loading...
خبرهایی از آموزش و پرورش
سینا قائدی بازدید : 99 پنجشنبه 25 شهریور 1395 نظرات (0)

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز مهر ۹۵ در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند که از این تعداد یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر کلاس اولی هستند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم،سال تحصیلی جدید از روز شنبه سوم مهر ماه با حضور حدود 13.5 میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور آغاز و امسال برای نخستین بار پایه دهم به نظام آموزشی کشور وارد می‌شود بر همین اساس، حدود یک میلیون دانش‌آموز پایه نهم تابستان امسال رشته تحصیلی خود را انتخاب کردند.

دانش‌آموزان کلاس اول نیز روز چهارشنبه 31 شهریور با برگزاری جشن شکوفه‌ها به مدارس وارد می‌شوند؛ امسال 27 هزار معلم جدید از میان فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش به مدارس کشور وارد می‌شوند.

محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو باخبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد:‌ مهر 95 حدود 13 هزار معلم جدید از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش به مدارس کشور وارد می‌شوند.

وی افزود: با وجود ورود این تعداد معلم جدید بازهم با کمبود آموزگار مواجه هستیم و این کمبود در مراکز استان‌ها نیست بلکه عمدتاً مربوط به مناطق محروم کشور است در تهران نیز اغلب در جنسیت مرد با مشکل کمبود معلم مواجه هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ روند دانش‌آموزی رو به رشد است و 7 میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی داریم که یک میلیون و 400 هزار نفر در تاریخ 31 شهریور در قالب جشن شکوفه‌ها به کلاس اول دبستان وارد می‌شوند.

دیمه‌ور بیان کرد:‌ مدارس به منظور آشنایی خانواده‌های نوآموزان پیش‌دبستانی و دانش آموزان پایه اول با برنامه درسی و طرح و برنامه‌های اجرایی دوره ابتدایی از جمله ارزشیابی توصیفی دوره آموزشی برگزار کرده‌اند.

وی افزود:‌همکارانی که در سال‌‌های گذشته از دوره متوسطه به ابتدایی آمده‌اند، با توجه به آموزش‌ها و تجاربی که دریافت کرده‌اند درقالب سیاست چندمعلمی اداره کلاس‌های پنجم وششم ابتدایی را عهده‌دار می‌شوند. در سیاست چندمعلمی یک معلم دروس علوم پایه مثل ریاضی، علوم، تفکر و پژوهش را تدریس خواهد کرد، یک معلم تدریس دروس علوم انسانی مثل معارف و قرآن، ادبیات فارسی و علوم اجتماعی را برعهده دارد و معلم تربیت بدنی هم مباحث حوزه خود را اداره خواهد کرد.

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 106 پنجشنبه 25 شهریور 1395 نظرات (0)


رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش از ثبت نام 12 میلیون و310 هزار و 446 دانش آموز در سامانه سناد خبر داد.

به گزارش ایسنا، اسفندیار چهاربند با بیان اینکه تاکنون 12میلیون و 310 هزار و 446 دانش آموز در سامانه سناد ثبت نام شده‌اند ، گفت: از این تعداد 52 هزار و 156 نوآموز در دوره پیش دبستانی، 7 میلیون و390 هزار و 271 دانش آموز در مقطع ابتدایی ، 2 میلیون و925 هزار و 825 دانش آموز در متوسطه دوره اول ، یک میلیون و902 هزار و 886 دانش آموز در دوره دوم متوسطه و 39 هزار و 308 دانش آموز درمدارس استثنایی ثبت نام شده‌اند.

وی ادامه داد: در دوره دوم متوسطه 749 هزار و 977 در پایه دهم ثبت نام کرده اند که 12.8 دهم درصد در رشته ریاضی، 32.7 دهم درصد در رشته تجربی، 23.6 دهم درصد در رشته انسانی و 0.5 درصد در رشته معارف ثبت نام کرده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش،  چهاربند خاطرنشان کرد: در شاخه فنی و حرفه‌ای 130 هزار و 892 دانش آموز معادل 17.45   درصد و در رشته کاردانش 96 هزار و 898 دانش آموز معادل 12.9  درصد ثبت نام شده‌اند.

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 80 پنجشنبه 25 شهریور 1395 نظرات (0)


با امضای وزیر آموزش و پرورش شیوه‌نامه آیین‌نامه ساماندهی صدور و تایید مدرک تحصیلی دانش آموزان به استانهای سراسر کشور ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا، در اجرای بند 11 مصوبه نهصد و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش،‌شیوه نامه اجرائی آیین نامه ساماندهی صدور و تائید مدارک تحصیلی دانش آموزان جهت اجرا به تمامی مناطق و نواحی آموزش و پررش و واحدهای آموزشی دوره های اول و دوم ابتدایی و دوره های اول و دوم متوسطه تابع ادارات کل آموزش و پرورش استان های سراسر کشور ابلاغ می شود.

دربند (1) این شیوه نامه آمده است: «ورود اطلاعات و ثبت سوابق تحصیلی دانش آموزان و همچنین مدیریت فرایند صدور مدارک تحصیلی و اسناد آموزشی ، در مدت تحصیل دانش آموز ،‌در سامانه های  مربوط به ویژه سامانه جامع موضوع بند 1 آیین نامه فوق ، بادقت و نظارت کامل و مسئولیت مدیر و توسط معاون اجرایی واحد آموزشی صورت پذیرد.

اساس بند «2» این شیوه نام ؛ شروط پذیرش گواهینامه مهارتی؛ دارا بودن مجوز رسمی ازآموزش و پرورش ، دارا بودن تاییدیه از رسیمی از ادارات مناطق و شهرستان یا تاییدیه اصالت گواهینامه مهارتی ، با استعلام کتبی و محرمانه توسط نماینده آموزش و پرورش یا به روش الکترونیکی از مرجع صادر کننده عنوان شده است.

مطابق بند «6» ؛درمدارس دولتی و غیردولتی ، مسئولیت صدور مدارک تحصیلی، به عهده مدیر مدرسه است و در مدارس وابسته و غیردولتی ، مسئولیت مدیر نافی مسئولیت و پاسخگویی موسس یا نماینده حقوقی او نخواهد بود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، براساس این شیوه نامه؛ به منظور آشنایی با سامانه ها و قوانین و مقررات مرتبط با مسئولیت مدیران و معاونان مدرسه ، قبل از انتصاب و در حین انجام مسئولیت ، ضروری است اداره آموزش و پرورش دوره های آموزشی و توجیهی برای آنان برگزار کند ، شرکت در این دوره ها ، الزامی است و نظارت برحسن اجرای این شیوه نامه برعهده مدیرکل آموزش و پرورش استان است».

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 47 پنجشنبه 25 شهریور 1395 نظرات (0)

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران تاکید کرد که موضوع تعطیلی دو هفته‌ای مدارس، صرفا پیشنهادی از سوی سازمان محیط زیست بوده و فعلا در دست بررسی است.

محمد رستگاری در گفت‌وگو با ایسنا، در این خصوص اظهار کرد: این موضوع فقط پیشنهادی است که توسط سازمان محیط زیست ارائه شده وفعلا توسط دستگاههای ذیربط در دست بررسی است. درنهایت نیز باید از سوی معاونت اجرایی ریاست جمهوری تصویب شود.  

وی تاکید کرد: ما با این موضوع موافق هستیم اما هنوز هم هیچ چیز در این خصوص قطعی نشده و هنوز در مرحله کارشناسی کارگروه‌های مربوطه است. همچنین بازه زمانی آن نیز بعد از بررسی توسط این کارگروهها مشخص می‌شود.

به گفته معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، دلیل ارائه این پیشنهاد از سوی سازمان محیط زیست،  کاهش شدت آلودگی هوا و ترافیک و همچنین کمترقرار گرفتن دانش آموزان در معرض آلودگی در زمان وارونگی دما در فصل زمستان است.

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 122 سه شنبه 23 شهریور 1395 نظرات (0)

نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۵، ۳۱ شهریور اعلام می‌شود، همچنین نتایج آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۵ دانشگاه آزاد فردا (سه شنبه ۲۳ شهریور) اعلام خواهد شد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این پرسش که نتایج آزمون سراسری سال 95 در چه تاریخی اعلام می‌شود؟ اظهار کرد: آزمون سراسری سال 95 با شرکت 860 هزار نفر در صبح و بعدازظهر روزهای پنجشنبه 24 و جمعه 25 تیر 95 در 369 شهرستان مختلف کشور و 467 حوزه امتحانی برگزار شد.

وی افزود: نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه در روز سه‌شنبه 19 مرداد اعلام شد و داوطلبان می‌توانستند 150 کد رشته را از میان کدرشته‌های مجاز انتخاب کنند.

وی افزود: نهایی آزمون سراسری سال 95 در تاریخ 31 شهریور اعلام می‌شود و با توجه به نزدیکی این زمان به اول مهر، برای ثبت‌نام دانشجویان در دانشگاه‌ها مشکلی وجود ندارد.

مشاور عالی سازمان سنجش عنوان کرد:‌ نتایج آزمون سراسری سال 95 دانشگاه آزاد به صورت مستقل توسط این دانشگاه اعلام خواهد شد.

به گزارش تسنیم، زمان اعلام نتایج آزمون‌های دانشگاه آزاد نیز بدین شرح است:

نتایج آزمون کارشناسی ارشد سال 95: سه شنبه 23 شهریور

نتایج آزمون دکتری تخصصی: پنجشنبه 25 شهریور

نتایج دکتری تخصصی بدون آزمون و پژوهش محور:‌ شنبه 27 شهریور

انتهای پیام/

سینا قائدی بازدید : 152 سه شنبه 23 شهریور 1395 نظرات (0)

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، برنامه ششم توسعه در حالی تدوین و به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که فقط یک بند از آن به آموزش و پرورش اختصاص دارد.

در حالیکه تصور می‌شد از 35 ماده برنامه ششم توسعه حداقل چند ماده آن به عریض‌ و طویل‌ترین وزارتخانه کشور با حدود 13 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون کارمند اختصاص یابد اما سهم آموزش و پرورش از برنامه ششم توسعه تنها یک ماده است.

در ذیل ماده 17 برنامه ششم توسعه آمده است:‌ به‌منظور تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، افزایش بهره‌وری، تنظیم رابطه متقابل تحصیل و اشتغال، گسترش همکاری و تعاملات فعال بین‌المللی و افزایش نقش مردم در مدیریت علمی و فناوری کشور:

وزارت آموزش‌وپرورش مجاز است در جهت ارتقای کیفیت عدالت آموزشی و بهره‌وری نسبت به خرید خدمات از بخش خصوصی و تعاونی اقدام کند. ارائه خدمات آموزشی در این‌گونه مدارس با استفاده از نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات بخش خصوصی و تعاونی یا با مشارکت در استفاده از امکانات و تجهیزات بخش دولتی و نیروی انسانی خصوصی و تعاونی براساس ضوابطی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد، صورت می‌گیرد. آموزش عمومی دولتی در طول سال‌های برنامه ششم توسعه رایگان است.

در رابطه با جایگاه آموزش‌وپرورش در برنامه ششم توسعه با رضا نهضت کارشناس آموزشی به گفت‌وگو نشستیم.

در این رابطه رضا نهضت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم ضمن انتقاد از جایگاه کم رنگ آموزش و پرورش در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: برنامه ششم توسعه نشان می‌دهد که آموزش و پرورش برای دولت بی‌اهمیت است. در کل این برنامه تنها یک بند به آموزش و پرورش اختصاص داده شده است و آن هم مربوط به خرید خدمات از بخش تعاونی و خصوصی است. معلوم نیست برچه اساسی این بند در برنامه به این مهمی گنجانده شده و کدام ضرورت ذکر این بند را ضروری کرده است؟

** پُر کردن 500 هزار صندلی خالی مدارس غیردولتی

وی ادامه داد: البته از زمان وزارت آقای فانی، تجربه‌ای از خرید این خدمات به طور نسبی به دست آمده است اگر بخواهم به صراحت بگویم هدف اصلی از این کار، پُر کردن 500 هزار صندلی خالی مدارس غیردولتی است و این به صراحت در سخنان وزیر آموزش‌وپرورش آمده است. البته بعدها مسئولان آموزش و پرورش، برای این که کار را موجه نشان دهند، هدف اصلی را بالابردن کیفیت و عدالت آموزشی ذکر کرده اند که به نظر من صادقانه نیست.

نهضت با بیان اینکه برای ارزیابی اینکه آیا طرح خرید خدمات آموزشی در این دو سال چگونه بوده است؟ اظهار کرد: برای ارزیابی درست، باید ببینیم چقدر هزینه کرده‌ایم و چه به دست آورده‌ایم؟ اگر در ارزیابی‌ها متوجه شویم برای آن چه که به دست آورده‌ایم می‌توانستیم کمتر از این هزینه کنیم، نشان می‌دهد که طرح اجرا شده، موفق نبوده است.

** برای تأمین معلم در مناطق محروم راه‌کار دیگری نیست؟

وی اضافه کرد: مثلاً مسئولان یکی از اهداف طرح را، تأمین معلم برای مناطق محروم دانسته‌اند. البته این حرف درستی است چرا که از زمان وزارت فانی، حدود 80 هزار نفر فرهنگی بازنشسته شده‌اند بدون اینکه فردی جایگزین آنها شود، اما سؤال این است آیا برای تأمین معلم، راه کار دیگر و البته کم هزینه‌تری نبود؟ آیا نمی‌شد با هزینه کمتر از هزینه طرح خرید خدمات، از نیروهای حق التدریسی استفاده کرد؟ چرا می‌شد، اما چنان که گفتم، هدف اصلی این طرح پرکردن صندلی‌های خالی مدارس غیر دولتی بوده است.

** معلمانی که حقوق 600 هزار تومانی را هم دریافت نکرده‌اند؟

نهضت اضافه کرد: یکی دیگر از اهداف این طرح را بالا بردن کیفیت آموزش و پرورش ذکر کرده‌اند، آیا می‌توان باور کرد معلمی که هنوز بعد از سه ماه از پایان سال تحصیلی حقوق 600 هزار تومانی خود را دریافت نکرده است، بتواند دغدغه کیفیت را داشته باشد؟ معلمان این مدارس، چنان که بارها در رسانه‌ها ذکر شده است، حتی با حقوق پایین‌تر از دستمزد کارگری به کار مشغولند و  سه ماه از سال را نه حقوق دارند و نه بیمه. در واقع در این مدارس، معلمان همان کارگران روزمزد هستند که به اندازه ساعت کاری که انجام می‌دهند، دستمزد دریافت می‌کنند.

نهضت با اشاره به سخنان خانم گُرد - معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: وی به صراحت در رسانه‌ها اعلام کرده که  طی دوسال، برای این طرح بیش از 230 میلیارد تومان هزینه شده است که امسال تنها کمتر از 40 درصد از کل مبلغ را آموزش و پرورش پرداخت کرده است.  این بدین معنا است که معلمان این مدارس، هنوز دستمزدهای سال گذشته را دریافت نکرده‌اند. واقعاً این چه نسبتی با کیفیت بخشی دارد؟

** 230 میلیارد تومان یارانه از جیب بیت‌المال به مدارس غیردولتی

وی اظهار کرد: به نظر بنده حتی این طرح باعث صرفه جویی نیز نشده است، بلکه 230 میلیارد از جیب بیت المال، یارانه به مدارس غیردولتی نه چندان معتبر پرداخت شده است و این در حالی است که کل سرانه دانش آموزان کشور حدود 150 میلیارد تومان است که البته درست و سر وقت هم پرداخت نمی‌شود. به نظرم سر تیم اقتصادی دولت هم با این طرح کلاه رفته است.در واقع حمایت تیم اقتصادی دولت از طرح خرید خدمات آموزشی، صرفه جویی اقتصادی بوده است اما به نظر می رسد اصلاً صرفه جویی اتفاق نیفتاده است. آن چه که ما از زبان مسئولان آموزش و پرورش درباره صرفه‌جویی شنیده ایم، مصداق مغالطه آماری است.

** لایحه برنامه ششم برخلاف شعار تبلیغاتی رئیس جمهور درباره آموزش‌وپرورش

نهضت در ادامه بار دیگر به لایحه برنامه ششم پرداخت و گفت: سهم آموزش‌و‌پروش در این برنامه تقریباً هیچ است و این با شعارهای دکتر روحانی در زمان انتخابات کاملاً در تضاد است. کافی است شعارهای انتخاباتی ایشان را در حوزه آموزش و پرورش مرور کنید تا بفهمید که این لایحه اصلاً مطابق برنامه‌های تبلیغاتی ایشان نیست.

** آموزش‌وپرورش اولویت دهم دولت نیست

وی افزود: جالب این است که آقای نوبخت بابت این برنامه از وزیر آموزش و پرورش تشکر و قدردانی کرده است. معلوم نیست جوی واقعاً از چه چیزی تشکر کرده است؟ آقای نوبخت چندین جلسه با برخی تشکل‌های معلمی برگزار کرد و نظراتشان را در باره برنامه ششم توسعه جویا شد و البته این تشکل‌ها پیشنهادات نسبتاً خوبی را بیان کردند اما ارائه برنامه ششم توسعه موجبات حیرتشان را پدید آورد.به جرأت می‌توان گفت که کم رنگ بودن آموزش‌و پرورش در برنامه ششم توسعه نسبت به برنامه‌های قبلی بی سابقه است و نشان می‌دهد آموزش و پرورش برای دولت در اولویت دهم هم نیست.

نهضت به بودجه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: به نظر من مهمترین چیزی که در این برنامه باید مد نظر قرار گیرد، بالابردن سهم بودجه آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی و نیز بودجه عمومی دولت است. طبق نقشه علمی کشور سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی باید به 7 درصد رشد یابد. هم چنین باید بودجه آموزش و پرورش حداقل به 20 درصد از بودجه عمومی دولت برسد. برای این دو مهم باید پیش بینی‌های لازم در برنامه توسعه ششم انجام می‌گرفت و امیدوارم نمایندگان مجلس به این امر توجه کنند و این را در برنامه بگنجانند.

این کارشناس آموزشی اضافه کرد: البته موارد فراوانی را می‌توان بیان کرد اما به نظر می‌رسد بالارفتن سهم آموزش و پرورش از تولید ناخالص داخلی و نیز بودجه عمومی کشور، بسیاری از گره‌های موجوددر آموزش و پرورش را باز کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه توسعه ششم به وضوح نشان می‌دهد که جناب فانی توانایی لازم برای جلب توجه دولت به آموزش و پرورش را ندارد و با این فرمانی که می‌رانند، آموزش و پرورش چشم اندازی مثبت را در پیش روی خود نخواهد داشت.

نهضت در پاسخ به استیضاح احتمالی وزیر آموزش و پرورش گفت: به نظر می‌رسد این استیضاح انجام نخواهد شد. معاون پارلمانی وزیر و مدیران کلش به شدت در حال رایزنی با امضاء کنندگان هستند و به نظر می‌رسد در حال قانع کردن آن ها برای پس‌گیری امضاءها هستند و مطابق اخبار رسیده در این کار البته موفق نیز بوده‌اند. گفته می‌شود به نمایندگان قول برخی تغییرات در مدیریت‌ها داده شده است.

انتهای پیام/

سینا قائدی بازدید : 71 سه شنبه 23 شهریور 1395 نظرات (0)

سومین آزمون استخدامی ۱۲ دستگاه اجرایی و ۶۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور در تاریخ ۲۸ آبان ۹۵ برگزار می‌شود که وزارت آموزش وپرورش نیز نسبت به جذب ۱۰ هزار نیرو اقدام می‌کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روز جمعه 28 آبان 95 برگزار می‌شود،‌پیش از این قرار بود سومین آزمون استخدامی دستگاه‌های اجرایی در تاریخ 19 شهریور برگزار شود اما طبق دستور رئیس جمهور با هدف رعایت عدالت جنسیتی در استخدام بخش دولتی برگزاری این آزمون به تعویق افتاد تا فرصت‌های شغلی برای زنان فراهم شود.

با فراهم شدن 300 فرصت شغلی جدید برای زنان، تاریخ برگزاری سومین آزمون استخدامی به 28 آبان موکول شد و اصلاحات جدید دفترچه راهنمای آزمون طی اطلاعیه‌ای در تاریخ 10 مهر از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

داوطلبانی که قبلاً ثبت‌نام کرده‌‌اند با توجه به توضیحات این اطلاعیه در صورت نیاز با مراجعه به قسمت ویرایش نسبت به ویرایش اطلاعات خود از تاریخ 11مهر تا 17 مهر 95 اقدام کنند و افرادی که موفق به ثبت‌نام در این آزمون نشده‌اند برای ثبت‌نام با توجه به دفترچه‌ راهنمای ثبت‌نام و اطلاعیه‌های اصلاحی در تاریخ 31 تیر و 4 مرداد 95 در بازه زمانی 11 تا 17 مهر 95 با مراجعه به سایت سازمان سنجش نسبت ‌به ثبت‌نام اقدام کنند.

وزارت آموزش و پرورش نیز از طریق برگزاری آزمون استخدامی نسبت به جذب تعداد 10 هزار نفر بصورت پیمانی اقدام می‌‌کند که نحوه ثبت‌نام و شرکت و جزییات لازم در این خصوص در اطلاعیه‌ 10 مهر 95 منتشر می‌شود.

سومین آزمون استخدامی مشترک فراگیر دستگاه‌های اجرایی کشور برای جذب حدود 19 هزار و 300 نفر در 12 دستگاه اجرایی و 68 دانشگاه از مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

سینا قائدی بازدید : 63 سه شنبه 23 شهریور 1395 نظرات (0)

به گزارش ایلنا، داوطلبان می توانند با مراجعه سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.com از نتایج آزمون خود اطلاع یابند.

پذیرفته شدگان می‌توانند از روز چهارشنبه با مراجعه به پورتال این مرکز به نشانیsanjesh.iau.ac.ir  و دریافت راهنمای ثبت نام از زمان و مدارک لازم جهت ثبت نام آگاهی یابند.

به گزارش  روابط عمومی مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بعد از اعلام نتایج بازیابی شماره داوطلبی و پرونده از طریق شماره تلفن گویای ۴۷۴۳ و شماره گیری کلیدشماره ۳ فراهم می‌باشد.

سینا قائدی بازدید : 150 سه شنبه 23 شهریور 1395 نظرات (0)

محمود مهرمحمدی؛ سرپرست دانشگاه فرهنگیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره وضعیت اعضای هیات علمی این دانشگاه، توضیح داد و گفت: دانشگاه در حال حاضر با کمبود اعضای هیات علمی مواجه است و آنچه که باید ما در این رابطه و رفع کمبودها انجام دهیم، مراجعه به مراجع است؛ مراجعات ما به سازمان امور اداری- استخدامی، برای دریافت ردیف استخدامی همچنان ادامه دارد.

وی افزود: اما متاسفانه هنوز تلاش‌های ما برای دریافت ردیف‌های استخدامی به نتیجه نرسیده که مایه تاسف و تعجب است؛ چرا که دانشگاه فرهنگیان با این درجه از اهمیت و با نیازهای مشهودی که به هیات علمی دارد؛ نباید در تنگنا قرار داده شود و امیدواریم سریع‌تر سازمان امور اداری و استخدامی کشور، ردیف‌های استخدامی مورد نیاز را به ما بدهد تا کسانی که از طریق فراخوان برای جذب دانشجو برگزیده شدند، بیش از این در انتظار نباشند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره روش جذب دانشجویان سایر دانشگاه و تربیت آنها در دانشگاه فرهنگیان برای جذب در آموزش و پرورش، نیز توضیح داد و گفت: آنچه که توسط هیات امنا به تصویب رسیده، در برنامه راهبردی دانشگاه مشخص است که دانشگاه تا کجا باید توسعه یابد و تا چه تعداد نیروی انسانی را می‌تواند با این ظرفیت، مستقیما برای آموزش و پرورش تربیت کند.

مهرمحمدی در ادامه خاطرنشان کرد: دانشگاه اگر بخواهد؛ معلمان باکیفیت تحویل نظام آموزش و پرورش بدهد، نمی‌تواند ۱۰۰ درصد کمیت آموزش و پرورش را پاسخ دهد و بنابراین واقعیت فاصله میان ظرفیت دانشگاه و نیاز آموزش و پرورش باید توسط دانشگاه مدیریت شود که استفاده از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها، است. در برنامه ‌راهبردی پیش‌بینی شده که از حالا تا ۱۴۰۴ چگونه پذیرش دانشجو خواهیم داشت و نیاز آموزش و پرورش هم مشخص است.

وی ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان طبق برنامه سالانه، ۳۴ هزار دانش‌آموخته خواهیم داشت که البته نیاز آموزش و پرورش ممکن است به رقم ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر نیرو هم برسد که در این شرایط ما به التفاوت هر چه که باشد و آنچه که آموزش و پرورش اعلام می‌کند، در این دانشگاه جذب نیرو خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: موسسات واجد صلاحیت، دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه‌های غیردولتی و حوزه‌های علمیه و همه آنهایی که واجد صلاحیت هستند و به تایید هیات امنا می‌رسند، زیر نظر دانشگاه فرهنگیان، وارد صحنه تربیت معلم خواهند شد.

سینا قائدی بازدید : 128 سه شنبه 23 شهریور 1395 نظرات (0)

وزارت آموزش و پرورش گفت: به استناد ماده 25 قانون تأسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، کارکنان تمام وقت فاقد پوشش بیمه‌ای مدارس و مراکز غیردولتی، از مزایای قانون تامین اجتماعی و اصلاحات بعدی آن برخوردار می‌شوند.

به گزارش ایسنا، معلمان مدارس غیردولتی در تاریخ هفتم شهریورماه با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی خواستار یکسان‌سازی وضعیت حقوق، دستمزد و بیمه خود شدند که در پی آن سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش درباره وضعیت حقوق، دستمزد و بیمه معلمان مدارس غیردولتی توضیحاتی ارائه کرد که به این شرح است:

«باستناد ماده 25 قانون تاسیس و اداره مدارس، مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی، کارکنان تمام وقت فاقد پوشش بیمه‌ای مدارس و مراکز غیر دولتی از مزایای قانون تامین اجتماعی و اصلاحات بعدی آن برخوردار می‌شوند. کارکنان پاره وقت فاقد پوشش بیمه‌ای نیز به نسبت ساعات انجام کار مشمول حمایت‌های مقرر در این ماده هستند، بدیهی است موسسان مدارس غیر دولتی موظف به رعایت قانون بوده و در صورت تخلف مشمول مجازات‌های مواد 34 و 35 قانون مذکور خواهند شد.

ضمنا در صورت اعلام موارد و مصادیق، موضوع از طریق ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها قابل پیگیری است.»

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 60 سه شنبه 23 شهریور 1395 نظرات (0)

به گزارش ایسنا، علی اصغر فانی در جلسه ستاد عالی تشکیلاتی سومین دوره المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، سند تحول نظام آموزش و پرورش مبنا قرار گرفته است، اظهار کرد: ساحت‌های شش گانه تربیتی در سند مورد تاکید قرار گرفته است که از جمله آنها می‌توان به ساحت تربیت بدنی اشاره کرد. ما معتقد به تربیت همه جانبه هستیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال پایه دهم مستقر می‌شود، گفت: نسبت به افزایش ساعت درس تربیت بدنی اقدام کردیم و شش ساعت به تربیت بدنی در متوسطه دوم اختصاص دادیم و این امر نشان دهنده آن است که در دولت یازدهم به ساحت تربیت جسمانی دانش آموزان توجه داشتیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این، دروس جدید "انسان و محیط زیست" و "انسان و سلامت" را به دروس متوسطه افزوده‌ایم تا بتوانیم سایر ساحت‌های تربیتی را نیز پوشش دهیم.

فانی با بیان اینکه رویکرد المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای، مدرسه محوری است، گفت: این فعالیتی ارزشمند است که همه دانش آموزان در آن مشارکت کنند. مدرسه کانون اصلی تربیت است و برنامه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای از یک سو و کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای از سوی دیگر در غربالگری دانش آموزان موثر بوده و می‌تواند در آینده نیز اثرگذار باشد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در سند تحول آمده است که مدرسه باید به محور تربیت محله تبدیل شود، مدرسه می‌تواند عصرها که تعطیل است مکانی برای فعالیت ورزشی نوجوانان در سطح محله باشد.

فانی با بیان اینکه توسعه کانون‌های درون مدرسه‌ای و توسعه تبدیل مدرسه به نهاد تربیتی در راستای سند تحول است و می‌تواند در توسعه ورزش همگانی که توسعه‌ساز ورزش قهرمانی است، به کشور کمک کند، عنوان کرد: در المپیادها شاهد مشارکت سایر نهادها هستیم. امروز برنامه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای به تنهایی در دست آموزش و پرورش نیست و همه باید در آن مشارکت کنند.

وی به تمرین خوداتکایی، جمع‌گرایی و کار گروهی در میان دانش‌آموزان در قالب برنامه المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای اشاره کرد و گفت: المپیادهای ورزشی امتداد درس تربیت بدنی هستند.

 


آموزش و پرورش در نبود معلم تعطیل می‌شود
 

به گزارش ایسنا، وزیر آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان نیز با تاکید بر اینکه همه سرمایه‌گذاری‌ها در آموزش و پرورش باید معطوف به معلم باشد، گفت: آموزش و پرورش در نبود معلم تعطیل می‌شود.

فانی با بیان اینکه امروز شاهد رونمایی از سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان هستیم، اظهار کرد: در طول برنامه ششم توسعه، سند تحول بنیادین مبنای عمل است.

وی افزود: در سال ۹۳ نقشه راه اجرای سند را تدوین کردیم و امسال با برنامه‌ریزی همکاران، ۱۵۶ برنامه بر اساس سند تحول تدوین شده که در حال اجراست و در سال‌های آینده نیز برنامه‌های وزارتخانه در قالب سند شکل می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش به زیرنظام‌های مدیریت، نیروی انسانی، منابع مالی، برنامه درسی، فضا و تجهیزات و پژوهش و ارزشیابی در سند اشاره کرد و گفت: این شش زیرنظام ارکان تعلیم و تربیت را تشکیل می‌دهند. به عنوان مثال هرچه فضای آموزشی بهتر باشد، نظام تعلیم و تربیت بهتر مدیریت می‌شود. اکنون دوسوم فضای آموزشی کشور استاندارد نیست و اگر بتوانیم یک سوم فضا را ایمن کنیم، گام موثری برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در این میان زیرنظام منابع انسانی مهم‌تر از سایرین است، گفت: به عنوان مثال ممکن است مدرسه‌ای کلاس درس نداشته باشد، اما معلم کلاس را در حیاط تشکیل دهد یا ممکن است کتابی در برخی مناطق دیرتر برسد، اما معلم تدریس را شروع کند. در مجموع هرکدام از این شش زیرنظام با نواقصی همراه باشد، اما آموزش و پرورش تعطیل نمی‌شود. این درحالیست که آموزش و پرورش در نبود معلم تعطیل می‌شود. بود و نبود تعلیم و تربیت به وجود معلم است.

فانی با اشاره به اینکه همه سرمایه‌گذاری‌ها در آموزش و پرورش باید معطوف به معلم باشد، عنوان کرد: شهیدان رجایی و باهنر نیز نسبت به تربیت معلم بسیار حساس بودند. انگیزه، توانمندی و مهارت‌های معلم را هرچه تقویت کنیم، ضرر نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دو ماموریت اساسی تربیت معلم قبل از خدمت و بهسازی منابع انسانی موجود برای دانشگاه فرهنگیان متصور است، گفت: اطلاعات معلمان باید مرتب بروز شود. اما اگر دانشگاه فرهنگیان سند راهبردی نداشته باشد، تصمیمات موضعی و مقطعی مشکل ما را حل نمی‌کند. با تدوین سند راهبردی به دنبال آن هستیم که جهت‌گیری دانشگاه را تا سال ۱۴۰۴ سامان دهیم.

فانی افزود: تقویت دانشگاه فرهنگیان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. در سال ۹۵ بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان بودجه داریم، اگر در این وزارتخانه معلم که رکن آموزش است، بخوبی تربیت شود یک سرمایه‌گذاری انجام شده است، اما اگر آموزش بخوبی انجام نشود، این سرمایه و بودجه به هدر رفته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روز گذشته مسئول گزینش وزارتخانه اعلام کرد که ورودی‌های امسال دانشگاه نسبت به سال گذشته از کیفیت بهتری برخوردارند و به این معناست که ورودی دانشگاه فرهنگیان قوی‌تر شده‌اند، گفت باید تلاش کرد خروجی مفیدتری در سال‌های آینده در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار دهیم.

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 61 دوشنبه 22 شهریور 1395 نظرات (0)

فرشید سیاری (مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت  آموزش و پرورش) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، یکی از موارد بهبود خدمات بیمه تکمیلی را که از خرداد سال ۱۳۹۴ اجرا می‌شود، کاهش زمان پرداخت هزینه‌‌ها به بیمه‌شدگان عنوان کرد و گفت: زمان پرداخت هزینه‌ها، میانگین از ۴۳ روز به ۱۵ روز کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر نیز دامنه تعهدات بیمه در تامین هزینه‌های بیماری‌های صعب العلاج افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت  آموزش و پرورش با اعلام اینکه سقف پرداخت برای هزینه‌های جراحی حذف شده است، خاطرنشان کرد:  برای اولین بار در بیمه تکمیلی هزینه‌های درمان نازایی در کلیه مراحل تشخیص، دارو و درمان بدون سقف پرداخت می شود.

سیاری از دیگر موارد افزایش خدمات در بیمه تکمیلی را حذف سقف پرداخت هزینه در پیوند اعضاء عنوان کرد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در مراکز درمانی خاص(در مناطقی که قطب درمان هستند) تمامی هزینه بیمار اعم از دارو، هزینه‌های پاراکلینیکی  و بستری بدون فرانشیز تامین و پرداخت می‌شود.

وی گفت: روزانه به طور متوسط مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان  بابت هزینه های بیمه تکمیلی پرداخت می شود.

سیاری با اشاره به افزایش خدمات بیمه تکمیلی فرهنگیان، گفت: به غیر از حذف هزینه دندان پزشکی ( که تا ۲۰۰ هزار تومان پرداخت میشد) هیچ یک از خدمات بیمه تکمیلی نسبت به گذشته کاهش نیافته است و خدمات گذشته با تغییرات افزایشی به اجرا در آمده است.

سینا قائدی بازدید : 63 دوشنبه 22 شهریور 1395 نظرات (0)

به گزارش ایلنا، بهروز دانشیان رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همچنین نتایج دکترای تخصصی بدون آزمون و پژوهش محور روز شنبه ۲۷ شهریورماه از طریق سایت آزمون www.azmoon.com اعلام می شود.

به گفته دانشیان قبولی در سایر دانشگاه ها هیچ محدودیتی برای ثبت نام در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد نمی کند.

وی همچنین اعلام کرد با توجه به توسعه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه آزاد اسلامی شانس پذیرش داوطلبان آزمون دکترا در استان محل سکونت داوطلبان به نسبت سال های گذشته افزایش یافته است.

سینا قائدی بازدید : 74 دوشنبه 22 شهریور 1395 نظرات (0)

عبدالرسول عمادی (رییس سازمان سنجش وزارت آموزش و پرورش و عضو شورای سنجش و پذیرش دانشجو)، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره انتقادهایی که بار دیگر نسبت به کنکور و لزوم حذف آن مطرح می‌شود، گفت: قطعاً آگاه هستید که بسیاری از رشته محل‌های دانشگاهی از کنکور، آزاد شده‌اند؛ مثل دانشگاه آزاد، پیام نور، دانشگاه‌های غیرانتفاعی و حتی بعضی از رشته‌های دانشگاه‌های دولتی بویژه در نوبت دوم خود از کنکور آزاد هستند. این به این معناست که داوطلبان می‌توانند؛ کارنامه‌شان را ارائه دهند، خود دانشگاه یا سازمان سنجش بررسی و سپس اعلام می‌کند؛ این افراد وارد دانشگاه شوند و تحصیل کنند، اما مسئله جایابی پیش می‌آید که می‌بینید؛ برای یک صندلی دانشگاه، ۳۰ یا ۴۰ نفر متقاضی با هم رقابت می‌کنند.

وی در ادامه به ذکر مثالی پرداخت و افزود: به طور مثال بعضی از رشته محل‌های دانشگاهی در رشته‌های خاص در دانشگاه‌های خاص حتی ممکن است؛ برای یک صندلی‌اش ۱۰۰ نفر رقابت کنند، این ۱۰۰ نفر که از قضا ۱۰۰ نفر داوطلب زبده هم هستند؛ کارنامه تحصیلی‌شان هم که بررسی می‌شود، عمدتاً در دروس امتحانی نمره ۲۰ گرفته‌اند، پس می‌بینید؛ این افراد رقابت‌شان در نمرات امتحانی آنقدر بوده که همگی توانسته‌اند، بهترین نمره را کسب کنند.

رییس سازمان سنجش وزارت آموزش و پرورش با طرح این پرسش که وقتی۱۰۰ نفر با بهترین نمره وجود داشته باشند، حالا باید چه کار کرد؟ افزود: مسلما نمی‌توانیم؛ کنکور را برای این افراد حذف کنیم، یعنی باید آزمونی غیر از امتحانات نهایی برگزار شود؛ یک آزمون غربالگری که بتواند خیلی ظریف، این نفرات را از هم تفکیک و متمایز کند و اینجاست که برای این رشته‌ها ناگزیر به برگزاری کنکور هستیم.

عمادی افزود: باید توجه داشت پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی تنها یکی از روش‌هایی است که قانون سنجش و پذیرش دانشجو مقرر کرده است که بر اساس آن در رشته هایی که ظرفیت، تقریباً متناسب با تعداد متقاضیان است، نیاز به کنکور نیست.

وی با تاکید بر اینکه حتی اگر کنکور سراسری هم حذف شود، خود دانشگاهها باید یک فیلتری بگذارند، افزود: به طور مثال باید یک آزمون داخلی و البته سخت‌تر را تدارک ببیند، چرا که امتحاناتِ مدارس از آنجا که طبق یک محتوای معینی صورت می‌گیرد، تا حدی می‌تواند سخت باشد؛ یعنی اگر دانش‌آموزان همه بروند و کتابهای درسی را خوب بخوانند، احتمال اینکه همه آنها نمرات خوبی بگیرند، زیاد است؛ به این دلیل که ما نمی‌خواهیم؛ بین آنها رقابت ایجاد کنیم، بلکه می‌خواهیم آنها یک محتوای معینی را یاد گرفته باشند.

عمادی خاطرنشان کرد: در بعضی رشته محل‌های دانشگاهی متقاضی همیشه زیاد است و از آنجا که ظرفیت هم از یک حدی فراتر نمی‌رود، ناگزیر باید یک آزمون دومی غیر از سوابق تحصیلی ملاک انتخاب و گزینش باشد و آن آزمون و معیار چیزی است که به آن می گوییم صنعت کنکور.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: کنکور کار فراگیری است که همه با یک استرس سنگین در آن شرکت می‌کنند و در این بین اگر زمینه‌ای فراهم شود که این استرس سنگین برداشته بشود، بهتر است، یا اینکه به دانشگاه‌ها گفته شود؛ مثل قدیم خودشان برای پذیرش دانشجو کنکور بگیرند. در هر حال، کنکور تبعات بسیار سخت و سنگینی بر فضای روانی و اجتماعی داوطلبان دارد، البته بسیاری از رشته‌های دانشگاهی هم وجود دارد که نیازی به کنکور ندارد، در حال حاضر خیلی رشته‌های خالی در دانشگاه‌ها وجود دارد که متقاضی می‌تواند به گزینش برود و بعد هم پذیرش شود.

عمادی با اعلام اینکه برای بعضی رشته محل‌های دانشگاهیِ پرطرفدار مثل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی یا بعضی رشته‌ها در یک سری دانشگاههای خاص متقاضیان بسیاری دارند، بیان کرد: به غیر از سوابق تحصیلی به چیز دیگری نیز برای تفکیک و تمایز و انتخاب نفرات نیاز داریم؛ بطور مثال همیشه برای رشته‌های مهندسی در دانشگاه صنعتی شریف متقاضی زیاد است، بنابراین دانشگاه شریف نمی‌تواند؛ بگوید من کنکور را حذف می‌کنم و شما با مدرک تحصیلی و کارنامه و نمرات دبیرستان بیایید و وارد شوید؛ در آن صورت کلی دانش‌آموخته متقاضی از سراسر کشور می‌آیند که همه هم نمراتشان ۲۰ است. پس باید یک فیلتری برای متمایز کردن این افراد باشد.

وی در واکنش به اینکه کنکور سراسری پرهزینه و استرس‌زا است؛ لذا باید برچیده شود، گفت: این کنکور بر اساس قانون برداشته نمی‌شود؛ چرا که قانون سنجش وپذیرش دانشجو صراحتاً بیان می‌کند که به ۳ شیوه می‌توان دانشجو گرفت؛ یکی بر اساس بررسی سوابق تحصیلی، دومی سوابق تحصیلی به علاوه آزمون عمومیِ کنکور و سومی هم سوابق تحصیلی به علاوه آزمون عمومی به علاوه آزمون تخصصی. یعنی همین شکلی که الان وجود دارد. این ۳ روشی که در قانون سنجش و پذیرش است در واقع کنکور را به رسمیت شناخته است و بر مبنای آنها حداکثر برای ۱۵ درصد رشته محل‌های دانشگاهی باید کنکور برگزار شود،. مگر اینکه بعدها در این قانون تبصره‌ای بیاید یا تغییر کند تا کنکور سراسری برداشته شده و برگزاری آزمون به خود دانشگاه‌ها سپرده شود

عمادی تاکید کرد: در مجموع آنچه می‌توانیم از منظر قانون بگوییم؛ این است که در هر صورت حداکثر ۱۵ درصد رشته محل‌های دانشگاهی در سیطره کنکور باقی خواهد ماند.

سینا قائدی بازدید : 55 دوشنبه 22 شهریور 1395 نظرات (0)

معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش از فراهم شدن زمینه تاسیس مدارس تخصصی والیبال، هندبال و... خبر داد و گفت: این آمادگی را داریم تا برای راه‌اندازی مدارس والیبال در هر سه مقطع مجوز صادر کنیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، مهرزاد حمیدی در جلسه ستاد عالی تشکیلاتی سومین دوره المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور درباره ضرورت ورزش در کنار آموزش و پرورش گفت: ۳۳ هزار معلم تربیت بدنی داریم و در راستای عمومیت بخشیدن به فعالیت‌های ورزشی و مدرسه محور کردن فعالیت‌ها المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای را از دوسال گذشته آغاز کردیم.

وی افزود: انجام کار تیمی و ارتقای روحیه مشارکت‌پذیری و افزایش نشاط از جمله اهداف المپیادهای ورزشی درون مدرسه‌ای هستند که امسال سومین دوره آن در مدارس برگزار می‌شود.


معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش به شور و نشاط ایجاد شده در مدارس در پی برگزاری المپیاد اظهار کرد: اطمینان می‌دهم اولین سکوی قهرمانی قهرمانان ملی ما در سال‌های آتی قطعا همین المپیادهای درون مدرسه‌ای است و اکنون نرخ نفوذ المپیاد در مدارس روستایی، استثنایی نیز وجود دارد.

وی افزود: بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز در المپیاد شرکت و دومیلیون و ۸۰۰هزار نفر در قالب نهضت داوطلبی المپیادهای ورزشی را برگزار کردند.

حمیدی به شکل‌گیری و فعالیت کانون‌های ورزشی درون مدرسه‌ای نیز اشاره کرد و گفت: ۸۰۰۰ رشته کانون ایجاد شده و مدارس در شیفت دوم که تعطیل‌اند در حوزه ورزش فعال شده‌اند و دانش‌آموزان تحت نظر معلمان متخصص آموزش می‌بینند و در سطوح بالا به کانون‌های برون مدرسه‌ای می‌روند.

معاون تربیت بدنی و امور سلامت وزارت آموزش و پرورش از فراهم شدن زمینه تاسیس مدارس تخصصی والیبال و هندبال و... خبر داد و گفت: این آمادگی را داریم تا برای راه‌اندازی مدارس والیبال در هر سه مقطع مجوز صادر کنیم. البته اکنون راه‌اندازی ۱۹۲ مدرسه را خود ما در آموزش و پرورش تعقیب می‌کنیم.

انتهای پیام

سینا قائدی بازدید : 47 دوشنبه 22 شهریور 1395 نظرات (0)

سرپرست دانشگاه فرهنگیان به اختصاص توسعه واحدهای دانشگاهی جدید به منظور بهسازی ناوگان انسانی اشاره کرد و گفت: طبق برنامه راهبردی باید ۳۹ هزار صندلی در نوبت دوم برای بهسازی نیروی شاغل در آموزش و پرورش قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمود مهرمحمدی با بیان اینکه هدف از این گردهمایی بزرگداشت یک مناسبت مهم و نقطه عطفی در تحول دانشگاه فرهنگیان است، گفت: تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه فرهنگیان پیش از حضور بنده آغاز شد و در سه سال گذشته با شدت بیشتری ادامه یافت و هیات امنای دانشگاه طی چندین جلسه امور را بررسی کردند.

وی افزود: علت به طول انجامیدن تدوین برنامه راهبردی دانشگاه، برخورداری از پیوست‌هایی است که بسیار حائز اهمیت است و مسیر آینده را بخوبی نشان می‌دهد.
 
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه این اساسنامه دارای یک چشم انداز متعالی است، گفت: دانشگاه فرهنگیان به منظور تعلیم، تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی در نظام تعلیم و تربیت فعالیت می‌کند و برخوردار از توان جذب استعدادهای برتر در عرصه معلمی، برخوردار از موقعیتی ممتاز در سطح ملی و بین‌المللی و پیشگام در پژوهش، تولید و ترویج علم و فناوری است.

مهرمحمدی با اشاره به اینکه ۱۷ هدف عملیاتی و ۷۷ راهکار در ۲۸ نشانگر کلیدی نشانده شده است، گفت: ۱۰ بند در قالب سناریوی توسعه دانشگاه در سند آمده است که از جمله آنها می‌توان به استخدام دانشجو با اولویت سیاست "از بوم برای بوم"، ساماندهی پردیس‌ها بر اساس طرح آمایش نظام آموزش عالی کشور، اهتمام به وضع مشوق‌های لازم برای جذب استعدادهای برتر، تثبیت دانشگاه برای رسیدن به ۷۸ هزار ظرفیت دانشجومعلم اشاره کرد.

وی ادامه داد: ساماندهی دانشگاه در ۱۶۴ پردیس مدنظر است و اکنون ۱۰۰ واحد داریم که برخی از آنها پردیس هستند. برای تربیت ۷۸ هزار دانشجومعلم باید ۶۴ پردیس داشته باشیم. با این ظرفیت می‌توانیم سالانه ۳۴ هزار نیرو تربیت کنیم که البته با نیاز آموزش و پرورش فاصله دارد و این فاصله را باید به شکلی مدیریت کنیم.
 
مهرمحمدی به اختصاص توسعه واحدهای دانشگاهی جدید به منظور بهسازی ناوگان انسانی اشاره کرد و گفت: ۷۸ هزار نفر ظرفیت پذیرش و جذب مربوط به نوبت اول دانشگاه فرهنگیان است و ظرفیت دومی وجود دارد و طبق برنامه راهبردی باید ۳۹ هزار صندلی در نوبت دوم برای بهسازی نیروی شاغل قرار دهیم.

انتهای پیام
سینا قائدی بازدید : 51 دوشنبه 22 شهریور 1395 نظرات (0)

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه همه سرمایه‌گذاری‌ها در آموزش و پرورش باید معطوف به معلم باشد، گفت: آموزش و پرورش در نبود معلم تعطیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، علی اصغر فانی با بیان اینکه امروز شاهد رونمایی از سند راهبردی دانشگاه فرهنگیان هستیم، اظهار کرد: در طول برنامه ششم توسعه، سند تحول بنیادین مبنای عمل است.
 
وی افزود : در سال ۹۳ نقشه راه اجرای سند را تدوین کردیم و امسال با برنامه‌ریزی همکاران، ۱۵۶ برنامه بر اساس سند تحول تدوین شده که در حال اجراست و در سال‌های آینده نیز برنامه‌های وزارتخانه در قالب سند شکل می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش به زیرنظام‌های مدیریت، نیروی انسانی، منابع مالی، برنامه درسی، فضا و تجهیزات و پژوهش و ارزشیابی در سند اشاره کرد و گفت: این شش زیرنظام ارکان تعلیم و تربیت را تشکیل می‌دهند. به عنوان مثال هرچه فضای آموزشی بهتر باشد، نظام تعلیم و تربیت بهتر مدیریت می‌شود. اکنون دوسوم فضای آموزشی کشور استاندارد نیست و اگر بتوانیم یک سوم فضا را ایمن کنیم، گام موثری برداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه در این میان زیرنظام منابع انسانی مهم‌تر از سایرین است، گفت: به عنوان مثال ممکن است مدرسه‌ای کلاس درس نداشته باشد، اما معلم کلاس را در حیاط تشکیل دهد یا ممکن است کتابی در برخی مناطق دیرتر برسد، اما معلم تدریس را شروع کند. در مجموع هرکدام از این شش زیرنظام با نواقصی همراه باشد، اما آموزش و پرورش تعطیل نمی‌شود. این درحالیست که آموزش و پرورش در نبود معلم تعطیل می‌شود. بود و نبود تعلیم و تربیت به وجود معلم است.

فانی با اشاره به اینکه همه سرمایه‌گذاری‌ها در آموزش و پرورش باید معطوف به معلم باشد، عنوان کرد: شهیدان رجایی و باهنر نیز نسبت به تربیت معلم بسیار حساس بودند. انگیزه، توانمندی و مهارت‌های معلم را هرچه تقویت کنیم، ضرر نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه دو ماموریت اساسی تربیت معلم قبل از خدمت و بهسازی منابع انسانی موجود برای دانشگاه فرهنگیان متصور است، گفت: اطلاعات معلمان باید مرتب بروز شود. اما اگر دانشگاه فرهنگیان سند راهبردی نداشته باشد، تصمیمات موضعی و مقطعی مشکل ما را حل نمی‌کند. با تدوین سند راهبردی به دنبال آن هستیم که جهت‌گیری دانشگاه را تا سال ۱۴۰۴ سامان دهیم.

فانی افزود: تقویت دانشگاه فرهنگیان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است. در سال ۹۵ بالغ بر ۳۱ هزار میلیارد تومان بودجه داریم، اگر در این وزارتخانه معلم که رکن آموزش است، بخوبی تربیت شود یک سرمایه‌گذاری انجام شده است، اما اگر آموزش بخوبی انجام نشود، این سرمایه و بودجه به هدر رفته است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روز گذشته مسئول گزینش وزارتخانه اعلام کرد که ورودی‌های امسال دانشگاه نسبت به سال گذشته از کیفیت بهتری برخوردارند و به این معناست که ورودی دانشگاه فرهنگیان قوی‌تر شده‌اند، گفت باید تلاش کرد خروجی مفیدتری در سال‌های آینده در اختیار نظام تعلیم و تربیت قرار دهیم.

انتهای پیام
سینا قائدی بازدید : 63 چهارشنبه 20 مرداد 1395 نظرات (0)

به گزارش ایلنا، مهرزاد حمیدی پیش از ظهر امروز در آخرین روز از سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش، سیاست‌های ما در حوزه تعلیم و تربیت براساس سیاست‌های شش گانه است، گفت: ساحت زیستی و بدنی تنها مسئله مورد توجه ما نیست، بلکه ساحت‌های دیگر را هم مدنظر قرار دادیم.

وی ضمن برشمردن سیاست‌های معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: فعالیت‌های خود را به سمت فعالیت‌های همگانی بردیم و از فعالیت های خاص که تنها افرادی خاص را تحت پوشش قرار می دهند دوری گزیدیم.

حمیدی گفت: ۲۰ درصد دانش آموزان چاق یا در حال افزایش وزن هستند. با این شرایط نسل آینده را خطری تهدید می کند و ممکن است در دوره میانسالی با بیماری های مختلف مواجه می شویم. بیماری قلبی حتی می تواند در سنین کودکی به سراغ دانش آموزان بیاید.

وی در راستای افزایش تحرک و مسائل بهداشت همگانی گفت: هرم فعالیت های سراسری را کنار گذاشته و هرم فعالیت های مدرسه محورانه و دانش آموز مدارانه را انتخاب کردیم.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش درباره افزایش ساعات درس تربیت بدنی گفت: درس تربیت بدنی به میزان ۳ ساعت توسط شورای عالی آموزش و پرورش اضافه شد. در پایه پیش دانشگاهی و یازدهم جدید هم ۲ ساعت افزایش پیدا کرد. باید نیروهای انسانی خود را توانمند کنیم تا درس تربیت بدنی تقویت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدارس باید میزبان مسابقات ورزشی مناطق باشند گفت: تا کنون مسابقات ورزشی در سالن و بدون تماشاچی برگزار می شود. برگزاری این مسابقات در مدارس می تواند مردسه را پویا و شاداب کند.

سینا قائدی بازدید : 63 چهارشنبه 20 مرداد 1395 نظرات (0)

به گزارش ایلنا، حسین شجاعی در سومین روز از سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور که درسالن اجلاس سران درحال برگزاری است؛ درمیزگرد آموزش وپرورشی اظهار کرد:‌ شناسایی و هدایت دانش‌آموزان برتر باید عادلانه و نظام‌مند باشد که مأموریت مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان است.

وی با انتقاد از تجمیع این سازمان که بسیارشتاب زده در سال ۸۹ اتفاق افتاد خاطر نشان کرد: سازمان استعدادهای درخشان سابقه ۴۰ ساله و باشگاه دانش‌پژوهان جوان سابقه ۲۲ ساله دارد که ادغام این دو در مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان انجام شد.

شجاعی در خصوص اجرایی شدن طرح شهاب در کشور گفت: این طرح در سال ۱۳۹۱، به صورت آزمایشی در ۷ استان و با تحت پوشش قرار گرفتن ۳۷ هزار دانش‌آموز آغاز شد.

وی افزود: در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ در پایه چهارم هر استان و در یک منطقه این طرح اجرایی، در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ توسعه پیدا کرد و پایه‌های چهارم و پنجم دو منطقه را با ۳۸۶ هزار دانش‌آموز در بر گرفت.

وی تصریح کرد: امسال با همکاری برخی استان‌ها ۵۳۰ هزار آموزش‌دیده در طرح شهاب داشتیم که باید کار آموزش را در استان‌ها دنبال کنند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان با اشاره به توسعه بی‌رویه مدارس استعدادهای درخشان در چند سال گذشته اظهار کرد: در زمینه جداسازی دانش آموزان ما دو انحراف معیار بالاتر از میانگین را در نظر گرفتیم که 2.28 درصد دانش‌آموزان را شامل می‌شد. در واقع با دستور وزیر آموزش و پرورش در دوره اول متوسطه 1.5 درصد و در دوره دوم 0.7 درصد را جداسازی می‌کنیم.

تعداد صفحات : 26

درباره ما
Profile Pic
خبرهایی از آموزش و پرورش ******* کانال تلگرامی ما https://telegram.me/newsap
اطلاعات کاربری
آمار سایت
  • کل مطالب : 519
  • کل نظرات : 10
  • افراد آنلاین : 8
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 13
  • باردید دیروز : 9
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 263
  • بازدید ماه : 263
  • بازدید سال : 5,411
  • بازدید کلی : 136,672