کرد و اعلام نمود بررسی آیین‌نامه‌ی اجرایی موادی از قانون مذکور، در هفته‌ی قبل به پایان رسیده و اجرایی شدن این آیین‌نامه منوط به ابلاغ آن به مراجع قضایی است.

جعفری دولت‌آبادی ضمن تصریح به تصویب این مواد در راستای حکم مقرر در اصل ۱۷۱ قانون اساسی، در خصوص آیین‌نامه‌ی مذکور توضیحاتی ارائه داد و اظهار داشت کمیسیون مذکور در دو فرض صدور حکم برائت و منع تعقیب فرد بازداشت شده به پرداخت جبران خسارت ناشی از بازداشت، حکم خواهد داد و ناظر به پرداخت خسارت افرادی است که به ناحق بازداشت شده‌ باشند.

وی اجرای این آیین‌نامه و ضرورت توجه به مفاد آن از سوی قضات به ویژه در موارد صدور دستور بازداشت موقت را امری ضروری دانسته و اظهار داشت این مواد از قانون آیین دادرسی کیفری و آیین‌نامه‌ی اجرایی آن در احقاق حقوق افراد واجد اهمیت است.

لزوم تشدید نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها و موسسات مالی

جعفری دولت‌آبادی در ادامه به ضرورت نظارت بر بانک‌ها جهت جلوگیری از تحقق جرایم اقتصادی تاکید کرد و به موضوعاتی چون معوقات کلان بانکی، پرونده‌های بانک‌های تجارت کرمان، گروه امیرمنصور امیرآریا، بانک سرمایه، بابک زنجانی، موسسه‌ی ثامن‌الحجج اشاره کرد که در دادسرای تهران تحت رسیدگی بوده و یا در جریان اجرا می‌باشد؛ وی تشکیل دادسرای ویژه‌ی مبارزه با جرایم بانکی را اقدامی موثر دانسته و ضمن تاکید بر موضوع پیشگیری از وقوع جرایم اقتصادی، اظهار داشت بخشی از فعالیت‌ها و اقدامات این دادسرا باید به موضوع پیشگیری از وقوع مفاسد اقتصادی و جرایم پولی - بانکی اختصاص یابد. دادستان تهران هم‌چنین از رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک‌ها خواست تا در بخش پیشگیری از وقوع جرم، ضمن همکاری با دادستانی تهران، فرآیندها و تدابیری را اتخاذ نمایند تا از تحقق چنین مفاسد و جرایمی پیشگیری به عمل آید. جعفری دولت‌آبادی هم‌چنین به ضرورت تشدید نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها و رصد فعالیت‌های موسسات مالی و اعتباری از سوی بانک مرکزی تاکید نمود.

جعفری دولت آبادی با بیان اینکه یکی از بسترهایی که امروز در بروز فساد اقتصادی نقش دارد، اظهار داشت: نباید اجازه داد بانک‌ها بستری برای ارتکاب جرایم تبدیل شوند. بانکها هستند، وی تاکید کرد: اگر نظارت بر بانکها تشدید نشود وقوع جرایم اقتصادی ادامه خواهد یافت. وی از بازداشت چهار نفر مرتبط با پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد.

سینا قائدی بازدید : 120 چهارشنبه 07 مهر 1395 نظرات (0)

معاون اداره کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: تا دو سال آینده تعداد دارالقرآن‌های آموزش وپرورش در کشور به دو برابر افزایش می‌یابد.

به گزارش ایسنا، میکائیل باقری افزود: هم اکنون 700مرکز درالقرآن در کشور وجود دارد و تا پایان سال 96در هر منطقه حداقل 2مرکز راه اندازی و تا 2سال آینده این مراکز در کشور به 1400 مرکز می رسد.

وی بیان کرد: کیفیت بخشی به فعالیت درالقرآن ها از اولویتهای کاری وزارت آموزش وپرورش است.

معاون اداره کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برنامه الگوی تلاوت در درالقرآن ها اجرا می شود.

باقری تصریح کرد: با توجه به ارسال بخشنامه‌های متعدد در حوزه قرآن، نماز و عترت برنامه پنج ساله ندای رحمت بدون تغییر و شامل مقررات و قائد برگزاری مسابقات و برنامه ها به استانها ارسال می شود.

وی از اجرای طرح امام شناسی در دوره ابتدایی خبرداد و ادامه داد: سه کتاب با هدف آشنایی بیشتر دانش آموزان ابتدایی با زندگی ائمه تدوین شده که در مدارس توزیع شده است.

معاون اداره کل قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: این کتابها در قالب قصه و حکایت از زندگی ائمه برای سه دوره دوساله ابتدایی تهیه شده است.

تعداد صفحات : 26

درباره ما
Profile Pic
خبرهایی از آموزش و پرورش ******* کانال تلگرامی ما https://telegram.me/newsap
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 519
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 102
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 352
  • بازدید ماه : 352
  • بازدید سال : 5,500
  • بازدید کلی : 136,761